Například v USA je velké množství operátorů (včetně virtuálních), je to země, kde se "zrodil" telefon, takže museli řešit problémy s různými systémy, s různými databázemi... A přes to zvládnou přenos do 2 hodin!!
V Kanadě trvá přenos mobilního čísla do 20 minut.
Samozřejmě i Severní amerika musí řešit vypořádání závazků. Ale to je snad záležitostí na sekundy nebo minuty! Protože zákazník buď má nebo nemá uzavřený závazek. Pokud nemá, tak je to OK; pokud jej má, tak jej může doplatit smluvní pokutu a je to OK nebo v něm prostě pokračovat. Potom ještě může mít nějaké nezaplacené vyúčtování, které je potřeba uhradit.
Díky platebním kartám je ale platba záležitostí pár minut a toto vše nemusí ani kontrolovat člověk, ale zvládne to i program...
Takže opět, jako vždy: To, co je ve světě naprosto normální dělat v řádu minut, maximálně hodin, tak tady trvá dlouhé týdny nebo dokonce měsíce!!
Volal jsem na VF, aby mi poslali ČVOP, samozřejmě přepojení na příslušného pracovníka se nepodařilo, tak mi pak volali zpět, přemlouvali a pak slíbili zaslat kód do 24 h. Bohužel nepřišel ani za 4 dny. Takže jsem zavolal znovu a operátorka ochotně potvrdila, že ČVOP již mám vygenerováno a že mi ho obratem posílám smskou. Takže pokus o zdržování proběhl a stálo mě to 60 korun za dva hovory, jelikož mám službu Po svém. Zkušenost dobrá a až budu převádět své druhé číslo, již budu asi křičet mnohem víc při prvním požádání o převod :-)
Říkal jsem si, kdepak se ztratil Oskarův úsměv a i později, už za časů slz, jinak celkem ochotný operátor nemající potřebu dělat tolik fíglů jako konkurence. A pak mi to došly ty změny: T-mobile chytil příležitost s virtuály pořádně za pačesy: nejen přímo, ale hlavně přes GTS dokázali nově ulovit zajímavě se zvětšující masu zákazníků. A dříve progresivní VF najednou ztrácí dech a začal kolem sebe kopak jako každá mrtvola v posledním tažení. Pamatujete ještě před pár lety jak byla častá situace třeba v prodejnách O2? "Chtěl bych přenést číslo." "No dobře, tady nám vyplňte formulář; důvod je levnější tarif u Vodafonu, že?". Mně dokonce ten formulář dala obsluha už s touhle kolonkou předvyplněnou :-)
Také nedávno šel článek, že T-mobile se domlouvá do budoucna s O2 na vnitrostátním roamingu, protože se předtím nedokázal dohodnout s VF - a tak ti zůstali mimo hru a do budoucna musí počítat s vyššími náklady na správu sítě.
No, vypadá to, jako kdyby cca před rokem změnili vedení na nějaké nové "progresivní", namachrované mladé paňáky. Dělají evidentně jednu botu za druhou...
Lahůdkou VF taky je jejich plechová huba na zákaznické lince, která neumožnuje dovolat se kamkoliv bez zadání tel. čísla ze sítě Vodafonu. Po přenosu to vaše číslo samozřejmě nevezme. Výtečné uvažování. Takže zadáte číslo nějakého známéno nešťastníka, co je ještě u VF, načež se systém dožaduje hesla. Nicméně po několika minutách strávených ignorováním žádostí o zadání hesla aspoň zatím ráčí přepojit na operátora. Tomu pak dalších několik minut vysvětlujete, že se opravdu hovor netýká zadaného čísla. No a po několika dnech plechová huba zavolá zpět dotyčnému nešťastníkovi, jehož číslo jste použili, a zaspamuje ho s dotazníkem ohledně spokojenosti se zákaznickou linkou.
:-))))
A mimochodem, totéž svinstvo zkoušejí i při změně tarifu, na "férovku" účtují celý původní paušál plus poměrnou část nového. Neskutečná drzost.
Jsem držitelem průkazu ZTP/P. Požádal jsem tedy o zřízení pevné linky.
