Nejen cena, ale i reference ze státní správy, prověrky NBÚ atd. A nervy dělat se státními institucemi.
A odvaha jít do rizika, že to špatně dopadne - když na projekt není čas, za stát tomu nikdo nerozumí a nakonec zadavatel klidně podepíše ostrou migraci + nasazení do produkce, ačkoli to pořádně nefunguje a je tam ta spousta chyb.
Pokud se implementuje tak rozsáhlý "systém", tak je nuntno vždy počítat s problémy. V těchto případech musí být připraven havarijní (záložní) postup. Pokud v aplikaci nefunguje propojení na nějakou ověřovací dbf, tak prostě uživatel zavolá na HelpDesk, kde mu tu informaci zjistí a on ji může s nějakým ověřovacím kódem zapsat do projednávaného případu. To všechno jde udělat.
Však přesně tohle CRV dělá:-)
Uživateli se objeví červený hlášky (dokonce to bylo vidět v 1 spotu na ČT24):
Nezdařila se komunikace na SIS.
Nezdařila se komunikace na PATRMV.
Jenže pracovník(ce) na přepážce začne hned lamentovat:
"Už to zase spadlo:-("
A v TV to následně komentujou: "Registr opět zkolaboval!"
Jenže on nezkolaboval, pouze nedovolí dokončit operaci změny majitele, protože ...:-)
Ale vysvětlujte to novinářům:-(
M.
Pokud jsem subjekt, který potřebuje zajistit (vývoj, testy a implementaci) nového SW, tak hledám dodavatele, který má s tímto patřičné zkušenosti. Nenešel jsem v referencích dodavatele tohoto "registru" žádnou zmínku o tom , že by se v této oblasti nějak projevoval, jen komunikační infrastruktura. Takto to dopadá, když je váha výběru dodavatele postavena zejména na ceně, bez vazby na kontiunitu provozovaného a dodávaného systému.