V nějakém starším článku na Lupě jste citovali O2, že zákazníci nemusí přecházet na ADSL2+, pokud to samozřejmě není technicky možné z důvodu linky, anebo pokud NECHTĚJÍ (mají např. svůj starý modem, což je i můj případ - nebudu vyhazovat zařízení s routerem a WiFi za 5 litrů kvůli rychlosti, kterou nechci, dostatečně potěšilo zvýšení FUP na 30 GB u mého tarifu jako odměna za přechod na PPPoE).
Zatímco tady v článku akcentujete jen 2 možnosti, uplatnit kupón nebo říct O2, že máte vlastní ADSL2+ modem. Tak jak to tedy je?
No ja uz nyni mam na celou migraci svuj nazor. Mam ADSL od jineho operatora nez Telefonica. V podstate doted mam porad pomaly internet. Zavolal jsem tedy svemu operatorovi proc mam stale puvodni rychlost. Bylo mi receno ze oni to nevedi, ze je problem nekde u Telefoniky. Ze me cislo na migraci posilali, ale nic nedostali zpet. Pry muze byt problem s nejakou nezaplacenou fakturou atp. Volal jsem tedy na Telefonicu s tim, abych zjistil kde je tedy problem a proc me vlastne nezmigrovali. Dostalo se mi ujisteni ze z jejich strany je vse v poradku a ze mou linku zmigrovali jiz pred mesicem a ze vse operatorovi davno predali zpet. Nasledne jsem opet volal svemu operatorovi a sdelil mu sve zjisteni. Byl jsem prepojen na technika. Ten prosel seznam vsech zmigrovanych cisel a pak jeste seznam vsech nezmigrovanych cisel a dle jeho slov me nenasel ani v jednom seznamu. A jak to tedy dopadlo? Bylo mi doporuceno at pry podepisi novou smlouvu a ze to bude nejrychlejsi na vyreseni meho problemu. Takze ted uz vim, ze to vsechno neni modemem, nebo ze je cisel na migraci mnoho. Je to jednoduse bordelem v seznamech a v dokumentech operatoru, kteri si je vymenuji mezi sebou.
Mame dve linky - jednu od Radiokomunikaci (Bluetone), druhou od Telefonicy. Ani u jednech to neprobiha moc dobre
Telefonica:
- s Telefonicou byly problemy hned od zacatku - dlouhe cekani na zavedeni, sluzba mela caste mnohaminutove vypadky, technik poradil vymenu modemu, to trvalo vecnost a nepomohlo to, pak prisel osobne, trochu to posteloval a uz je to lepsi; zda se povedlo zvyseni rychlosti nevim, radeji ted jedeme pres spolehlivejsi (!) a rychlejsi wifi
- poukazku na novy modem od nich mam, ale uz ma proslou platnost; tak premyslim, jestli mi ten modem stejne daji
BlueTone
- BlueTone fungoval spolehlive mnoho let; ted poslali mail, at si na modemu prenastavim protokol, navod byl na uplne jiny typ modemu, ale s technickymi znalostmi to slo zvladnout (bezny uzivatel by to imho podle zaslaneho navodu nezvladl), sice prechod na novy protokol nesel udelat bez vypadku (kdybych postupoval podle jejich doporuceni, tak mnohadenniho), ale ok
- ted ale prislo druhe kolo - minulou stredu prestalo pripojeni fungovat zcela; byl jsem na dovolene, tak jsem to zacal resit az od utery - zavolate na infolinku, dve minuty vytukavate cisla, pak si vas tam vyslechnou, reknou ze zavola technik; ten to zkousi tak jednou denne, bohuzel volal zrovna v dobe, kdy jsem to nemohl zvednout - tedy dva dny to uz nejede, ja technikovi zpatky zavolat nemohu (presmeruji to na infolinku) ani nenapisu (smsky neprijimaji), proste cekani na godota
- kazdopadne duvod tusim - mam jejich standardni modem z doby pred cca 3-4 lety; predpokladam, ze ADSL2 neumi; jenze to se vam Radiokomunikace vubec neuraci oznamit, proste vas bez premysleni prepoji
Jsou tu zřejmé dva aspekty, které se obecně vůbec neprobírají:
1/
Pokud si vezmu ADSL od jiného operátora, než Telefoniky, s oblibou na sebe hážou problémy stylem, já za to nemůžu, může za to váš poskytovatel/může za to provozovatel linky.
2/
Se zvyšováním rychlostí může vyvstat i problém s tím, že vám třeba ta vyšší rychlost nemusí fungovat, viz. http://www.redaktori.cz/?q=node/266
Souhlasim tedy s predrecnikem, jeden lepsi, nez druhy... a ja dodavam, ze v ceskem ADSL je desny bordel
Pokud máte svůj vlastní ADSL2+ modem, bylo by dobré, kdybyste nám to dal do O2 vědět. Jinak se budeme stále snažit Vám vnutit ten náš, co jste na něj obdržel poukaz.