Tři dny na to jsem dostal od O2 oznámení, že při kontrole vyúčtování zjistili nestandardní slevy na mobilním Neon-S(tyto slevy jsem si dohodl s operátorem O2, když jsem vyhrožoval odchodem). V dopise stálo, že mi slevy odebírají a za uplynulý rok jejich využívání nemusím nic doplácet. Jak štědré.
Volal jsem hned na O2 linku, co to má znamenat? Tam mi jeden z operátorů řekl, že odejít nemůžu dokud nezaplatím 4000,- za předčasné ukončení smlouvy. Naštěstí si všechny hovory nahrávám. Věděl jsem, že má vstoupit v platnost novela zákona, který určuje penalty za předčasné ukončení na 1/5 vypočítané částky. Novela začala platit hned na druhý den.
Volal jsem tomu umělci od O2 znovu. Tentokrát mi ho k tlf. nedali a řekli mi, že udělali chybu a závazek je znulován.
Moc jsem se s nimi nemazal a poslal jsem jim přes datovou schránku následující:
Věc: Výpověď smlouvy O2 Neon S, žádost o přenesení čísla k jinému operátorovi a žádost o zřízení pevné linky pro osobu se zdravotním postižením.
1. Vypovídám smlouvu O2 Neon S pro telefonní číslo 602 697 529 z viny
poskytovatele bez sankce za předčasné ukončení smlouvy (příloha č. 1).
2. Žádám o převedení telefonního čísla 602 XXX XXX na poskytovatele Mobil.cz - KPČ pro přenos: 11227659356 (příloha č. 2).
3. Žádám o zřízení pevné linky s tarifem Volání CZ 50 s nárokem na státní příspěvek i O2 slevu pro držitele průkazu ZTP/P (přílohy č. 3, 4 a 5).
V Horní Dolní dne 22.7.2013
Čekal jsem přesně měsíc, a nic. Volám tedy znovu na O2, a oni neví, že jsem chtěl přenést číslo. "Vždyť jsem vám to poslal datovou schránkou!"
"To já pane nevím, co je datová schránka. Já ptřebuji doručenku z pošty."
Poslal jsem jí tedy doručenku mailem.
Číslo mi přenesli za čtrnáct dnů a pevnou linku mi nezřídili dodnes.
Předávám na ČTÚ a všem radím. Moc se s něma nepárejte...
Já s paušálem, žena a syn s předplacenkou, přecházeli jsme k tarifu pro zaměstnance manželčiny firmy (od T-Mo). Ženu pustili do týdne, mě po měsíci (chápu kvůli paušálu), mladýho taky až po měsíci (nechápu, měl předplacenku). Během toho měsíce samozřejmě nabídky od retenčního, ale naprosto nesmyslný. Zavolá jeden, s "výhodnou nabídkou", trpělivě si vyslechne, co budeme mít u nového opa, uzná, že to nám nabídnout nemůže. Za 3 dny volá jiný, s ještě horší nabídkou :-). Po 16 měsících mi stále chodí SMS, že mé vyúčtování je 0 Kč, ať ho nehradím (3x jsem to přes jejich web hlásil, 3x mi napsali, že to je tím, že tam po posledním vyúčtování je nějaký haléřový nedoplatek - nechápu proč, měli povolené inkaso, tak si snad stáhnu přesnou částku - a hned to odstraní, al stále mi SMS chodí, asi se jim stýská (byl jsem tam přes 10 let a vyjednané slevy už nestály za nic).
Abych nehaněl jen Vf :-), tak u T-Mo mi na uvítanou 2x zprasili účtování dat, ale na druhou stranu, povedlo se mi celkem rychle dovolat a oboje hnedle spravili a dali mi měsíc data bez poplatku.
Oskar byl zpočátku fajn, odešel jsem od Eurotelu, kde mi chtěli účtovat 1.000 Kč za změnu smlouvy z občana na podnikatele právě k Oskarovi a faktury padly na půlku, ale co to vzal Vodafone, šlo to od 10 k 5.
Nachápu, proč jste jim věnoval 60 korun. U "balíčku" Po svém je jasně napsáno, že se za hovor na linku neplatí, pakliže se prokáže, že se daná věc nedala řešit jinak. Tj. že jste měl požadavek, který nešel řešit přes samoosbsluhu.
