Jiná čísla jsou dána zcela jinou skladbou balíku - gamezone a telefonní seznam to pochopitelně změnily radikálně - v měsících minulých to totiž bylo všechno jinak. Demonstruje to náchylnost balíků k chybné interpretaci výsledků pokud není známo dobře jejich složení.
Daleko praktičtější by bylo u portálů srovnávat homepage, balík zahrnuje leccos. V případě iDnesu pak balík zahrnuje i zcela nezpravodajské věci (a ty mají velmmi výrazný podíl na celku).
Díky za tuhle poznámku, Dane, balíky jsou prokletí. Nejtěžší je srovnání téhož balíku v čase, protože prostě "nikdy" není stejný.
S tím srovnáním domovských stránek máš pravdu podle mého jen částečně, protože ji ovlivňuje nastavení výchozí stránky v prohlížečích uživatelů. Vždycky to chce nějaký korektiv, a tím by mohlo být třeba vyhledávání nebo zpravodajství daného portálu. Například za loajalitou k Seznamu pravděpodobně výchozí stránky nestojí, protože stejnou míru loajality vykazují i další služby Seznamu (například email).
U telefonního seznamu bych předpokládal, že posílí unikátní uživatele, protočené stránky už méně. Zařazení telefonního seznamu do balíku byl chytrý tah, ale mělo k němu dojít už během přečíslování ;-) tehdy byl "telefonní seznam" jedním z vůbec nejčastěji hledaným výrazem Seznamu.
O zařazení telefonního seznamu exklusivně pod quick (včetně idot statistik) jsem se marně pokoušel celou dobu co jsem byl v telecomu. ČTc schizofrenně provozoval DVĚ verze telefonního seznamu a vedly se kvůli tomu šílené hádky. Stejně jako bylo odmítáno jakkoliv začlenit či využít gamezone - prostě si to jelo po svém a Chadzi dělal všechno pro to aby to tak zůstalo.
Telefonní seznam posílí protočené stránky, protože cokoliv v něm najít vyžaduje neuvěřitelné množství kliků a otvírání nových a nových stránek - nová podoba je těžce user unfriendly a Český Telecom s tím problém mít nikdy nebude - nikdo jiný totiž telefonní seznam nemá.
Vzestup homepage v současnosti bych přičítal dvěma věcem
a) zrušené služby jsou natvrdo přesměrovány na www.quick.cz bez jediného slůvka vysvětlení
b) mediální pozornost věnovaná změně designu (správně návratu k několik let staré podobě která byla původně odsouzena jako neproduktivní)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).