Protoze to jsou negramoti.
(pro informaci, za gramotneho povazuji cloveka, ktery umi nejen nakreslit/nadatlovat pismenka, ale taky rozumi vyznamu vet a v soucasnosti zvlada zakladni obsluhu PC = umi poslat mail, vi co kam patri, vi, ze to neni nic co by muselo vzdy dorazit obratem a ze je treba to pripadne overit telefonicky ... + samo nejaka zakladni editace a prace s textem/tabulkou ...)
Mimochdem, cela hromada jich ma hesla ulozena na firemnim stroji a samozrejme si je nepamatuji, nacoz prijdou druhy den po opusteni firmy ... Ale abych nekrivdil jen uzivatelum, spousta "takyadminu" svym oveckam vyklada, jak potrebuji znat jejich hesla a ovecky jim je samozrejme reknou ...
U veci ktery adminuju ja, zasadne usery nutim do nastaveni hesla ktery nebudu znat - ma to dve vyhody, nikdo po me nechce abych "na nekoho" neco udelal a kdyz nekdo neco podela (a je videt kdo), nikdo nemuze tvrdit, ze sem to moh byt ja. A jelikoz mam rad data v bezpeci, tak napr maily jsou sifrovany => po odchodu zamestnance se k nim nikdo bez nej nedostane, coz je jedine dobre (schranka se samozreme deaktivuje => nic noveho do ni neprijde a vsem pripadnym zejemcum o tento mail je po nejakou dobu zasilana informace na koho se maji obratit).
Mno pokud nekdo dostane nejaky certifikat, tak ho vetsinou ma u sebe ... nemluve o tom, ze pokud onu certifikaci absolvoval jinde nez u zamestnavatele, tak mu vpohode vystavi duplikat.
Nehlede na to, ze nasrat zamestnance, specielne takoveho, ktery pracuje na pozici ktera vyzaduje odbornost pripadne v ni mel pristup k zasadnim firemnim datum se zamestnavateli vetsinou hrube nevyplati. Konkurence ho veme lusknutim prstu...
Jen idiot muze o nekom tvrdit ze je idiot, protoze odesilatel nemuze tusit zda jde o firemni email. Schvalne lukacovic@seznam.cz. Je to soukromy nebo firemni email? Aha? A ste vprdeli. Nejde totiz ani zdaleka o ohranu soukromi onoho zamestnance, ale predevsim o ohranu soukromi tech, kteri muzou jeho ucet vyuzit k soukrome komunikaci. A nikdo krom adresata nema pravo to cist - v opacnem pripade si zaslouzi kriminal.
Jediny spravny postup je ucet zrusit - a napr v pripade emailu odesilatele informovat o tom, ze ucet neexistuje/byl zrusen/... Nic jako prechodna doba neexistuje. A verte tomu, ze az si nejaky ten byvaly zamestnanec postezuje a pripadne se k te stiznosti prida jeste nekdo kdo mu na ten ucet neco poslal, tak to nemate sanci ustat.
a hlavně spor ukazuje fakt, jak se v americe soudí kvůli každé píčovině. Kdyby linkedinu zaplatili pár desítek dolarů, tak mohou kontaktovat kohokoliv. A jinak klíčová otázka by pak také asi měla být - pakliže dotyčná platila za linkedin firemními penězmi (takoví lidé vesměs mají firemní účty), pak je to firemní vlastnictví a když by to odmítla předat, tak žaloba za zpronevěru. Pakliže platí vlastními, tak je to taky jasné.
A to vůbec ale není tak jednoduché :)
To byste pak mohl rovnou říct, že veškeré informace, které jste načerpal na školení placeném z firemních peněz patří firmě, a v okamžiku, kdy vás vyhazují jim je musíte vrátit nebo je vykoupit.
Takže jste určitě připraven proplatit po vyhazovu třeba i zaměstnavatelem poskytnuté benefity ne?