Již jednou jsem tam takhle volal a paní mi potvrdila, že to tak je. Žádal jsem ji, aby mi to explicitně řekla a bylo tomu tak.
Ano i tohle jsem zažil, ale celkem jsem to neřešil. Přecházel jsem z Nabito 700 na Start, abych poslední měsíc před převodem nemusel plati 700 ale jen 311. Už si nevzpomínám, jestli mi naúčtovali celý nový tarif a poměrně starý, nebo naopak.
Prosím, neposlal bys mi ten text reklamace na Vodafone na sv.patrick@gambrinus.cz - předem děkuji.
Ja od nich odchazel asi pred rokem a pul. Nejprve jsem se dostal k automatu, ten mi zdelil, ze moje cislo nelze prenest, pak se neslo dovolat na operatora, nakonec jsem se na zivyho cloveka, ten me predal nekomu jinymu a zacali me lamat. Jako tenkrat by to bylo i docela vyhodny, ale stejne jsem to odmitnul, protoze me stvala ta jejich vecne nefunkcni samoobsluha. Odesel jsem na Twist k T-Mobilu a od nich jsem ted v srpnu odesel k Mobil.cz. K memu prekvapeni me obslouzil hned automat, na zadne lamani krome jedne SMS nedoslo a nikdo neotravoval. Termin prenosu byl za 7dni, coz mi v pohode stacilo.
a co to zkusit obejtí, přejít na předplacenku a následně provést přenos čísla? převod na předplacenku převedou ke konci účtovacího období v případě podání žádostí alešpoň 5dní dopředu? koukal jsem že i v platných podmínkách to tak je,akorát nevím jestli dají alespoň nějaký mini kredit nebo to bude úplně s nulou? já jen aby se dal využít třeba callback na ty 4dny,zase dobíjet za 200 na 4dny a nechat jim to tam je blbost
Tak ono trebas O2 neumi vyfakturovat ... protoze faktury masti rucne. Nechtel sem tomu verit, ale mam to z velmi duveryhodneho zdroje ... ;D. Mimo jiny i proto jsou u zakaznika odepsany, i kdyby nabizeli sebelepsi cenu, tak resit mesic co mesic ze faktury nesedi ...
Nedelam si ovsem iluze ze jinde je to jinak. Tudiz je klidne mozny, ze kvuli zadosti o prenos musi nejakej technik bafnout francouzak ... a jit nekam neco vymontovat a zamontovat ... vubec bych se nedivil ...;D
Obe SIM maji (mely) pausaly, bez zavazku. Dneska jsem na generovani CVOPu osobne dohledl (jsou to SIM mych znamych). Pravda je, ze v obou pripadech CVOP prodejce Vodafonu psal rucne na papirek, protoze SMSkou nedorazil. A taky jsme rovnou odmitli kontakt ze strany retencniho VF, protoze nabidku prejimajiciho operatora by neprebil.
Reseno v obou pripadech na VF prodejne v Edenu v Praze. Jeste me napadlo, ze ani v jednom pripade nedoslo k podani vypovedi (neprobehl podpis zadnych dokumentu), jen prodejce vygenerová CVOP. Tedy podle podminek prenositelnosti VF doslo k vyjadreni vule odejit, ale ne primo k podani vypovedi...
Pokud jste bez smlouvy a chcete odejít jinam, řešení se zdá být v tom, že budete ignorovat "termíny" Vodafonu, a s novým operátorem se domluvíte na dřívějším termínu.
Jinak můj osobní dojem je, že zákon je nadřazen obchodním podmínkám, resp. tam kde jsou v rozporu, tak tam jsou podmínky neplatné. Mýlím se?
Také jsem ve vodafonní lhůtě pro přenesení čísla.
Při čtení podmínek mi nějak nejdou k sobě body 3.4 a 3.5 - při nové žádosti o ČVOP se již 30 dní neuplatňuje?
K tomu ještě existuje bod 3.8:
K ukončení smlouvy dojde dnem přenesení čísla. (Kteréžto je ale dáno dohodou s novým operátorem nepletu-li se).