To, že je připojen ADSL2+ ready modem, jsme schopni zjistit jen u omezeného množství přípojek, které jsou připojeny na ADSL2+ portech. Na starých DSLAM se tedy i novější modemy tváří pouze jako ADSL, nikoliv ADSL2+.
vas CRa na zmenu protokolu alespon upozornily, u me si O2 myslelo, ze to ani delat nemusi a tak se jednoho krasneho vecera rozhodli, ze to zmeni a nikomu ani muk.
vůbec se tím nezabývám, modem mám dva roky a koncem června mi rychlost skočila na 2 mega i s tím starým krámem co stál před lety 999. Jsem tedy u Volnýho. Teď mne tedy naštvali, protože zvýšení limitu podmínili velice skrytě novou smlouvou, to jsem překousl ale co je mi divné, že se u té nové už 14 dnů píše že zjišťují zda je to technicky možné což mi nejde do hlavy, technicky 2Mb jedu jde jen o to aby si někde přepsali limit z 4 na 12 GB.
Na co nový modem, když ADSL podporuje až 8Mbit a linka je od ústředny cca. 900m? Nechci vyhazovat svůj původní modem za 4tis a dostat omezenější nový, ale s ADSL 2+, ale bez funkcí jako VPN atd.
Měl jsem úplně ten samý problém. Prej nezaplacená faktura u Telefonici. Tam že problém nemají, že to je u mého operátora (volny) a nakonec mne donutili podepsat novou smlouvu...
Problémem O2 je to, že mají všechny nabídky postavený na podvodu. Zrovna tento týden mně volali typu "dáme Vám po 24 měsíců neomezené volání v síti O2", což je samozřejmě jako u jakékoli jejich nabídky nakonec úplně jinak. Faktem je, že firmě s takovouhle vybudovanou reputací za chvíli v prodeji nepomůže ani sebelepší marketing.
To samé tyto problémy s migrací. Ani sami nevědí, která lež v daný okamžik platí. Stačí si přečíst diskuse: někdo si od nich ten modem na poukázku koupil a pak mu oznámili, že ho na slibovanou rychlost stejně převést nemohou; tam, kde nebylo zrychlení technicky možné, tak uživateli alespoň snížili upload a datový limit, z čehož byli opravdu nadšení. U známého to zase má při nominální rychlosti 4 mbit/s nastavenou rychlost na modemu 3,5.
Pokud někdo nechce mít nekonečné problémy, je lepší se podobným nesolidním firmám vyhnout.
Divné, že se nikde nepíše, že spoustu ADSL linek zpomalili (a zákazník na to není upozorněn a nic s tím nenadělá) ?!?!?!
Já a spousta mých známých, kteří nedosáhnou na zrychlení kvůli vzdálenosti o ůstředny.
O2 to řeší takovým způsobem, že zachovají stávající download (vyžší není technicky možný), ale při této rychlosti je již nižší služba. Bez varování nás přeřadili do nižší služby (polovižní upload, poloviční limit pro FUP, nepoužítelná ryhlost oběma směry po vyčerpání FUP - 64/64).
Nejsou ochotni vrátit to zpět (souhlasím s nižším downloadem za vyšší cenu), ani když jsem jim oznámil, že v takovém případě ruším celou pevnou linku.
Nechápu to. Mohli by být rádi, že budu platit za vyšší službu a při polovičním downloadu.
Od dob panování cholerického vychodniara, jenž se snažil ušetřit náklady, vyhodil spoustu lidí a nechal je nahradit neodladěnými a neodzkoušenými informačními systémy, které mezi sebou odmítají komunikovat, se koukám moc nezměnilo.
Pokud se nějaká objednávka (třeba navýšení rychlosti) v systémech zasekne, má zákazník na pár týdnů či měsíců o zábavu vystaráno - techniky IT, kteří by nápravu v systémech vyřešit mohli, všechny dávno vyhodili a najímají na to externí firmu s pár pracovníky...
Ono se to řekne: tak zruším linku. Problém je v tom, že ty skvostné systémy za stamilióny nezvládají realizaci více objednávek současně - takže dokud tam visí nějaká stará objednávka, linku vám většinou stejně zrušit nedokážou :-)
Stačí mít v ruce papír o zrušení pevné linky a ve svých systémech si to mohou rušit třeba 2 roky, to může být zákazníkovi jedno.
Mnohem horší je, když se to týká nefunkční služby, kterou zákazník platí a potřebuje. Může si podat reklamaci - z tohoto procesu jim ale funguje jen automatické potvrzení, že ji obdrželi a že vám do 30 dní odpoví. To je ale asi tak všechno. Po 2 měsících to můžete klidně začít obtelefonávat od vrátnýho po ředitele, kde se to zaseklo. Třeba jako u mě zjistí, že to sice v systému je, ale nikdo se tím moc nevrušuje, nikdo to nevyřizuje a zákonná lhůta nikoho nezajímá.
Proto jak jsem psal výše, lepší se podobným "firmám" vyhnout.
Asi jste mě nepochopil - já právě NEMÁM ADSL2+ modem ale pouze ADSL (modem + router + VPN + WiFi a já nevím co všechno), kterého bych se zbavoval jen velmi nerad, a na poukázce také žádná srovnatelná náhrada nebyla. Takže otázka je, zda mě O2 nechá žít, nebo mě k nákupu přinutí.
Nevim jestli někdo máte zkušenosti z přestupem ADSL internetu od jedné firmy k druhé, ale raději vám to nepřeji. To je ještě vštší hrůza než jednání s Telefonicou.