Podle mne zaměstnavatel má právo na vydání hodnot (informací), které byly vytvořeny za jeho peníze a obsahuje je ten účet... ale nemá právo na samotný účet, protože nezní na zaměstnavatele, ale na zaměstnance. Pokud zaměstnavatel chtěl mít právo na takový účet, měl být veden na něj a ne na zaměstnance.
Jak by se Vám líbilo, kdybyste měl účet (např. emailovou adresu) shodný s Vaším jménem např. frantisek.opicka@ublbcu.cz a po Vašem vyhození by z něj korespondoval s Vašimi bývalými kolegy a zákazníky někdo jiný? A co třeba ochrana osobních údajů? Dobré pověsti? Právo na ochranu jména atd???
No, po odchodu ze zamestneni clovek neplati za absolvovana skoleni. Ale pokud vim, stava se, ze pokud zamestnanec za skoleni dostal certifikat k nejakemu ukonu, pri odchodu mu zamestnavatel tento certifikat odmitl vydat. To sice neznamena prepsani certifikatu na jineho zamestnance ale stavajicimu to muze zabranit v nastupu na identickou pozici v jine firme.
Nesouhlasím, tyto spory o "odnesené knowhow" nebo nějaké publikační věci jsou naopak často dost podstatné a lze vyčíslit naprosto reálnou hodnotu a pokud to není dobře ošetřené ve smlouvě, tak je s tím problémů dost všude (i v ČR už by se nějaké problémy z podobné oblasti našly).
Malér je v tom, že zatímco u řady jiných věcí (třeba dále v diskusi zmíněné certifikace) už postupem času vykrystalizoval nějaký fungující postup řešení dění po výpovědi, tak u těchto "sociálních sporů" zatím moc precedentů není...
Email na seznamu není firemní email. To je privátní email a o tom se tu nebavíme. Pokud někdo používá privátní email k práci je to naprosto něco jiného než to o čem jsem psal. K takovému emailu pochopitelně nemá žádný zaměstnavatel žádná práva. Firemní email je email na vlastní doméně firmy. Příklad. Firma RACEK s.r.o. má maily pro zaměstnance jmeno.prijmeni@racek.cz. Má někde dedikovaný mailový server. Rozumíte o čem píšu nebo budete dál argumentovat jako idiot ? :-)
A maily:
knihovnadmystice@seznam.cz
vssport@seznam.cz
obj.led@seznam.cz
zahradnictvi.lobkowicz@seznam.cz
kbzinterier@seznam.cz
pesshop@seznam.cz
1ms.so@seznam.cz
muzeumusov@seznam.cz
golf.harrachov@seznam.cz
hradkokorin@seznam.cz
LANA.kovomat@seznam.cz
jsou spis soukrome maily nebo firemni a maily instituci?
Těžko říct, proč to dělají. Ale třeba proto, že se z práce na soukromý mail nedostanou a zaměstnavateli nevadí, že si na firemním mailu řeší soukromé věci (pokud to nepřesáhne nějakou míru).
Já jsem prvně považoval lidi, co posílají obrázek zásadně tak, že ho vloží do do DOC souboru za idioty. Potom jsem zjistil, že hodně korporátních sítí fungovalo tak, že DOC musí projít vždy a všude, zatímco JPG příloha v e-mailu byla filtrovaná.
Taky jsem zažil to, že ředitel požádal v roce 2003 všechny zaměstnance, aby používaly ve firmě místo soukromých mailů maily firemní, protože na firemním serveru je spolehlivý antivir - což tehdy na freemailech rozhodně nebylo pravidlem. Já osobně jsem si byl poměrně jistý, že se z pošty virem nenakazím, takže jsem ho neposlechl, ale nepochybuji, že to někteří udělali.