Dnes na +Vodafone CZ:
Proces přenosu jsme nově upravili a pro zákazníka zkrátili. Pokud chce zákazník přenést číslo k jinému operátorovi, musí nejdříve podat výpověď služeb na přenášeném čísle. Hned po jejím podání získá unikátní kód nezbytný pro přenos čísla (ČVOP). Když zákazník nemá s Vodafonem uzavřenou písemnou smlouvu, může k přenosu dojít 4. pracovní den od vystavení tohoto kódu. V případě, že má zákazník smlouvu na dobu určitou, tak se výpověď řídí podmínkami vyplývajícími ze smlouvy.
Jsem ten poslední, kdo by se chtěl českých operátorů zastávat, ale něco o dané problematice vím. Systém na portace čísel se nekupuje, ten se vždy vyvíjí. Neexistuje firma, co to umí ušít pro všechny, každý oparátor má jiné prostředí. Máte pravdu, že integrační software který tyto firmy používají je nechutně drahý (a to se asi změní s tím jak budou chudnout), ale integrační systém se nekupuje jako Office, ten se implementuje a pak pořád dokola mění podle toho jak si usmyslí na marketingu, nebo na ČTÚ.
Jste trochu vedle.
Nyní v červnu 2014 jsem chtěl odejít od Vodafone k jinému operátorovi. Mám předplacenou sim kartu.
Celkově jsem volal 4x.Poprvé jsem nevěděl administrátorské heslo.
Po druhém volání ,když jsem si heslo dohledal,řekli mi,že je to špatné heslo.Přitom do vodafone samoobsluhy jsem se dostal a admin. heslo funguje.
Po třetím volání chtěli po mě datum posledního dobytí kreditu :-) Jak si mám pamatovat,který den a měsíc jsem naposledy dobil kredit??? Prostě ČVOP kod mi neřekli a tím to pro šmejdy vodafonské končí. Takže kartu přestřihnu a už nikdy více vodafonské šmejdy.
Dobrý den,
řeším naprosto totožný problém, převod 2 SIM od Vodafone, bez smlouvy, s paušálem (nulovým a Odepiš) k jinému operátorovi. Vodafone dělá obstrukce, nesmyslně to protahuje, termín si stanovili na 4 dny před koncem následujícího účetního období (takže mám čekat ještě měsíc a půl) a není s nikým u nich řeč o zkrácení této lhůty. Zkusil jsem to po Vašem vzoru obejít přepnutím na předplacenky, ale narazil jsem - po změně tarifu na předplacený se SIM stanou neaktivními a prý by bylo nutno je aktivovat dobitím kreditu minimálně 200,- Kč. Což se mi samozřejmě nechce platit, neboť by ten kredit kvůli přenosu hned propadl. Docela by mě zajímalo, jak jste toto obešla, rád bych už celý Vodafone kopnul do zadku a ty dvě podělané SIMky převedl. Když tak prosím mail na kotas.petr@gmail.com
"Přenos může být uskutečněn nejdříve v den ukončení smlouvy o poskytování služeb s tím, že přenos může uskutečněn i později …."
Problem Vodafone je, ze v podminkach nema uvedeno
".. s tim, ze prenos muze byt uskutecnen i pozdeji..."
ale
".. s tim, ze prenos muze uskutecnen i pozdeji..."
kteraz veta nedava v jazyce ceskem zadny vyznam, a je tudiz neplatna.
Doporucuji vsem, kteri doplaci na tento dovetek, aby tvrde vyzadovali "co je psano, to je dano"
:)
Obávám se že ne. Já ve vyúčtování, které bylo k 10.2.2013 jsem měl toto oznámení:
Změna Všeobecných podmínek
Od 1. 4. 2013 dojde ke změně Všeobecných podmínek (zejména k prodloužení výpovědní doby pro telefonní a ADSL čísla
bez písemné smlouvy). V případě zhoršení vašeho postavení můžete ukončit smlouvu u daného čísla bez sankce. To se
netýká telefonních a ADSL čísel pod písemnou smlouvou (s rámcovou smlouvou nebo s dotovaným telefonem). Nové
znění podmínek najdete na www.vodafone.cz/podminky od 1. 3. 2013.
Takže právně mají vše ošetřené A tím, že jsme se do dubna neozvali - neukončili smlouvu, tak pokračujeme dál a podmínky jsme přijali.
