Myslim, ze je docela v poradku, ze hlavni prijmy jdou stale jen z tech reklam, kdyz ucel spousty jinych produktu je v tom, ze udrzuji uzivatele v google svete. To se pak vzajemne posiluje. Google umi propojovat ruzne sluzby dohromady, coz zavrsuje docela inovativni google now, ktery je treba pri cestovani dost uzitecny.
Dalsi inovace s tim souvisejici jsou translator (to ze si vyfotim treba v Belgii v restauraci jidelni listek a za par sekund vim co si dam me pred par lety fakt nenapadlo) a navigace, ktera setri mraky casu.
Co jim moc nejde jsou predelavky produktu, jsou schopni zahodit co funguje a misto toho nasadit paskvil, kterej je pouzitelnej az za dalsich par tydnu, mesicu nebo taky nikdy. Na druhou stranu, docela reaguji na feedback od uzivatelu, kdyz zmrvili kalendar, tak jsem jim napsal, za par dni prisel link na uzivatelsky pruzkum a za dalsich par tydnu uz to bylo zas dobry. Na dinosaura slusnej vysledek :-)
Kdyz to srovnam treba s MS svetem - pred par dny me nekdo presvedcoval, ze pouzivat one drive a integraci s MS office je proste bozi, tak jsem se na to sel podivat. Po par hlaskach o nejakych chybach a vyzvach k reinstalaci to presvedcovani vzdal. Ohledne jednoho z jejich vlajkovych produktu - VS2015 - se programatori predhaneji, komu to sezralo vic desitek GB na disku. Proste neni dinosaurus jako dinosaurus.
Tesla autopilot sa ku google cars vobec neblizi. Vie to udrziavat pruh na dialnici / v zapche a menit pruh smerovkou. To zvladaju asistenti aj na skode superb - adaptivny tempomat, traffic jam assist a lane assist.
Nedokaze ale sledovat semafory, nedokaze riesit odbocovanie a davanie prednosti chodcom, alebo ze nema vliezt na zeleznicne priecestie ak nema istotu ze je miesto za priecestim atp. A to tu bolo uz davno pred Teslou. Takze co. prehlasime ze VAG uz roky tvori tlak na legislativu? Asi nie.
Google Cloud bude IMO ve výnosech čím dál důležitější (ostatně i ten graf v článku je nejméně rok starý). Za loňský rok sice vygeneroval něco kolem 400 mil. dolarů (např. podle https://www.theinformation.com/tough-climb-google-cloud-revenue-aws), ale důležitá je rychlost růstu téhle škatulky (zatím schovaná v "others") a priorita, jakou jí firma dává (velká).
Zajímavá je i ta situace YT, spíš než na počty sdílených videií bych se díval na revenues, které sice stále rostou (meziročně i mezikvartálně), ale s tím, jak FB začíná dělit zisk pro tvůrce videí, začne se YT do skutečných problémů teprve dostávat. A mezi příznaky stažení se z původních strategií bych uvedl i "rozpuštění" G+, které mělo být lepidlo právě toho roztříštěného portfolia.
Jinak k těm inovacím: je otázka, jestli je vlastně na místě očekávat nějakou bombastickou produktovou inovaci typu iphone, nebo spíš plíživou, nenápadnější evoluci v infrastruktuře na pozadí služeb, které už známe a běžně používáme.
"Jenze Google Cars jezdi v praxi, a to dele nez autopilot Tesly."
Jenze jich jezdi jen par (desitek) kusu, vtip je v tom ze Tesla to normalne prodava a pravdepodobne ma k dispozici radove vic dat z praxe nez Google. Budou vedet (mozna uz i vedi) kam se presne soustredit.... Pokud neudelaji zasadni chybu, maji sanci Googlu ucuknout dost dopredu.
Ono záleží na tom, co považujete za inovativnost.
Jestli nápad a prvotní vývoj produktu, tak Google ztratil inovativnost tak před deseti lety - kromě vlastního vyhledavače většinu svých produktů získal skvělým nákupem menších firem - viz např. Google Maps nebo Android.
Jestli schopnost přitáhnout a udržet mladé talenty, tak asi inovativnost skutečně ztrácí v posledních letech.
Jestli výběr, který startup koupit, a rozvoj v plně funkční a komerčně úspěšný produkt, nebo metody řešení inženýrských problémů na hraně možností současných technologií, tak si podle mě inovativnost udržuje i dnes - ale to prokáže až blízká budoucnost.