A jak vite ze mail na libovolne domene je nebo neni soukromy? On je nekde autorizovany seznam emailu, ze ktereho by se to dalo zjistit? Je bill@miscosoft.com soukromy nebo firemni email? Aha, takze zase jen plky z cesty.
Jak vite ze racek.cz neobsahuje trebas emaily pratel/rodiny/... majitele? Vite leda kulovy.
Oba vase priklady svedci jen o neschopnosti nastavit rozumnou politiku.
Pr (cucam z prstu):
dekan@fel.cvut.cz vs pavel.ripka@fel.cvut.cz
Predpokladam, ze pokud budu psat na prvni email, pujde o oficielni komunikaci s dekanem, ve druhem pripade spise o soukromou s konkretni osobou. V prvnim pripade pak je mozne, ze komunikaci prevezme nejaka sekretarka, ve druhem je to velmi nevhodne.
BTW: Pokud me skleroza neklame, na stejne domene maji maily i vsichni studenti, mate pocit ze to jsou firemni maily?
Mame ve firme adresu obchod@firma a samozrejme emaily obstarava cca 5 osob. Odchozi mail ma samozrejme vzdy odesilatele obchod@, nebot zitra tam nemusi byt ten, ktery s vami komunikovat zacal. To ale neznamena, ze nemuzete pouzit email konkretni osoby a napsat primo ji. Ovsem pak je to vase soukroma komunikace a pokud si timto zpusobem chcete neco objednat, mate smulu.
Hmm, sileny je, kdyz prijde cosi na pozici "personalistka", vsude to roztrubuje "ja ty pocitace nemam rada" a kdyz ji po 20. vyjde soucet 10 cisel v excelovske tabulce jinak (pocitany na stolni kalkulacce), jde se zeptat ITku, "jestli by to neslo nejak udelat". Slo, vypoved.
A ne, tohle neni sranda ani prehaneni a ani ji nebylo 50+ (holka +- po skole). Zhruba jako kdyby prisel kopac a ptal se jak vypada krumpac a jestli se to drzi za to dreveny nebo zelezny...
No, to není moc dobrý příklad. :-) Ale vezmu-li ho doslova - neznám freemail, co by sídlil na doméně xyz.cz. Tak asi budu předpokládat, že existuje nějaká firma xyz.cz. Můžu se zkusit podívat na www.xyz.cz, je-li tam něco smysluplného... Ano, whois by se dal udělat také.
Určitě řeknete, že to je docela velký odrb něco takového řešit kvůli každému mailu. Vtip je v tom, že kolegům a kolegyním moc často nepíšu o tom, co si myslím o našem vedení. Pokud už to s nimi budu chtít řešit, budu to raději posílat ze svého soukromého mailu na jejich soukromý mail. Takže abych si u nějakého mailu zjišťoval, jestli je soukromý nebo pracovní nepotřebuji nijak často...
Raději předpokládám, že když jdou maily přes tyto servery, tak si to někdo nepovolaný může přečíst (i když oficiálně nesmí).
Trošku problém vidím v tomto:
"V okamziku kdy email/acc na fb/... obsahuje jmeno (pripadne i nick) konkretni osoby, je to vzdy soukrome."
Myslím, že nemáte pravdu. Kdysi jsem na to i někde viděl snad nějaký právní rozbor... Firemní e-mail je prostředek, který Vám zaměstnavatel poskytuje k vykonávání Vaší práce. Že ho používáte k soukromým účelům, to je Váš problém. Většině normálních zaměstnavatelů to asi vadit nebude, ale někteří zaměstnavatelé jsou opravdu pitomci.