Nevím, jak je to s rychlostí, ale i navýšené datové limity (o ceně nadlimitních dat nemluvě) se z operátorů těžko "vytloukají". Třeba Volný na svých stránkách píše:
"Každý stávající zákazník si může o změnu smlouvy s navýšením datového limitu zažádat na stránkách Zákaznické podpory."
Ovšem na stránkách zákaznické podpory NIC takového není. A infolinka odepisuje "Mějte trpělivost". A proč chce Volný za nadlimitní data stále 39,-/GB, když je od O2 má (tuším) za 15,-, to už nevysvětlí vůbec nikdo...
Sice to není nic příjemnýho, já to před 1,5 rokem podstoupil, ale od tý doby pokoj. Nové řešení je technicky bez problémů a přijde mě to na cca polovinu. Chce to na dobu přechodu najít nějaký náhradní způsob připojení, pak to nebolí.
Přesně tak, pošlou email s odkazem na Zákaznickou podporu kde si může zákazník požádat o navýšení datového limitu a ono tam nic není!!! Tak jim píšu na zákaznickou linku a oni mě, světe div se, odkážou na to samý!!
A to ani nemluvim o zrychlování, které přišlo teprve nedávno!, ale záhy přišlo opět snížení. A takhle je to pořád, jeden den rychlej, druhej pomalej, jeden rychlej, ......!!
To už je prostě vrchol co předvádí s tim ADSL!
"zavolate na infolinku, dve minuty vytukavate cisla, pak si vas tam vyslechnou, reknou ze zavola technik; ten to zkousi tak jednou denne"
To jste stastny clovek. Ja pri vypadku ADSL pred pul rokem (padalo to kazde 2 minuty) jsem volal na O2 kazdy den, vzdy jsem cekal priblizne 10 minut na operatora, a pokazde to "urgovali" a ze mi urcite zavolaji. A po trech tydnech jedu v aute po meste a vola mi rozcileny technik O2, jaktoze nejsem doma (ano, takze nakonec preci jen zavolali).
A u tchana, ktery mel ADSL v kancelari, se ozvali dokonce az po mesici a pul, kdyby mu linku neprehodil mezitim znamy, tak by to mohl rovnou zavrit.
Nahodou jsem navstivil minuly tyden jejich znackovou prodejnu, protoze jsem potreboval vymenu SIM karty. Byl to rozhodne impresivni zazitek. Vsechno modre, bublinky kam se podivas, plazmove televize na kazde stene. Uzasne, konecne 21. stoleti.
Jenze to by to nebyl telekom, aby neco nebylo spatne. Jednak zrejme slyseli, ze heslo "celem k masam" razil Gottwald a tak se od nej odklaneji o 180 stupnu. Prodavacka ma pocitac na stole, zakaznik ji stoji za zady a jemu za zady cela fronta. Samozrejme fronta by tam teoreticky mela byt jen kdyz se zdrazuje a tak lidi hromadne rusi pevne linky, ale lehce se to prihodi i jindy, diky IT, ktere ma setrit cas.
Byli jsme v prodejne dva, prisli jsme skoro soucasne. Prvni pravda nebyl zakaznik, ale zadatel, podaval totiz zadost o poskytovani telekomunikacnich sluzeb. Mel zrejme slabou chvilku, protoze se rozhodl, ze si poridi nejaky ten komplet tarif s dvouletym uvazkem. Ze bude mit ADSL, GPRS a WiFi na hotspotech za jednu cenu a jaksi soucasne.
A zacaly se dit veci o kterych by se dal natocit horror. Zrizeni teto sluzby znamena zadat zakaznika do ctyr ruznych informacnich systemu, samozrejme 4x a s pridelenim asi peti ruznych telefonnich cisel. Samozrejme chapu, ze na pevne lince nemuze mit stejne cislo jako na mobilu, ale proc musi mit pro wifi hotspot pridelene samostatne telefonni cislo to mi hlava nebere.
Pritom kazdy informacni system vypada uplne jinak, ma jine poradi poli, spolecne maji to, ze jsou neskutecne pomale. Zcela me sokoval jeden z nich, ktery ma na pozadi formularu bitmapove obrazky, predevsim nejaky mramorovy vzor v tmave zelene s cernym mramorovanim. Kdyz na to umistite labely poli v cerne barve, tak se to fakt uzasne cte. Na synchronizaci systemu metodou oznacim text mysi, CTRL+C, alt-tab, CTRL+V asi hned tak nezapomenu.
Jooo 21. stoleti by telekom. To se pak clovek nedivi, ze objedna ADSL, telekom ohlasi zrizeno, zapoji modem, nefunguje. Reklamace, telekom tvrdi ze to chodi, ja ze nechodi. Nekolik kolecek teto diskuze, telekom posila technika, technik prijede a zjisti - nechodi. Tak vezme telefon, vytoci 800123456 a ceka 20 minut na operatora. Kdyz mu rikam, ze si snad dela srandu, kdyz ceka spolu se vsemi na spojeni, tak mi rekne, ze jinak to nejde. Tam mu reknou, ze to chodi. Takze odjede na ustrednu a vola mi, ze to bylo zapojene o stojan vedle, protoze stojany jsou cislovany jinak nez v dokumentaci. A tohle se mi stalo s drobnymi odchylkami uz dvakrat.
