A když už jsme u toho kritizování, Česká televize začala používat vkládání reklamy přímo do pořadů. Pokud jsem si všiml, to nedělají ani komerční TV a zdá se, že to nikomu z radních nevadí. Že by kapříci na jejich štědrovečerní stůl? :-)
Souhlas, sponzoři jsou zjevné obcházení, popírání smyslu zákona. Sponzoři pořadu, sponzoři časového znamení, sponzoři znělky, to by člověka trefil šlak. V tom jedou všechny televize a ta Česká mě neskutečně točí teleshopingem, který prý není reklama ale klame až moc a hlavně příliš dlouho.
Ale i tak, automatické značkování a přeskakování reklam zkrátí reklamy z dloooooooouuuuuhýýýých jen na dlouhé a tak méně protivné. Reklamy v některých filmech si člověk při trochu nepozornosti ani nevšimne.
Ono to je s tím logem trochu složitější. Při upoutávkách, které jsou taky otravné, už logo je. A další "vypečenost" jsou sponzoři. Ti jsou až za reklamní znělkou a taky už s logem. Třeba na Primě jsem zaznamenal až 4 sponzory za sebou. Je to zjevné obcházení zákona, podle něhož by měly být reklamy jasně oddělené znělkou. Faktický rozdíl mezi reklamou a sponzoringem je přitom nulový. Právníci zase jedou...
Přeskakování reklam není nic složitého, funguje, mám to vyzkoušené. Jeden ze způsobů jak rozpoznat reklamu je sledování loga. Když zmizí - reklama. Takhle pracuje MythTV, reklamy v originálním záznamu jen značkuje a přehrávač při přehrávání přeskakuje. Moc kouzelný kus software. Takový video Adblock.
Bohužel, to si může dovolit svobodný software, divil bych se, kdyby s něčím takovým vyběhl nějaký komerční produkt, i třeba set-top-box běžící pod Linuxem. Jestli by ho pak poskytovatelé obsahu neukamenovali, nebo spíš neuprávníkovali.
TimeShift je skvělá věc třeba když někdo volá apod.
Já mám ale mnohem lepší využití, které asi nepotěší majitele TV stanic. Typicky si ve 20:05 pausnu TV pořad a mám většinou tak 20-30 minut čas který bych jinak v jednom kuse neměl. Ve 20:30 pustím třeba film a při každé reklamě jí pouze rychle přetočím, tedy na reklamy nemusím koukat. Většinou do konce filmu se dá zpoždění dohnat.
Získal jsem tedy místo 4x8 minut čumění na reklamy 32 minut hezky v kuse před začátkem filmu..
A další fikané použití - ve 20h mi začíná film. Dříve jsem si ho mohl max. nahrát a koukat až druhý den i když jsem přišel domu třeba v 9 večer a film ještě běžel. Nyní nastavím nahrávání a když dojdu domu ve 21h prostě si film pustím od začátku a s přetáčením reklam (viz výše) skončím třeba jen půl hodinky po reálném konci filmu.. Taky supr.
:-)
P.S. Přijímačům už chybí k timeshiftu jen nějaká funkce "přeskoč-reklamu" která by automaticky dělala to co popisuji výše.. :-)