Ale souhlasím s Vámi, že ta hláška od serveru by byla asi nejelegantnější řešení. Mail danému člověku třeba i zahodit (aby si někdo nepovolaný nepřečetl něco, co nemá), ale vygenerovat na něj automatickou odpověď, že dotyčný už tu nepracuje a jeho agentu převzal ten a ten. Když by firma byla hodně milá, mohla by tam třeba přidat i soukromý mail toho původního zaměstnance. Ale zatím jsem se s tím moc nesetkal. Přijde mi, že pro spoustu adminů to problém je. Spíš zruší mailbox a vrací se zpátky chyba "user uknown". Spíš to řeší tak, že ten starý mail přesměrují tomu, co tu agendu převzal. Někdy neumí ani to, tak prostě ten nový zaměstnanec vybírá schránku ještě tomu původnímu...
Jinak ještě k těm různým příkladům - přidám do diskuse ještě další dva (reálné), schválně, co si o tom kdo myslí:
V jedné firmě chci nakoupit nějaké zboží (nakupuji tam pravidelně, třeba jednou týdně). Má mě tam na starosti určitá konkrétní obchodní zástupkyně - mám její mail (se jménem) a objednávky píšu na něj (a pak pro to ještě třeba ten den odpoledne jedu). No a párkrát se mi stalo, že mi přišla odpověď z tohoto mailu, ve které byl podepsaný někdo jiný. Jiná obchodní zástupkyně. Protože ta "moje" měla zrovna dovolenou/byla nemocná, etc. Tzn., že ten "její" mail tam ale čte i někdo jiný... Pro mě je to ale pozitivní, protože mi někdo vyřídí objednávku (mně je vlastně jedno kdo). Když by tomu tak nebylo, tak se poženu přes celou Prahu do skladu a tam pro mě objednávku nebudou mít nachystanou... Té dotyčné obchodní zástupkyni tam nic osobního nepíšu. Ale jinak je to tam asi běžná praxe.
No a pak další věc - některé hodně vytížené osoby (různí vedoucí pracovníci, já to zase vidím z akademické a státní sféry - různí profesoři, docenti a tak) sice mají jakoby svůj mail - se jménem - ale v reálu ta pošta padá někam na sekretariát a můžou si to přečíst i další osoby (třeba 2 sekretářky).
viz. u jiného vlákna...
Zbytečné dohady o nesmyslech !
Vážení, zda je email soukromý či firemní předci není otázka jeho názvu ! Uvedenou informaci navenek nezjistíte. Ta je dána právní úpravou a formou nabytí přístupu k uvedenému mailboxu uživatelem !
Pokud si účet zaregistruje sám uživatel, pak se řídí podmínkami při registraci, pokud je tedy uvedený email na freemailu, pak je věcí uživatele, aby uvedenou adresu prezentoval jako soukromou.
Pokud dostane email firemní cestou, tj. na základě protokolu o převzetí, na základě pracovní smlouvy o použití firemního emailového účtu, na základě popisu pracovní činnosti jako nedílné součásti pracovní smlouvy, či jiným způsobem, který odpovídá právní podstatě věci, pak se jedná o FIREMNÍ email nezávisle na tom, zda je na jméno, či na nějaký smyšlený název. Stejně tak může mít firma emaily na seznamu. Pokud ale tento email zřizuje zaměstnanec na základě příkazu vedení, či ho obdrží od vedení, opět se jedná o firemní a nikoli soukromý email ! To samé u ICQ, Skype, LinkedIn atd.
Zachování listovního tajemství a ochrany duševního vlastnictví neřeší forma emailové schránky ale právě skutečnosti k tomu náležející ! Pokud je email na konkrétní jméno, musí k tomu zaměstnavatel přistupovat se skutečností, že na tento konkrétní email MŮŽE přijít obsah obsahující citlivé soukromé informace a nesmí bez vážného důvodu do uvedeného obsahu zasahovat ani ho číst (neřešme potřeby sledování dle hlavičky, adresáta, příjemce, velikosti, počtu příloh aj. to samozřejmě zaměstnavatel může !). Stejně, jako pokud přijde listovní dopis, obsahující v hlavičce adresáta konkrétní jméno. Ani tento dopis nesmí otevřít podatelna !!! Přesto, že je dopis adresován firmě !
