V článku v souvislosti s tím jak francouzským trhem hýbe operátor Free padl klíčový termín soutěž krásy. Operátor Oskar v ČR získal svoji 2G licenci právě v soutěži krásy (zaplatil za ní fixní cenu 1 mld. Kč) a trhem to na čas skutečně zahýbalo. Naopak dražba 3G zablokovala situaci na docela dlouhou dobu.
Čili se to zdá být jasné, regulátor by měl vyhradit část pásma pro nově příchozího (hlavně 800 Mhz a GSM1800) a prodat ji za nějakou rozumnou pevnou cenu tomu, kdo se zaváže k nejlepším cenám pro retailové klienty + nějaká garance rychlosti pokrývání. Zdá se že jen regulátor toto nechápe.
Tak to co sem napsal není kompletní návrh podmínek výběrového řízení, samozřejmě by zájemce měl být prověřen i po dalších stránkách.
A to že to firma investičně nezvládne hrozí v každém případě, respektive to nezávisí na tom za bude licence udělena v soutěži krásy nebo nejvyšší nabídce.
závazek k retailovým cenám je fakticky nemožný, neprůchodný z právního hlediska, resp. obejitelný ojebávkami, které fungovaly i za oskara, kdy se ty speciální tarify skrývaly.
Spíš bych si dokázal představit podmínku minimálního počtu uživatelů v nějaké době, tj. dotyčný by se musel hodně snažit, aby dosáhl co největšího počtu.