Když se s porotváním čísel začínalo, tak operátor uměl při špatném směrování čísla hovor dosměrovat kam bylo třeba. Voláte na číslo, váš operátor má o pár hodin neaktuální databázi portovaných čísel, tam kde číslo má dle něj být už není, opuštěný operátor hovor dosměruje k přejímajícímu operátorovi a hovor se spojí. Aby na to operátoři nehřešili, je toto tzv. dosměrovávání hovorů zpoplatněno v rámci mezioperátorského vyučtování.
Technologie (a příslušné normy) na to mamatují a umějí to. Před nějakou dobou jsem se u jistého mobilního operátora v ČR setkal s případem, kdy tento mechanizmus nezafungoval. Zda se jedná o chybu, šlendrián či obchodní záměr netušim.
Když porovnám množství vynaloženého času, peněz a rozčilování nad gaunerskými praktikami operátorů, vychází mi výhodnější koupit levnou kartu s jiným číslem, poslat ze staré karty hromadnou sms příbuzným a známým s oznámením o novém čísle, a starou simku zlikvidovat. Vyjde mi to celé tak na dvacet minut času a můžu se leda smát.
Pro ty, kterým nestačí pár minut hovoru na domluvení se s někým a drží celé hodiny mobil u zrudlého ucha, to všem asi není řešení. Ti si musí užít různá martýria výše popsaná v příspěvcích.
V poslední době jsem postupně přenášel dvě čísla (obě předplacené karty) od Vonafonu. Naštěstí jsem takovéto problémy nezaznamenal. Po telefonátu na zákaznickou linku a bitvě s automatem jsem se dostal k nějakému člověku, který mě nakonec předal někomu jinému, kdo již byl schopen vygenerovat ČVOP. Ještě navíc jsem v druhém případě nedostal SMSku a z podpory mi volali zpět asi za 10 minut, že jim to ČVOP nejde odeslat (z jejich interního systému na jejich telefonní číslo), tak mi to diktovali po telefonu.
Takže pro mě to zase tak strašný zážitek nebyl. Ale souhlasím s tím, že Vodafone si zjevně vůbec neuvědomuje co dělá svým zákazníkům (například cenami) a že od něj takhle všichni utečou ...
Asi jsem řval dostatečně, neb číslo bylo uvolněno okamžitě (kdo se chce pobavit, tak viz celá story o kolosální neschopnosti VF při přechodu na "neomezený" tarif.) Samotný přenos pak cca 14 dní, poněkud se to zaseklo u nového operátora.
Malé doplnění: zúčtovací odbobí končí 24.9.2013, tak jsem si říkal, že se všechno hezky stihne, ale ted mám sdělení nového operátora, že dle vodafonu může dojít k přenešení až 22.10.2013, což je za měsíc a půl teda celé jedno zúčtovací odbobí ještě navíc. VYSVĚTLÍ MI NĚKDO PROČ?
Bohužel to není tak jednoduché. Sice měnili VOP i mezi 2.9. a 3.9., ale nepřiznali to a ve svém archivu se tváří jako že ty nové platí už od 1. dubna - tj. podle jejich verze už jste výpovědní dobu dávno propásl. Já mám sice i svědka na to, že (asi omylem :-) ) měli starý bod 7.1.1 ve VOP ještě 2.9. večer, ale nemám sílu se s nimi tahat u soudů. Alespoň jsem si na retenčním vynutil, že mi okamžitě změnili tarify na všech opouštěných číslech na nulový. Zapomněl jsem akorát je ještě dotlačit ke změně datového tarifu z "Na den" na "Na skok", a tak ten callback od Odorika nemám tak pohodlný, jak bych mohl. To je nenápadná rada pro mé následovníky, na co si dát pozor :-)
Po 16 měsících mi stále chodí SMS, že mé vyúčtování je 0 Kč, ať ho nehradím (3x jsem to přes jejich web hlásil, 3x mi napsali, že to je tím, že tam po posledním vyúčtování je nějaký haléřový nedoplatek - nechápu proč, měli povolené inkaso, tak si snad stáhnu přesnou částku - a hned to odstraní, al stále mi SMS chodí, asi se jim stýská
Zkuste to hlášení příště doplnit zhruba takhle: "V souladu s § 21 odst. 1 písm. b/ zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů žádám o ukončení zpracování a likvidaci osobních údajů, které jsou zpracovávány v rozporu s § 5 zákona a navíc pominul účel jejich zpracování (§ 20 odst.1 zákona)."