Pokud ale zaměstnanec ve firmě skončí, ztratí předmětný email duševní a právní ochranu a zaměstnavatel má právo další obdržené písemnosti, emaily a zprávy použít ke své obchodní činnosti. Proč by také nemohl ?
Samozřejmě opět se dotýkáme ochrany soukromí a zprávy čistě soukromé musí zaměstnavatel odstranit (okamžitě po zjištění, že se jedná o soukromou zprávu, to ale nejde bez jejího přečtení!).
Uvědomte si, že každý vlastník domény má právo na doménový koš !!! Nikdo Vám nemůže zakazovat přijímat poštu na Pepa.franta_novak@cokoli.cz, tak proč děláte tolik humbuku kolem odchozích zaměstnanců ? To má zaměstnavatel chránit rovnou i všechny emaily možných příchozích zaměstnanců ? Nebo rovnou celého seznamu osob v ČR ? Případně v Evropě ? S tečkou, bez tečky, s podtržítkem.... ?
Pokud se nad tím člověk zamyslí, nemusí se tu vésty dalekosáhlé diskuze...
Ochrana listovního tajemství je stanovená v zákoně, ochrana soukromí taktéž, firemní kultura se tomu ale nijak nevymyká...
Tak schvalne, jak poznate co je firemni email z franta.voprsalek@xyz.cz ? Priklad vyse jsem uvedl naprosto umyslne, neb jde o vseobecne znamou osobu.
Navic je to naprosto nepodstatne. V okamziku kdy email/acc na fb/... obsahuje jmeno (pripadne i nick) konkretni osoby, je to vzdy soukrome. Ze muj (byvaly) zamestnavatel prijde o nejakou objednavku je mi potencilene sumafuk. Zato to, ze mi nekdo posle na mail (nebo kamkoli jinam) neco soukromeho a bude si to cist nekdo jiny mi tedy sumafuk neni.
Mimochodem, u toho mailu nevidim v cem je problem, kazdy normalni mailserver umi odeslat informaci, ze "schranka jiz neexistuje, kontaktujte xyz".
Nebo mi chcete tvrdit, ze si mam zjistovat kdo je majitelem domeny, pokud tam je uveden mail (???soukromy???), tak jej kontaktovat a ptat se ho, zda na uvedene domene provozuje/neprovozuje soukrome adresy (coz na 90% nebude vedet)...???
Odesilatel se (a konstatoval to i nas slavny UOOU) opravnene muze domnivat, ze v pripade ze email jednoznacne identifikuje konkretni osobu, jde o ciste jeji email (pripadne ucet nekde, to je fuk).
Pokud chce firma tenhle problem resit, tak ma pouzivat obecne maily (napr objednavky@xyz.cz). A to ani nemluvim o firmach, ktery nemaji vlastni domeny (a ze jich je) a mail (i nekolik) mailu nekde ne freemailu.
BTW: Nemusim vam na ten "pracovni" mail posilat ani zadny prasarnicky, staci kdyz vam poslu trebas "mezi nama, ten vas reditel je poradnej vul". Logicky si nepreju, aby si to ten reditel precet.
Trosku bokem. Jedna z veci, ktere casto vidim a nechapu je to, proc v roce 200x 201x existuje horda vysokoskolsky vzdelanych lidi, co se loguji do sluzeb jako je FB, linkedIn firemnim mailem. Projedu *.pst a vidim na FB xy@tatrabanka.sk, xy@uradCR.cz, asistenka_sales@korporace.com, dispecer@dopravnipodnikmestaxy.cz apod. Jak to ty lidi jako napadne, ze na to pouziji firemni mail? To jako druhou sekundu po odchodu z firmy prijdou o "veskere" ucty, pripadne se vyrazne zkomplikuje nakladani s temito ucty, ruzne verifikace apod... nejlepsi jsou pak treba objednavky soukrome dovolene a instrukce do techto mailu a veskera historie o kterou prijdou...