Necháme Vás žít s max. rychlostí 4 Mb/s. Pro rychlost vyšší si buďto koupíte ADSL2+ modem od O2, anebo si objednáte navýšení rychlosti na vlastní triko. V případě technického problému však budete odkázán na pravidlo, že rychlosti nad 4 Mb/s se poskytují výhradně na technologii ADSL2+, takže bez nového modemu Vám tak maximálně zase snížíme rychlost na 4 Mb/s.
Taky jsem u Volného, hlavně kvůli příznivé ceně a dobrým podmínkám (vždy nabízejí maximum z velkoobch. nabídky).
Ale ta nutnost nové smlouvy mě zarazila taky, obvzlášť s úvazkem na rok. Šel jsem ale do toho taky, rok není zas tak velká doba. Už 14 dní tam mám, že služba byla objednána u dodavatele služby.
Jinak ale je zajímavé, že rychlost mi navýšili ještě před uzavřením staré smlouvy (z 512 na 2MB), avšak ve staré smlouvě je stále 512. Že by nějaká finta? Předtím totiž změnili 128 na 512 úplně automaticky.
Ono je uplne jedno, jaky je to operator. Pokud je sluzba realizovana pres okruh TO2, tak ISP s migraci neudela VUBEC nic. Nejde to stornovat, nejde to zrusit, proste to tak je. Vypadek cca tyden? TO2 se neobtezuje...
již delší dobu tu slyším o výměně starých nevyhovujících modemů, které brání přechodu na to "lepší" ADSL.
Furt prohrabávám poštu a čekám, doteď , nikdo nic nám neposlal, ani nevolal, neposlal email.
Službu připojení k internetu jsme začali čerpat s Sagem modemem (ano ten prokletej modrej puk) který funguje na ADSL1.
myslel jsem si, že jenom já mám problémy s CRA, kdy jsem převedl linku z O2 na CRA. Podle nové smlouvy mám 2 Mb, ve skutečnosti mi zůstává původní 1 Mb. Spolu se smlouvou mám závazek na 12 měsíců. Ale nevím, zda lze považovat smlouvu za platnou, když CRA svou část smlouvy neplní. Omlouvám je tím, že oni si pronajali linku od O2 a nemohou za jejich bordel. Ale co je mi do toho, že tím neplní smlouvu se mnou.
Jejda, to je krásně napsané. Nicméně je skoro jisté, že prodavačka to myslela dobře a chtěla upřímně chtěla pomoci. Bohužel je potřeba si s hrůzou představit, že podobná martyria s user friendly inf. systemy zažívají dnes a denně takřka všichni zaměstnanci TO2 bez rozdílu pozice a bez rozdílu toho, jestli viditelně nebo v pozadí řeší váš problém. Všichni se rvou s nějakým systémem, který tvořil zcela jistě blb, leč geniální, podle požadavku třicetiletých manažerů s pětadvacetiletou praxí v oboru stavění vzdušných zámků za dohledu bdělých ekonomů, kteří jsou ochotni vysolit jakoukoliv částku, jen když bude mít nálepku náklady k odpisu z daní. Takže ten človíček co vám zvoní s brašnou s nářadím u dveří se pere s JEFem a O2_WFM, bo mu málokdy ukáže co má, kromě toho, že v aplikaci došlo k chybě, člobrdíci na prodejně se rvou s DZ, protože má neskutečné odezvy na přetížených serverech a co zadají není jisté, že se někde zapíše, a jiní se zase perou s šedou eminencí IOMem, protože ten jako správný aristokrat si dělá naprosto co chce a nikomu se z toho nehodlá zpovídat. K vyplnění kterékoliv kolonky existuje metodika, či závazný postup, jinak systém nemaká. Jak bylo někde tady napsáno, dva požadavky na jednom čísle je nepřekonatelný problém. Nechat si zřídit na stávající stanici ADSL a ještě k tomu třeba úplně obyčejnou službu CLIP, či jinou blbůstku najednou, systém oba požadavky vyfakuje bezeslova do nějaké velmi dobře utajené černé díry, od které nikdo nemá klíče.
Vysvětlení je zcela jednoduché. Byl jednou jeden Telecom a jeden Eurotel. A každý si dělal své systémy na míru pro sebe a zpočátku i sám. Pak jeden i druhý přešly na dodavatelský způsob řešení svých IT systémů. Co do té doby chodilo, budiž jim přičteno k dobru, co nechodilo nechodí dodnes. Jeden i druhý neustále integrovaly své systémy směřujíc k vysněnému všepojímajícímu supersystému. A databáze se integrovaly a migrovaly sem a tam. No a pak si takhle najednou vzniklo O2 a dvě podmnožiny velmi diskutabilně fungujících systémů, které bylo potřeba sloučit, protože synergie je to správné slovo, které otevírá brány k velkému světu. Takže máme velký svět outů, kde slova nabývají zcela jiných významů a hodnot. Např. počítač je ekvivalent našeho známého shit, zdarma = nemá odpovídající náhradu, časová určení nepracují v námi známém šedesátkovém intervalu, pravda je význam postavený mimo zákon, systémové řešení by se dalo volně přeložit jako volání studnaře: "narazili jsme na skálu, je to v ...", operátor by se tak dal asi přirovnat k prosťáčkovi, kterému se nic neřekne, proč taky, když jen stojí u dveří, že?, osoba, která vám nakonec pomůže je něco jako šafrán atd.
