Pokud se můžu vyjádřit k hysterii kolem registru vozidel a dle svých zkušeností posoudit důvody problémů se zaváděním jakéhokoli systému a podtrhuji s y s t é m u , který odhaluje a omezuje nedostatky a vliv lidského činitele , je rezistence obsluhy (úředníka) obrovská . Dalším problémem je neustálé prosazování tzv.zkušených úředníků , kteří nejen že jedou ve starých kolejích tj. raní káva , snídaně a svačina na pracovišti , oběd spojený s nákupem pro domácnost , internetová a telefoní komunikace s rodinou a kamarády (systém umí změřit aktivitu obsluhy) , a co je hlavní neschopnost naučit se nové věci . Na tomto hoří všechny systémy - registr vozidel , Izip (jsou lékaři , kteří si v průběhu návštěvy pacienta zdřímnou...věk nad 60 let) a další.Záměrně se vyhýbám vlivu lobingu a ješitnosti poslanců , kteří jsou "předurčeni" ve sněmovně dožít.
Šmarjápanno, ten systém má pomáhat, zrychlovat atd. a rozhodně ne něco odhalovat. Naprosto nejhorší je, když přijde do organizace někdo zvenku, kdo o ní nic neví, a chce "vylepšit". Bohužel je to typické pro informatiky, oni mají z nějakého důvodu často pocit, že všichni kolem nich jsou prostě ... zaostalí?
Na změření výkonnosti úředníka stačí (v daném případě) spočítat, kolik případů zvládl - na to stačí dělat čárky na futra. Učení se nových věcí musí mít zřejmý smysl. U onoho registru šlo o náhradu zaběhaného systému jiným, evidentně horším. Jednoduché operace se dělají složitěji, na něco nutně potřebuje myš (!) a hlavně, ten systém prostě nefungoval. No IZIP, to je přece lumpárna první kategorie.