Proč negramot? Chtěl jsem Vám odepsat to samé - že jsou adresy firma.seznam.cz a seznam.cz. A to nejsem zaměstnancem Seznamu...
Ono v drtivé většině to totiž poznat jde, jestli je to soukromý, nebo pracovní mail. A je jen málo firem, které poskytují nějaké freemailové účty - a většina z těch domén už je celkem profláklá.
Mně osobně také přijde poněkud hloupé pro soukromé účely používat pracovní mail - typický příklad - řešíme občas srazy se spolužáky z gymplu. A někteří jedinci nám dali jen maily, které jsou u jejich zaměstnavatelů. Co když za rok už tam ten člověk pracovat nebude? Jedna spolužačka takhle třeba i z mailu zaměstnavatele všechny ostatní spolužáky obesílala, když sraz chystala...
Dost firem dneska také dělá to, že použije nějaký obecný mail - třeba objednavky@firma.cz, reklamace@firma.cz. A z takového mailu je to pak buď přesměrováno na několik lidí, co to mají na starosti, nebo je to nějaká sdílená složka, kam daní lidé vidí, takže už i ostatní vidí, že daný mail někdo vyřídil. S tím, že když nějaký konkrétní zaměstnanec na něco reaguje, tak to teprve může (ale i nemusí) jít z jeho přímé adresy.
Ano, máme tu sice listovní tajemství - ale firma také nechce přijít o objednávky díky nedoručitelným e-mailům. Takže já osobně bych se přikláněl k onomu "přechodnému období". A když lidé ve firmě budou slušní a uvidí, že to je omylem něco soukromého, co je opravdu pro toho konkrétního bývalého zaměstnance, tak mu to můžou přeposlat (pokud na něj mají kontakt). Aspoň to u e-mailu narozdíl od klasické pošty nic nestojí.
Když mluvíte o ochraně soukromí odesílatele - i odesílatel by měl být dostatečně lucidní a zvážit, co nějakému svému (třeba známému) posílá na firemní adresu.
Když ten Váš postoj trochu přeženu - tak to by zaměstnanci také mohli chtít od zaměstnavatele přenést jejich telefonní číslo (nemyslím mobil, ale třeba pevnou linku do kanceláře) a to už snad uznáte, že je nesmysl... Výhoda v telefonu v tomhle případě je, že když dotyčnému voláte, tak než si vylijete srdéčko, tak poznáte, jestli je na druhé straně ten, vůči komu tak chcete učinit. Když někdo napíše jednostránkový liebesbrief své milé na její pracovní e-mail a pak se zjistí, že už tam půl roku nepracuje, tak sorry, ale pak bych se klonil k využití onoho označení, které použil zakladatel tohoto vlákna. :-)
Zbytečné dohady o nesmyslech !
Vážení, zda je email soukromý či firemní předci není otázka jeho názvu ! Uvedenou informaci navenek nezjistíte. Ta je dána právní úpravou a formou nabytí přístupu k uvedenému mailboxu uživatelem !
Pokud si účet zaregistruje sám uživatel, pak se řídí podmínkami při registraci, pokud je tedy uvedený email na freemailu, pak je věcí uživatele, aby uvedenou adresu prezentoval jako soukromou.
Pokud dostane email firemní cestou, tj. na základě protokolu o převzetí, na základě pracovní smlouvy o použití firemního emailového účtu, na základě popisu pracovní činnosti jako nedílné součásti pracovní smlouvy, či jiným způsobem, který odpovídá právní podstatě věci, pak se jedná o FIREMNÍ email nezávisle na tom, zda je na jméno, či na nějaký smyšlený název. Stejně tak může mít firma emaily na seznamu. Pokud ale tento email zřizuje zaměstnanec na základě příkazu vedení, či ho obdrží od vedení, opět se jedná o firemní a nikoli soukromý email ! To samé u ICQ, Skype, LinkedIn atd.