tak že má zušenost s O2 a navyšením rychlosti.Lokalita Karviná-6.Původní rychlost 3Mb přimo od O2 tarif Extreme.Vzdalenost od ústředny 1,6Km.Po marném čekání na navýšení na 6 Mb a zakoupeni jejich modemu na ADSL2+ a přechodu na protokol PPPOE mi bylo sděleno že tuhle rychlost neni možne u mně zavést z technickych duvodu a tudiž jsme přešel na variantu 2Mb po zvyšení 4Mb ovšem realna rychlost je nějakych 2,4 - 2,6Mb.Jen mi vrtá hlavou nebo spiše už nevrtá ale spiše mně to dost S****E že mi nejprve slibily že až si zakupím novy modem bude vše ok a pojede to na slibenych 6Mb ovšem sliby chyby...a tak jsem rad za 2,4-2,6Mb...ktere mi ovšem jely i před navýšením a tudiž se u mně žadné navyšeni nekona rychlost je stejna jako před tím. Tot má zkušenost s O2. Myslím že podobnych připadu tady bude vice než dost.
Resim podobnej problem uz 11 dni:
v nedeli prestal net u Radiokomunikaci (Bluetone) fungovat.
Po 4 dnech urgenci prisli se spasnym napadem, ze je to prenastavenim protokolu u O2 a at zmeni PPPoA na PPPoE. A ze to uzaviraj. Bohuzel zmena nepomohla, otevrela se "nova" zavada. A od te doby co hovor s infolinkou, to jina varianta reseni. Nejhorsi na tom je, ze se ty mrchy technicky neozvou, kazdej den jsem ujistovan o tom, ze je tam nastavena urgence a co ja vim co vsechno, ale nic se nedeje! Nidko mi nezvaola, nikoho to nezajima.
perlicka je, ze mam na lince rychlost 760 kbitu, ale platim cenu 4mbitu. Protoze v dobe zrizeni tam vic nez tech 760 kilo neslo, tarif administrativne navysovali, cenu nechali, rychlost take.
Uz jsem v koncich, nevim co s tim, nikdo mi neni schopen pomoci. Tradicne prehazujou vinu jeden na druhyho. Obavam se ze v zajmu snizeni poctu meziclanku je ve finale jedina sance Telefonica bez dalsich alternativcu. Od Bluetone odchazim.
Už asi nepijte, já mám PC připojené Ethernet kabelem 100Mbit k ADSL modemu + občas notebook přes wifi. Nechápu, co má wifi společného s přenosovým pásmem ADSL?
Já mám taky pořád ten starý původní Sagem F@st 840, ale nikdo mi žádnou výměnu nenabídl, o tom jsem se dočetl až tady.
Přitom internet mi zrychlili hned ze začátku zrychlování (centrum Brna) a dávno mi běží 4MB místo původních 2MB.
Takže nevím, jestli ta výměna modemů není nějaká fáma. Nebo ten starý Sagem podporuje ADSL2?
Což nic nemění na tom, že s tím modeme moc spokojený nejsem, protože se internet docela často sám odpojí nebo nejde připojit bez restartování té jejich softwarové aplikace (DSLMON).
...tak až teď jsem se výše v komentářích dočetl, že ADSL2+ nabízejí až pro rychlosti nad 4MB, takže je to jasné. Ale z toho článku to myslím nevyplývalo, z toho jsem pochopil (ale nečetl jsem ho pečlivě), že jakékoli zvýšení rychlosti je podmíněno výměnou modemu.
Ukazte mi jednoho jedineho providera, ktery si vazi dlouholetych zakazniku :-(
U UPC jsem skoro 7 let a asi to brzy zrusim. Novy zakaznik ma modem za 1Kc, ja mam u nich stale jeste vratnou zalohu 2000. Novy zakaznik ma balicek TV+internet, ja musim jako blbec platit oboji extra. O nekolikrat zmenene "pevne" IP se snad ani sirit nebudu, zrovna tak o call centru, ktere funguje jen ve vsedni dny od do ...
Ma kauza s Radiokomunikacemi mela take pokracovani:
Po te, co po navyseni rychlosti z 4 Mbit/s na 8Mbit/s prestalo pripojeni zcela fungovat, jsem dva dny volal a urgoval a technici nabidli dve reseni:
a) snizit rychlost zpatky na 4 Mbit/s
b) koupit novy modem
Tak volam kvuli a) na obchodniky a nestacim se divit: Aby mi to prehodili zpet na 4Mbit/s, tak pry musim zaplatit 999 Kc! Argumentuju tim, ze to rozbili oni svym zasahem, ktery jsem neobjednal, tak at to koukaji vratit zpatky. Pry to chapou, ale zaplatit musim. Oni argumentuji Telefonicou (v jejich podani: "to se delo automaticky po cele republice!"). Vysvetluju, ze ja jsem jejich zakaznik a je mi jedno, jake lumparny jim dela subdodavatel. Take to pry chapou, ale zaplatit jim musim. Kdyz se mi to nelibi, mohu zamailovat na reklamace (z nefungujiciho pripojeni, ze). Proste kocourkov.
Nez abych zaplatil 999 Kc za vraceni puvodni rychlosti, tak radsi platim 1089 Kc (+dph) za novy modem, travim s jeho konfiguraci nekolik hodin a nakonec to zas beha (a dokonce rychle: 6.8 Mbit/s).
