podle tehle statistiky je tech uzivatelu pozehnane.
http://www.jyxo.cz/top/
Osobně znám nekolik takových pro ktere je snazsi zadatd do okna ve FF "tiscali" a klinout mysi na odkaz, aby si vybrali svou postu (neumeji pouzivat zalozky:-)
Proč má uživatel zadávat více slov, když ani přesně kolikrát neví co hledá. Tak zadá nějaké obecné slovo a pak si vybere co chce :)) Když někdo hledá třeba sex tak proč to má vyhledávat jako rozvinuté souvětí. Myslím, že se dvěma slovy se dá najít hodně.
Bejvávalo. Resp. při normálním vyhledávání ji ignoruje stále, ale dáte-li slovo do uvozovek, vyhledává ho přesně tak, jak ho napíšete -- s diakritikou, nebo bez ní. To mimochodem znamená, že dávat jednotlivá slova do uvozovek může být užitečné a neusuzoval bych z toho jednoznačně na neznalost uživatele.
Rád bych si namluvil, že to implementovali po mém bugreportu, kde jsem i navrhoval to zneužití uvozovek, ale nakonec je to jedno, hlavně že to funguje.
Jste si tim naprosto jist?
Ja tedy ne. Obcas Google s klidem vrati stranku, kde jedno (ci nekolik) z vyhledavanych slov (s)proste chybi.
A to ani nemluvim o madarskych a pod. strankach pri vyhledavani pouze v cestine :-(
A ještě jedno doporučení, jak přes google najít české stránky.
Zadávat termíny obsahující právě typicky českou diakritiku (jako ů a ř). Google diakritiku úspěšně zpracuje a hledání je navíc hned přesnější.
spousta lidi ma jako homepage seznam, kdyz se otvere okno prohlizece a v nem seznam, kursor poskoci prave do vyhledavaciho okenka seznamu a ne do radku pro url v prohlizeci, zbytek jsou zacatecnici, kterym je jedno kam to napisou.
no je fakt, že kvalita indexu google je řádově napřed, i pokud hledám něco z českého internetu, tak google vrátí více odkazů než jyxo nebo morfeo, výhodou českých hledačů je, že umí skloňovat.
Já ondyno potřeboval něco najít a přistihl jsem se, že ručně zadávám "google.com" do vyhledávacího okénka v Google toolbaru ve FF :-D Fakt je, že to byl dost náročný den...
V clanku neni explicitne receno, jake udaje vlastne byly porovnavany, ale rekl bych, ze se proste vzalo chovani ceskych uzivatelu na ceskych vyhledavacich a neceskych uzivatelu na neceskych vyhledavacich.
Cestina ma sklonovani a podobne jine vymyslenosti, s cimz si donedavna vetsina nasich vyhledavacu neumela poradit. Delsi dotaz spolehlive nevratil nic. Toto mne vedlo ke dvema zaverum:
a) vyhybat se Seznamu, Atlasu apod. jako cert krizi. Totiz pokud jsem od nich nejaky udaj ziskal, bylo to vesmes reklamni smeti (zrejme "optimalizovane"). Po zpresneni dotazu uz zminene nic.
b) Samozrejme pouzivat Google, volit kratke dotazy a postupne zpresnovat. Maximalne dohledat/komparovat s Jyxo.
Přesně tak, zkuste si třeba na Centru zadat víceslovný vyhledávací řetězec, výsledky jsou velmi nepřesvědčivé, oproti několika vhodně zvoleným slovům...
Důvod bude spíše v tom, že většina víceslovných dotazů v českých vyhledávačích totiž nic nenajde. Naleznultelnost v Google je cca 100 x vyšší nežli v seznamu.
je mi jasné z čeho to vzniká, ale nechápu to. Mamču jsem taky ještě nedokázal přesvědčit, že je rozdíl mezi vyhledávacím inputem v seznamu a adresním řádkem.
No s tim kolika slovy kdo vyhledava je to dost nevypovidajici. Taku by jsme mohli rict ze cesti uzivatele jsou velmi zkuseni protoze dokazi polozit vyhledavaci velmi dobre zvolena 2 slova a staci jim to na relevantni vysledek.
Co mam zkusenost ze zahranici (pracuju v londyne) tak anglicky mluvici lide casto zadavaji do vyhledavace normalni otazku jako v mluvenem projevu. Napr. "how can I get to liverpool by train" kdezto cech by to vyhledaval "liverpool train".
Takze ten rozdil v mnozstvi slov muze byt dost zpusobeny timto.