Zachování listovního tajemství a ochrany duševního vlastnictví neřeší forma emailové schránky ale právě skutečnosti k tomu náležející ! Pokud je email na konkrétní jméno, musí k tomu zaměstnavatel přistupovat se skutečností, že na tento konkrétní email MŮŽE přijít obsah obsahující citlivé soukromé informace a nesmí bez vážného důvodu do uvedeného obsahu zasahovat ani ho číst (neřešme potřeby sledování dle hlavičky, adresáta, příjemce, velikosti, počtu příloh aj. to samozřejmě zaměstnavatel může !). Stejně, jako pokud přijde listovní dopis, obsahující v hlavičce adresáta konkrétní jméno. Ani tento dopis nesmí otevřít podatelna !!! Přesto, že je dopis adresován firmě !
Pokud ale zaměstnanec ve firmě skončí, ztratí předmětný email duševní a právní ochranu a zaměstnavatel má právo další obdržené písemnosti, emaily a zprávy použít ke své obchodní činnosti. Proč by také nemohl ?
Samozřejmě opět se dotýkáme ochrany soukromí a zprávy čistě soukromé musí zaměstnavatel odstranit (okamžitě po zjištění, že se jedná o soukromou zprávu, to ale nejde bez jejího přečtení!).
Uvědomte si, že každý vlastník domény má právo na doménový koš !!! Nikdo Vám nemůže zakazovat přijímat poštu na Pepa.franta_novak@cokoli.cz, tak proč děláte tolik humbuku kolem odchozích zaměstnanců ? To má zaměstnavatel chránit rovnou i všechny emaily možných příchozích zaměstnanců ? Nebo rovnou celého seznamu osob v ČR ? Případně v Evropě ? S tečkou, bez tečky, s podtržítkem.... ?
Pokud se nad tím člověk zamyslí, nemusí se tu vésty dalekosáhlé diskuze...
Ochrana listovního tajemství je stanovená v zákoně, ochrana soukromí taktéž, firemní kultura se tomu ale nijak nevymyká...
Problem je spis v tom, ze zamestnavatele stale casteji neresi zda zamestnanec dela prace kvuli kterym je zamestnan, ale zda si "odsedi" a odotroci, nekteri tlaci zamestnance do toho, aby se ucastnili i dalsich firemnich akci o vikendech (takove ty povinne dobrovolne teambuldingy ...) a idealne by chteli aby se zanestnanec za hrst ryze pro firmu pretrhl.
Proto nejsem zamestnancem - urcuji si sam kdy a jak budu pracovat.
Taky si myslim, ze kazdy kdo si neumi doma udelat zakladni bakteorologicky rozbor vody a stolice je idiot. Rikal kolega v laboratori, ze nejaci idioti z tisku co chteli delat rozhovory o chripce si spletli viry a bakterie a nevedeli ze virus chripky patri mezi ortomyxoviry.... no sileny.
Nechat si posílat soukromou poštu na služební mail může jen idiot. Z tohoto pohledu je tedy naprosto v pořádku,když je firemní účet zaměstnance majetkem firmy. Pokud zaměstnanec opustí firmu nemá co užívat firemní mail společnosti ke které nepatří. To je to samé jako by se nadále prokazoval vizitkou firmy u které již nepracuje. Pokud bývalému zaměstnanci chodí i po jeho odchodu z firmy pracovní maily, má samozřejmě zaměstnavatel právo převzít po propuštěném zaměstnanci tyto aktivity, předat je jinému zaměstnanci a informovat odesilatele o tom, že pan (í) XY už u firmy nepracuje a nadále je třeba se obracet na .. pana(í) .... Logické je přesměrování pošty na toho, kdo po propuštěném agendu převzal min. na dobu přechodnou a následné zrušení mailového účtu.