Secteno a potrzeno:
BlueTone vas o potrebe noveho modemu dopredu neinformuje (ackoliv mam overeno, ze v databazi meli uvedeno, jaky modem mam a byl to jejich standardni), proste vam to jednoho dne rozbiji a pak chteji od vas zaplatit (bud navrat na puvodni rychlost nebo novy modem). Komunikace s techniky je na dny.
Celkem: 9 dni vypadku, cca 7 hodin stravenych resenim na me strane, 1089 Kc zaplaceno. Nervy a postramocena image jejich firmy.
Jo a to jsem jeste nedodal, ze kvuli tomu, ze jsem jeden z jejich prvnich zakazniku, tak mi uctuji vic nez maji v soucasnem ceniku. Tak vypada zrejme odmena za loajalitu v jejich podani.
Podle mne poskytovatelé porušují smouvy. Když byla první migrace, byl jsem uživatelem internetu 1Mbit a měl jsem mít 3. Říkal jsem si supr, za stejnou cenu budu mít víc. Ale ejhle, oni mají pro přestup 4 měsíce, mno řekl jsem si, že to snad zvládnou rychle. Když i po 3 měsících jsem měl stále pomalý internet, začal jsem být nevrlý. Né že mi rychlost nezvedli, ale od začátku roku měli nový ceník, kdy za 2 Mbit chtěli cca 600 a já za 1 Mbit platil už 4 měsíce 1200. Tak jsem si řekl, ve smlouvě mám uvedeno, že za navýšení rychlosti neplatím, platím pouze pokud snižuji rychlost. Bezva! Přejdu z 1-2 Mbit (už ten 1 Mbit mi stačil) a navíc to budu mít za polovic. Tak jsem celý vesel zavola na infolinku Tiscali a s radostí jim oznámil, že chce přestopit z tarifu 1 Mbit na 2 Mbit. Co myslíte, že se stalo? Operátorka mne velice brzo vyvedla t omylu, prej to nejde, že mi budou sami navyšovat rychlost. Protože jsem přes Tiscali i volal, tak jsem jí oznámil, že jim platím přes 18 tisíc ročně za internet a volání, abyc věděla, že nejsem na nějaké okecávání zvyklej a že mne ani nezajímá. Mno ona prakticky zopakovala stejné slova s tím, že to nejde. Tak jsem si nechal zavolat její vedoucí, ten mi její slova potvrdil s tím, že mám být v klidu a čekat na navýšení rychlosti, že mi psali že to trvá 4 měsíce a že to má v moci tehdy ještě Telekom. Tak jsem si řekl dobrá, zavolám na Telekom a zjistím jak na tom jsem.
Po mém rozhovoru s technikem od Telekomu mi bylo zděleno, že moje linka je přenutá na 4 Mbit už 19 dní po obdržení žádosti, tedy že už více jak 2 měsíce jsem mohl v klidu využívat rychlejšího internetu a že mi vyšší rychlost blokuje poskytovatel, tedy Tiscali.
Plný údivu tedy volám opět na infolinku Tiscali a oznámil jsem jim své zjištění a chci okamžitou nápravu či přestup na vyšší rychlost. Po zopakování opět těch známých vět (řekl bych snad, že na to mají metodický postup) mi došla trpělivost, nechal jsem si zavolat toho samého šéfa, bez ostychu jsem mu řekl co si o firmě Tiscali myslím a že chci okamžitě zažádat o ukončení služeb internetu k datu ukončení smlouvy, kterou podepisuji vždy pouze na 1 rok a do jejího konce mi zbývaly 3 měsíce (ukončení 2 měsíce předem) následně jsem poslal dopis na Úřad ochrany spotřebytele a ČTÚ. Odpověd jsem nedostal :/
Proč jsem to sem psal? Ten samý problém mám s nynějším poskytovatelem. Nyní ale výmluvu hází na Telefonicu se slovy, že mám u nich zřejmě problém (nezaplacená faktura či co) A opět, za 3 Mbit platím 1000 a v nabídce mají 4 Mbit za 650, navíc já mám FUP 25 GB a ma tom druhém mají datový limit 30GB. Jak vtipné, že.
Možná vás proto nepřekvapí, že opět měním operátora.
Když máš službu od jiného poskytovatelen než je TO2, tak se pouze používají dráty od TO2 (jsou pronajaté Tvému poskytovateli). ADSL jde přes zařízení Tvého poskytovatele,proto Ti navýšení rychlosti TO2 NEUDĚLÁ
Na tomto odkazu mohu za 990,- změnit připojení Internet 4M s limitem 15 GB na Internet 2M s limitem 12 GB. Ale Volný slibuje možnost změny z Internet 4M s limitem 15 GB na Internet 4M s limitem 24 GB. A to zdarma v jednom kroku stále nejde.
Volný si tím jen zajišťuje odliv zákazníků, kterým vyprší smlouva. Sám jsem docela váhal, zda se mám na 24 měsíců vázat, zatím mne omezení nijak zvlášť nevadí, ale při řadě téměř rovnocenných nabídek na trhu není důvod, abych příště nezkusil něco jiného...