Ale je to první krok který už je v reálu, nasbírají spoustu dat a pojedou dál, další upgrady SW určitě budou sledovat více věcí než jen pruhy. A další model už bude mít rovnou třeba další čidla... podle mě správný postup.
A nebo se může rovnou výrobek ladit do posledního detailu několik let a pak zjistit že je to nepoužitelné v praxi.
Neviem co myslite tymi datami z praxe? Chcete povedat ze tesla posiela 25fps zaznam do centraly z 5 kamier + sonarovy/radarovy/laserovy profil okolia auta?
Google testuje radovo iny level riadenia a najazdil 1.5miliona mil. Ak sa zoberu dohromady vsetky tesly, tak snad aj da viac, ale pokial viem, tesla zbiera len zlomok dat aby vylepsila stavajuceho autopilota, nie aby ho tymi datami evolvovala. Navyse jedna vec su data a dalsia vec je vediet co s nimi. Ak by google mal nedostatok dat, urcite nema problem pustit do ulic 10x tolko aut. Legislativa v Kalifornii, Nevade, Michigane a na Floride mu v tom nebrani.
Pozrite si ako vidia cestu google cars a co sa stane ked cyklista jazdiaci pred takym autom natiahne ruku dolava. Tesla niecomu takemu nerozumie a to ja zasadny rozdiel medzi autonomnym vozidlom a vozidlom s adaptivnym tempomatom a udrziavacom jazdneho pruhu.
Jednoducho to porovnavat nemozete. Google sa snazi vyvynut auto do ktoreho nastupite a poviete: "domov". Zatial co auto ide, vy si precitate diskusiu k clanku na lupa.cz
"není jiná firma, jejíž produkty bychom měli v rukou tak často"
Nepoužívám už 2 roky žádnou službu Google a vůbec mi nechybí, spíše naopak. Odporný plochý design, Google Apps s funkcionalitou a spolehlivosti Windows před 20ti roky. Google totálně blokuji v /etc/hosts, adblock, noscript, ..., a vypnutím všech šmírovacích a podezřelých voleb ve Firefoxu. Používám DuckDuckGo, z mého pohledu hledá velmi dobře, obvykle lépe než Google a nemanipuluje okatě výsledky.
"Posledních několik let (Googlu) ale tak zázračných není"
Autor situaci nechápe, nebo mlží? Hlavní činnost Googlu je zákeřný sběr informací a to se mu daří velmi dobře kvůli totální neznalosti, lhostejnosti, naivitě a neschopnosti většiny uživatelů se bránit.
Googlu se podařilo totální zaplevelení webu šmírovacími javascripty. Zkurvit Operu a Firefox. Může jít s Micro$oftem a podobnými psychopaty k šípku.
No to srovnání s Apple trochu pokulhává. Co inovativního nám za poslední roky po Jobsově smrti přinesl Apple?
Taktéž nemá smyslu srovnání s Teslou, Google nikdy netvrdil že bude výrobcem aut Google vyvíjí autonomní řídící systém a je v něm asi nejdál, větší překážkou než technologie je v tomto případě byrokracie.
Nikdy mne nikdo a nic nedonutí k tomu že bych svá data svěřil nějakému cloudu. A už vůbec ne cloudu od firem GOOGLE nebo Microsoft. A to ani kdyby se jednalo pouze o fotky z mobilu, tedy převážně o fotky našeho kocoura a lotrovin které provádí a podaří se mě je zachytit, protože mám mobila téměř stále u sebe.
Zrovna to srovnání s Teslou zas tak mimo není. Reálně - Google dělá už pěkných pár let hype kolem samořídících aut a výsledek je dosud pramalý. Jistěže z velké míry kvůli legislativě, ale to přece muselo být jasné od začátku.
Tesla v podstatě žádný velký rozruch v této věci nedělá, ale ejhle - najednou je tu upgrade s autopilotem, který se funkčně k Google Car dost blíží a přitom je pojatý tak, že se dá využívat prakticky okamžitě a tím sbírat zkušenosti a ve výsledku dost možná i plynule vytvářet tlak na legislativu.
Který z těchto přístupů vám přijde jako perspektivnější?
Stačí se podívat nastregii jakou se snažili prosadit G+: v podstatě vydiráním a nucením. Používáš léta nějakou službu od Google - tak pokud chceš pokračovat tak si pořídíš Google+.Místo aby udělali G+ přitažlivý pro masy, tak se k tomu postavili jako český podnikatel: zákazník je bezprávný idiot, který nemá co do čeho mluvit.