Pamatujte na to, až budete chtít využít poštovní datovou zprávu v situaci, kdy musíte stihnout nějakou lhůtu.
No nevím, u "papírové" komunikace přece rozhoduje datum poštovního razítka - tedy datum odeslání, které musí být v daném termínu.
10 denní fikce doručení se týká toho, od kdy příjemci běží jeho lhůta na reakci.
Jak jinak by šlo řešit povinnost občana oznámit skutečnost do 8 dnů (např. ukončení studia, změna kategorie u zdravotní pojišťovny).
No snad ne, to by bylo v rozporu s principem fikce. A není to pravda, i při reklamaci mají povinnost vás informovat - https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/ma-prodejce-povinnost-mne-o-vyrizeni-reklamace-informovat/28 Jen je dobré to odmítnout rovnou do protokolu a zažádat o peníze, bez ohledu na jejich "stanovisko".
Jednou jsem takhle neco reklamoval, a po 30 dnech jsem se tesil, ze to nestihli a budou muset vysolit penize. Tak jsem tam 31. den prisel, a oni mi rekli, ze uz jim to tam 10 dni lezi, a ze nemaji povinnost me o tom informovat - pry kdybych si pred 10 dny zavolal, tak mi reknou, ze uz to tam je. A jelikoz neexistuje protokol o tom, kdy to dorazilo zpatky na prodejnu, ale jen o tom, kdy to vyridil jejich servis, tak je vlastne datum vyrizeni reklamace naprosto nepruhledne. Nemuze to pak tady s tou fikci fungovat stejne? Tj. kdyz se bude prijemce vymlouvat, ze se neprihlasil a vase psani tim padem nebylo doruceno, nemuzete argumentovat tim, ze kdyby se prihlasil, tak by ho tam nasel vcas?