Služba spojená s prodejem bot za tu přirážku aspoň stojí, kdežto Volný pouze rozesílá faktury za službu, kterou poskytuje O2... Jistě má na přirážku právo, ale není na trhu sám a zákazníci si to brzy uvědomí.
No já mám informaci, že to "vecpání" ADSL2 modemů a přechod na ADSL2 je kvůly IPTV. Nikoliv kvůli samotnému Internetovému připojení, z toho ISP moc nemá. Přihází doba kdy bude hlavním zdrojem výdělku obsah, nikoliv samotná cesta k obsahu(připojení)
Muze byt a nemusi. Zalezi na tom, zda se v tom j=konkretnim pripadejedna o LLU (cela linka v rezii alternativce) nebo jen o preprodej (IP provoz smerovan za ustrednou k alternativcovi).
V obou pripadech silne zjednodusuji, tak me nebijte :-)
Jsem bohužel 5,8 km od ústředny. Dostávám stále hromadu letáků abych si udělal rychlé připojení, když chci tak tůdle ...jsi daleko..., přijde dotazník chceš televizi O2. ale ano chci.....zase tůdle jsi daleko.... po tel.mi příjemná slečna slíbí cokoliv(takhle úplně né) a po 4 měsících mi mladý muž opět......tůdle ty nikdy rychle a žádná televize...jsi daleko kruci SMÍ SE TOHLEEEEE ???
GTS je to samé. Měl jsem Office 4M za 2139 Kč. Loni když všem navyšovali rychlosti na dvojnásobek a trojnásobek za stejnou cenu, mi navýšili na 4M, tedy nic. Letos mi slibují navýšení už od začátku dubna, stále nic. Za Office 4M se platí od dubna 1303 korun, mi chodí faktury na 2139, tedy jako za 8M. Reklamace zamítnuta, linka bude migrována ihned po skončení technického šetření (které probíhá už dva měsíce). No když vyhlásili FUPové prázdniny, kdy u Fun 4M za 708 korun je totožná služba s mnou aktuálně odebíranou, za kterou mi účtují 2139, tak jsem poslal výpověď a na celé české adsl z vysoka kašlu. To není poskytování služeb, ale kálení na hlavu českému spotřebiteli.
Já jsem 2,9KM ;-) Ale jsme na tom úplně stejně. Stále mám hloupý 3,5MBit za cenu 4Mbitu s tragickým uploadem 256Kbit :-( a stále mi telefonují, posílájí letáky a upozorňují, jak je ten jejich skvělý neomezený 8Mbit dokonalý.
Mám ten stejný problém,jsem od ústředny 5,4 km,mám zrychlení jen 1,6M,víc to nejde,ale můj soused je o 200 metrů blíž k ústředně a jdou mu 4M bez problému,tak si myslím,že by mě ty 2M měly jít.Byl zde technik,vše proměřil vše dobré.Modem jsem si musel koupit,žádný kupon jsem nedostal.Když se chci připojit,tak musím skoro po každé restartovat modem.
On by se s tím myslím i smířil, nebýt jedné firmy, která mu JMENOVITĚ a ADRESNĚ vytrvale nabízí služby, které mu není schopna nabídnout.
Pochopím, kdyby to udělala jednou, omluvila se a zanesla do svých systémů, že na toto telefonní číslo ADSL2+ prostě nepůjde.
Jenže TO2 má ve svých systémech tak nehorázný hambinec, podobné věci nedělá jen Pavlovi, ale v podstatě každému svému zákazníkovi. On ten 17,4% úbytek pevných linek za rok 2006 prostě nějaké příčiny má.
mám linku od O2 na ní ADSL od GTS - 2Mb. zařízení mám vlastní- Linksys WAG54G, takže s WiFi ADSL2+ podporou. rychlost již měla být navýšená, ale stále není. Navíc, když se dnes podívám na stránky pro ověření dostupnosti, tak na mám čísle je max. dostupná rychlost 2048/128 (dnes mám 2048/256). Co asi mohu očekáva? opravdu snížení rychlosti uploadu na 128 beo mi zůstane stávající rychlost, která není v aktuálních nabídkách? Mimochodem soudsed na patře má O2TV, takže vyšší rychlost by fyzicky měla být dostupná.
mám informofat GTS, že muj modem je ADSL2+ ready nebo rovnou O2? díky za každou radu
u mě navýšení není možné z důvodů velké vzdálenosti od ústředny....soused bydlící 10metrů ode mne připojení zrychlené má....co my zbývá?platit pořád stejný paušální poplatek nebo mám požádat o snížení paušálu....bude mi to k něčemu??
Nespokojený zákazník O2
3,5 Mbps se nám v modemu ukazuje taky, i když bychom měli mít 4 Mbps. Na tech. podpoře O2 mi sdělili, že je to proto, že jsme 2,2 km od ústředny a rychleji to nejde.
Neměnili jsem modem, pořád máme ADSL. Prý kdybychom měli ADSL2+ modem, pak by to pravděpodobně šlo i rychleji...
se zrychlenim jsem nemel problem,nekdy v dubnu-kvetnu jsem si koupil novy adsl2+ router (predtim USB Siemens,ktery PPPoE podporuje take,staci jiny driver,je na O2 webu) a na www administraci jsem si sam prepul PPPoA na PPPoE a vse bez problemu,zrychleni jede jak ma,pohodicka.nemam namitek :o)
Rek bych ze O2 nevyzaduje ADSL2+ ale staci jen podpora noveho protokolu PPPoE.
ono vzdycky bude nejake procento problemu/nespokojenych,ukazte mi kde neni...nelze nenajit.
