Za nejzajímavější považuji tu pasáž kde se mluví o možnosti vytvoření centra pro testování reakcí zákazníků na služby zadarmo. Jako potenciální pokusný králík si připadám hned lépe. Důležité je zdůraznění faktu že základna uživatelů nalákaná na služby zadarmo je nestálá. K tomu bych jenom doplnil že dle mého názoru bude málokdo ze stávajících uživatelů chtít nejaké služby navíc za peníze, ale třeba je to jinak. Zřejmě záleží na tom o jaké služby by se jednalo a zde má fantazie končí.
Uz se tesim na Reklamu kterou nam vsem DLUZI Volny.cz -
Od doby co tam sem mi a nikomu koho znam neprisel ani jeden email reklamni. To se fakt tesim az jich pride 30 najednou :)
Myslim, ze prvni otazka, ktera se bude resit, bude trzni
zhodnoceni experimentu s volnym pristupem. VOL zainvestoval
hodne penez do hardware i do provoznich nakladu. Tyto penize
se mely projevit v rustu podilu na trhu a ve vyssi trzni
hodnote firmy. Problem je, ze zakaznici pro sluzby zadarmo
az tak moc nevypovidaji o podilu na trhu. Velky rust zakazniku
pro bezplatne sluzby se tak u providera muze projevit poklesem
platicich zakazniku, obratu, zisku. Pro investora muze pak byt
dosti obtizne prodat firmu a podil na trhu za cenu, ktera by
pokryla investice. Velci ISP a Telca mohou rozjet volny pristup
s nizsimi provoznimi naklady nez to udelal VOL.
Uspesnost prodeje bude o budoucnosti VOLneho rozhodovat vic nez uvedene varianty.