V případě neúspěchu celou korespondenci přeposlat na ÚOOÚ, ať má Igor "situace je nadmíru výtečná" Němec aspoň něco na práci.
Mám podobnou zkušenost. Jsem klient s tarifem ČD tarif Nabito 350, tedy žádné závazky apod. Schválně jsem čekal na 1.9.2013 kdy přenos má trvat 4 dny.
Zavolání na linku Vodafone, chci pryč a chci ČVOP. Ano samozřejmě, není problém, přepojím vás na oddělení, kde vám ČVOP vygenerují. Po chvíli, je nám líto, nikdo to tam nebere, zavoláme vám do 4 dnů zpět (první zdržení jsou tedy 4 dny). Volají tedy po 4 dnech zpět, prý proč chci odejít, když mám tak výhodný tarif.. já říkám minuta hovoru za 1.30 Kč není moc výhodná.. OK, tedy, číslo vám vygenerujeme, ale bude platné až po měsíci, respektive 4dny před koncem dalšího zúčtovacího období. Ptám se, to jako fakt nejde ukončit ihned? Prý ne, je to ve všeobecných podmínkách. Tak ok, číslo vám pošleme v SMS. A co myslíte, došlo mě ČVOP přes SMS? Ano správná odpověď, nedošlo.
Vše je to o tom, jak to odcházejícímu zákazníkovi co nejvíce znepříjemnit. Fakt jsem zvědav kolikrát tam budu ještě volat, aby to číslo poslali.
Mám naprosto stejnou zkušenost, jako autor článku. Nechtěl jsem věřit operátorce, která mě oznámila, že přenos mého čísla VF povolí až za více něž měsíc, ale po přečtení "jejich" nových všeb. podmínek jsem zjistil, že je to opravdu tak. SMS s přenosovým číslem nepřišla, ale přišel e-mail (také s otazníky). Mám ještě další 3 čísla u VF (rodina) a po tomto jednání VF je také převedu jinam.
Mně to hlava nebere: Dlužím jim peníze já nebo to telefonní číslo? To jako že když to číslo přenesu, tak si jako myslej, že už ze mě závazek nedostanou? Že jim exekutor řekne "ajaj, když jste ho pustili, tak to už je i s číslem někde na Bahamách, to už svoje peníze neuvidíte"? Nebo si myslej, že notorickému neplatičovi zatnou tipec tím, že mu číslo zablokujou a on si bude muset pořídit a nezaplatit za další SIMku? Nebo proč jako to tam probůh je?
Tahle podmínka prostě v zákoně neměla co dělat a operátoři jen využili legislativního zmetku, jsem si jist, že upřímně míněného a neúmyslného, jiné zmetky se u nás přeci nedělají, no ne?
Dneska jsem volala na vodafon pro zrušení tarifu (bez smlouvy). Chci zrušit tarif a přejít jinam s přenesením čísla, opravdu si budu muset počkat na další zúčtovací období, než mě pustíte? Ano. Hm a když mi to předěláte třeba na nulový tarif, tak je podmínka stejná? Ano, nulový tarif je taky tarif. OK, a když to změníme na předplacenku, pak mě pustíte hned? Ano , to můžete odejít hned. Výborně, není tam podmínka dobíjení kreditu? Ne není. Tak mi to přehoďte na předplacenku a pošlete ČVOP. Do 2 minut jsem byla na předplacence, ČVOP s dnešním datem přenosu přišlo také hned. Celé to bylo otázkou 5ti minut, když pominu čekání na spojení s operátorem a čas strávený přemlouváním, proč chci odejít.
Mezi nama, nevidim nejmensi problem v tom prevest cislo zcela automaticky v radu minut - vetsina operatoru ma zakaznicky web = prihlasim se, naklikam co a kam, a ocekavam, ze do 10ti minut to bude fungovat. Kdyz se IP pakety umej preroutovat aniz se rozpadne spojeni ... nevidim zadnej duvod, aby totez neslo udelat s hovory.
Jenze to bychom nesmeli byt v CR a nesmeli tu mit CTU a dalsi zbytecne povalece.