Zdravím vás, v článku padlo hodně vět a výmluv ze strany O2. Měl jsem totiž možnost převést dvě ADSL linky k rychlejšímu ADSL2 nebo adsl2+, nevím, co telecom vlastně má... Za prvé, vůbec není pravda, že aktivace ADSL 2+ je podmíněna koupí modemu! Je to kravina. Rodiče mají ADSL linku a já mám svou vlastní ADSL linku (bydlíme od sebe kilometr). Obě jsem chtěl samozřejmě rychlejší, a tak jsem začal jednat. Jelikož jsem potřeboval jeden modem, nabídka O2 byla celkem výhodná, tak jsem vzal svůj kupon a šel koupit modem Zyxel s wifi. Kdybyste si chtěli Zyxel někdo koupit, tak nedoporučuji (a už ne s původním firmware, tam nejde ani firewall). Je to šmejd, často se sekne a nejde ani pingnout. Není dělán na větší zatížení. Strčil jsem jej ale rodičům na ADSL, ne k sobě na linku. Původní ADSL modem u našich už předním hlásil vyšší rychlost - kolem 3500 (akorát ten původní modem jsem chtěl vyměnit), tam již ke zrychlení došlo - akorát nevím, zda je to staré 4 mbit adsl nebo adsl 2+? To už mi nikdo neřekne. Ale jelikož to u rodičů stačilo, tak jsem i sníženou rychlost ze 4000 na 3500 kbit neřešil. Je tam totiž delší vzdálenost. Ale přišla na řadu má linka ADSL. Měl jsem původně 3 mbit a chtěl jsem samozřejmě 6 mbit. Volal jsem na linku O2 asi třikrát. Pokaždé jsem slyšel něco jiného. Jednou to bylo, že mám ještě čekat do konce června, podruhé jsem slyšel, že mám mít strpení, čili že mi nezbývá nic jiného, než čekat. Potřetí už jsem jednal přímo s technikem, protoze mi omylem zablokovali ADSL účet. Jeden den jsem neměl ADSL. Děsná sranda. :) Pak mě to technik odblokoval - trvalo jim to asi 20 hodin, než na to mimochodem přišli. No a při té příležitosti jsem se jej zeptal, když mi volal, proč nemám vlastně ještě ADSL 2+, nebo tedy nějaké navýšení rychlosti. Ptal se mě, zda jsem si byl již modem vyzvednout. Já mu řekl ano, ale ten modem jsem použil u rodičů. Měl jsem záludnou otázku. Myslíte, že když vezmu ten modem od rodičů a dám jej na svou linku, že se dočkám navýšení rychlosti? Řekl, že je to možné. Nebo ať zkusím vejít na konto.telecom.cz a změnit si službu, že by se to mohlo aktivovat. Samozřejmě jsem to nezkusil s tím modemem od našich, protože je to kravina!!! Myslíte si, že O2 vám aktivuje rychlejší linku jen, když koupíte modem, a jedině ten zakoupený modem s unikátním sériovým číslem použijete na ADSL lince, pro kterou je zakoupen??? To je trošku sci-fi. Proto říkám, že jejich slova o vyzvednutí modemu jsou výmysly. Podle mě nemá ten jejich modem vůbec vliv na aktivaci linky. Koupíte jej a stejně budete týdny čekat. Já na své lince mám totiž modem WELL, který ADSL2, i ADSL2+ má po update firmware. Takže kdyby zapli nový protokol, jak píšou, tak už bych jej dávno měl, ale něměl a vlastně stále ještě nemám. Nakonec jsem psal e-mail na O2, možná tuto variantu všem doporučuji, protože operátoři na telefonu, jsou neschopní. Během těch pár minut prostě zjistí úplné h.... Něco plácnou a to myslí si, že to platí. Ptal jsem se mailem, jak to tedy je s mou linkou. Umí ADSL 2+ nebo ne? Bude mi navýšena rychlost? Odpověď byla jasná. Technické problémy (asi vzdálenost od ústředny 3,5 km) vyšší rychlost než 3 mbit neumožňují. Ale udělal jsem to, že jsem vstoupil na staré konto.telecom.cz, dal si tam změnu služby, a zvolil aspoň tedy 4 mit extreme (to byla nejvyšší nabídka na jejich stránkách). Druhý den jsem měl taky rychlost 3500 kbit jako mí rodiče. Takže O2 linky jsou na hovno, všechny vodí za nos, lépe řečeno, kdo počká, ten se dočká. Ja nechtěl platit 6 mbit, když je nemám, tak jsem si to snížil na 4 mbit. Sice nemám úplně 4 mbit, ale je to o 3 stovky levnější za měsíc, a zrychlení jde cítit o půl megabitu navíc! Takové ty řečí, jako udělali jsme 90 nebo 95 % všech linek jsou nesmysly. Myslím, že se nedostali ani na 50 %. Kvalita jejich linek je stále mizivá. Dělají se jen, že jsou kvalitní firmou... ale nejsou... Telefonica koupila nekvalitní pevné linkym, dráty...