Například v USA je velké množství operátorů (včetně virtuálních), je to země, kde se "zrodil" telefon, takže museli řešit problémy s různými systémy, s různými databázemi... A přes to zvládnou přenos do 2 hodin!!
V Kanadě trvá přenos mobilního čísla do 20 minut.
Samozřejmě i Severní amerika musí řešit vypořádání závazků. Ale to je snad záležitostí na sekundy nebo minuty! Protože zákazník buď má nebo nemá uzavřený závazek. Pokud nemá, tak je to OK; pokud jej má, tak jej může doplatit smluvní pokutu a je to OK nebo v něm prostě pokračovat. Potom ještě může mít nějaké nezaplacené vyúčtování, které je potřeba uhradit.
Díky platebním kartám je ale platba záležitostí pár minut a toto vše nemusí ani kontrolovat člověk, ale zvládne to i program...
Takže opět, jako vždy: To, co je ve světě naprosto normální dělat v řádu minut, maximálně hodin, tak tady trvá dlouhé týdny nebo dokonce měsíce!!
Mezi nama, nevidim nejmensi problem v tom prevest cislo zcela automaticky v radu minut - vetsina operatoru ma zakaznicky web = prihlasim se, naklikam co a kam, a ocekavam, ze do 10ti minut to bude fungovat. Kdyz se IP pakety umej preroutovat aniz se rozpadne spojeni ... nevidim zadnej duvod, aby totez neslo udelat s hovory.
Jenze to bychom nesmeli byt v CR a nesmeli tu mit CTU a dalsi zbytecne povalece.
Když se s porotváním čísel začínalo, tak operátor uměl při špatném směrování čísla hovor dosměrovat kam bylo třeba. Voláte na číslo, váš operátor má o pár hodin neaktuální databázi portovaných čísel, tam kde číslo má dle něj být už není, opuštěný operátor hovor dosměruje k přejímajícímu operátorovi a hovor se spojí. Aby na to operátoři nehřešili, je toto tzv. dosměrovávání hovorů zpoplatněno v rámci mezioperátorského vyučtování.
Technologie (a příslušné normy) na to mamatují a umějí to. Před nějakou dobou jsem se u jistého mobilního operátora v ČR setkal s případem, kdy tento mechanizmus nezafungoval. Zda se jedná o chybu, šlendrián či obchodní záměr netušim.
Tohle je zkrátka české specifikum :-) Hlavně tady se všechno dělá ne podle kvality, ale podle toho kde má kdo jakého známého a kolik za to někdo dostane do kapsičky...
A tak je možné, že systémy operátorů běží na takovém SW, že zpracování běžné změny může v systému trvat i 24 hodin :-D.
Technicky to samozřejmě není problém... Jenže to by chtělo aby naši operátoři začali používat normální systémy a ne ten (předražený) odpad, který mají.
Podle mě je taky nesmysl, když si má operátor vyvíjet systém sám - je to nesmyslně drahé, pomalé a nefunkční. Mnohem lepší je už koupit hotové existující řešení, které FUNGUJE :-)
Je to asi stejná blbost jako kdyby si například účetní kancelář nechtěla koupit tabulkový a textový procesor, účetní software atd. a místo toho si platila vývoj svého vlastního softwaru... Kolik milionů by to asi stálo? Oproti tomu nákup již existujícího a vyzkoušeného SW vyjde na pár desítek tisíc pro celou firmu :-)
Tak ono trebas O2 neumi vyfakturovat ... protoze faktury masti rucne. Nechtel sem tomu verit, ale mam to z velmi duveryhodneho zdroje ... ;D. Mimo jiny i proto jsou u zakaznika odepsany, i kdyby nabizeli sebelepsi cenu, tak resit mesic co mesic ze faktury nesedi ...
Nedelam si ovsem iluze ze jinde je to jinak. Tudiz je klidne mozny, ze kvuli zadosti o prenos musi nejakej technik bafnout francouzak ... a jit nekam neco vymontovat a zamontovat ... vubec bych se nedivil ...;D
Jsem ten poslední, kdo by se chtěl českých operátorů zastávat, ale něco o dané problematice vím. Systém na portace čísel se nekupuje, ten se vždy vyvíjí. Neexistuje firma, co to umí ušít pro všechny, každý oparátor má jiné prostředí. Máte pravdu, že integrační software který tyto firmy používají je nechutně drahý (a to se asi změní s tím jak budou chudnout), ale integrační systém se nekupuje jako Office, ten se implementuje a pak pořád dokola mění podle toho jak si usmyslí na marketingu, nebo na ČTÚ.
Jste trochu vedle.