Tak jsem se dnes pokusil taky přenést číslo od Vodafone. Zavolal jsem na infolinku a všechno prý OK, potvrzení vám pošleme na kontaktní e-mail. Za chvíli dorazilo potvrzení na *starý* e-mail a ne na ten, co mám už měsíce nastavený jako kontaktní. Ovšem s datem přenosu mezi 29.9. (září) a 8.11. To mě samozřejmě naštvalo a asi za hodinku jsem jim volal znovu, že když oni takhle, tak já chci pryč komplet i s ostatními čísly. Asi půl hodiny jsme se dohadovali, mj. protože nejbližší termín uvolnění je 29.10. (října!). Prý předtím udělal kolega chybu... První kód mi u nového operátora háže chyby, tak doufám, že to jen zatím někam nedošlo a nebudu tam muset volat ještě jednou, protože to už bych byl asi sprostý...
Mám už všechno na nulových paušálech, takže ze mně nebudou mít ani korunu, ale chci od nich co nejrychleji (a poslední číslo radši zruším, než ho mít i zadarmo v šufleti, nechci s nimi mít nic společného!)
před chvílí jsem volal na vf s žádostí o čvop a byl mi sdělen termín platnosti čvop od 30. října. mám tarif bez závazků, žádné nesplacené faktury nebo podobně. a čvop zatím samosebou nemám to slíbili poslat sms.
celé toto považuju za opravdu skandální a samozřejmě pošlu stížnost na čtú. doufám že stěžovatelů bude víc a že vf bude nejen přinucen chovat se slušně ale že dostane i nějakou tu pokutu.
Fakturu samozřejmě reklamovat, že "to tak dělají" si můžou zkoušet na někoho jiného. Reklamaci jsem psal několika známým, vždy nakonec úspěšně, evidentně jsou si vědomi toho, že jejich podmínky jsou protiprávní. Jinak potvrzuji jejich neskonalou debilitu, kdy zruší účet v samoobsluze a fakturu nepošlou vůbec.
Ještě jednu neplechu Vodafone při přenosu čísel dělá:
Naúčtuje si kompletní paušál, bez ohledu kdy k přenosu došlo. Já přecházel ještě za původních podmínek (trvalo to asi 3 týdny) a už jsem přesáhl do nového zúčtovacího období (5 dní). Měl jsem tarif Start (samozřejmě bez závazku, protože jsem věděl, že budu chtít odejít) tedy za 311. 10 korun jsem provolal do cizích sítí, s tím jsem počítal, ale že mi za těch posledních 5 dní naúčtují plnou částku paušálu jsem nečekal. Logické by bylo naúčtovat poměrnou část, tak jak to dělají v případě zahájení používání služeb. Korunu tomu dodal také fakt, že se ani neobtěžovali poslat poslední vyúčtování poštou nebo emailem (jinak bylo vždy v samoobsluze, ale tam už se po přenosu čísla nedá přihlásit) a jen posílali SMS, že nebylo uhrazeno vyúčtování a že dojde k omezení služeb. Dnes mi konečně volala operátorka na můj před týdnem podaný dotaz do Centra péče a že prý to tak je, že to účtují celé, že je to v podmínkách a fakturu že mi tedy pošlou do mailu. Tak jsem zvědav. :)
Tohle je zkrátka české specifikum :-) Hlavně tady se všechno dělá ne podle kvality, ale podle toho kde má kdo jakého známého a kolik za to někdo dostane do kapsičky...
A tak je možné, že systémy operátorů běží na takovém SW, že zpracování běžné změny může v systému trvat i 24 hodin :-D.
Technicky to samozřejmě není problém... Jenže to by chtělo aby naši operátoři začali používat normální systémy a ne ten (předražený) odpad, který mají.
Podle mě je taky nesmysl, když si má operátor vyvíjet systém sám - je to nesmyslně drahé, pomalé a nefunkční. Mnohem lepší je už koupit hotové existující řešení, které FUNGUJE :-)
Je to asi stejná blbost jako kdyby si například účetní kancelář nechtěla koupit tabulkový a textový procesor, účetní software atd. a místo toho si platila vývoj svého vlastního softwaru... Kolik milionů by to asi stálo? Oproti tomu nákup již existujícího a vyzkoušeného SW vyjde na pár desítek tisíc pro celou firmu :-)