Já mám číslo podle odkazu https://ha-loo.ha-vel.cz/informace.php?top=3 a ceny jsou přesně jak to tam je. Více odkazů je dáno nějak historicky. Ha-loo má stránky oproti VOXu celkem dobré. Na VOX jsem musel psal mail, protoze způsob nabíjení nebyl zcela jednoznačný a nechtěl jsem poslat peníze na jiný účet.
Ha-loo mě poradil kamarád, který nesnáší Český telecom. Později jsem někde narazil na odkaz na VOX, že má levné ceny, těch 120 Kč za zřízení se už vyplatilo. Tedy mě úroveň www stránek neodradila, ale je pravda, strávil jsem hodně času hledáním. A rozhodující pro zřízení byla cena - manželka teď může levně volat rodičům, co mají pevnou linku od Telecomu, ale nemají Internet.
a komu budete volat, pokud se podle vaseho chovani budou chovat vsichni ostatni?
pokud neexistuje alternativa, kterou dokazete komunikovat s puvodnim systemem (napr. program kterym otevrete puvodni doc soubor, program ktery rozumi skype protokolu) tak jste uveznen
alternativa muze "vetsinou" existovat pouze v pripade, pokud je "komunikacni API" standardizovane
No musite udelat skoleni pro uzivatele, musite vypracovat pravidla pouziti, ktera jsou pro Skype a jeho vlastnosti unikatni. Musite dukladne otestovat klienta, ze neinterferuje s zadnymi aplikacemi, ktere vasi zamestnanci pouzivaji. Musite udelat (v pripade Skypu se spise pokusit o) nejaky QoS.
Jestli ma vase firma 50 desktopu, tak je vsechno tohle legrace, nebo se na to kasle. Jestli ma vase firma 5000 desktopu, tak zmenit jednu aplikaci na vsech stanicich stoji spoustu penez. A doufat, ze nekoho nenapadne, ze je kvuli tomu potreba resit audit na ISO ci na cokoliv jineho.
Jiste to jde (predpokladam, ze SkypeIn cislo jde prenest jako kazde jine) a jiste je to podstatne snazsi nez zmenit Word za neco jineho (kde mate v docu vsechny stare dokumenty a kde alternativy mohou mit problemy s otviranim docu), jenom chci rict, ze pro kazdeho neni prechod tak snadny jako pro domaciho uzivatele.
Ty stránky jsou opravdu otřesné a nepřehledné. Tím víc to překvapuje u VOX, který má i optický přístup k internetu, ale nejsou schopni si udělat web. Není to zatím prostě nabídka pro uživatele, kteří si s tím neporadí a trochu se nevyznají v PC.
Pro začátek doporučuju http://podpora.802.cz/index.php?id=4aa&s=4 . Je to super nabídka jak se dostat skoro zadarmo ke kvalitnímu zařízení, žádné smluvní kličky jsem na tom zatím nenašel. Já to využil pro firmu, sebe i příbuzný a zatím mě nikdo neukamenoval, všichni jsou spokojeni. Lidi jsou překvapený, že je možný normálně telefonovat bez vysokýho paušálu jako u ČTc a bez hlídání času jako u mobilů.
Jenom nechápu jejich strategii. Mám-li si vybrat jen pomocí www stránek, prohrávají všichni na celé čáře. Přitom by to měl být primární kanál pro získávání nových zákazníků, ne? Najít tak základní informaci jako aktivace-paušál-hovorné (první dvě by mělý chybět) je často nemožné. A to nemluvím o dalších údajích - jak nabíjet kredit, jak dlouho vydrží a jiné důležité věci!
Nechápu, co myslíte tím "vynaložením hodně pěněz do komunikační infrastruktury". Sluchátko s mikrofonem? HW USB telefon nebo adaptér? Všechno to jsou univerzální věci, které se dají používat i pro SIP nebo jakékoli jiné řešení. Nehledě na to, že je máte zaplacené po pár zahraničních hovorech. Jinak si neumím představit tu integraci Skype, to snad ani udělat nejde.
Skypu zdárně konkuruje třeba protokol SIP a spousta dalších, zrovna poslední dobou se objevila nová náhražka Skype skoro každý týden. Skončit se Skypem nebo Wordem v zásadě není problém. Otázkou ale je proč přecházet nutně na horší řešení, protože lepší jsem ani u jednoho nenašel. (Jinak Skype používám teď spíš jako IM, při telefonování dávám přednost SIPu.)
Je fakt, že někteří VoIP operátoři a jejich nabídky stojí za houby, ale o všech to rozhodně neplatí, ha-vel, vox nebo třeba xphone mají velice konkurenceschopné nabídky, které jsou pro normální lidi vhodnější než Skype. Jinak souhlasím s tím, že jejich www stránky jsou většinou opravdu hrozné.
Konkrétně osobně i ve firmě používáme Skype přes 2 roky, je to super, vynikající hlavně na volání do zahraničí, PC-PC a IM komunikaci. Přesto jsme si letos pořídili SIP (vox) a spokojenost.
Proč?
- zanedbatelná aktivace (myslím 120 Kč jednorázově - není problém)
- měsíční paušál 1,- - taky není problém, de facto platba za příchoz číslo
- volání do ČR v průměru nižší než Skype
- mnohem lacinější volání na mobily
- tarifikace 1+1 - díky tomu jsou hovory po ČR mnohem lacinější než Skype
- větší komfort volání a lepší kvalita zvuku
- prakticky zařízení zdarma
- telefonování není závislé na počítači (to je výhoda hlavně doma)
Jediná oblast, kde Skype vede, je volání do těch zahraničních destinací za 0,54, kvůli tomu a IM budeme Skype používat paralelně dál, no problem.
Takové nebezpečí by hrozilo jen v případě, že by se Skype začal chovat podobně, jako naše slavná Telekomika. Jenže když ho instaluji, potvrzuji souhlas se smlouvou, kde je funkce supernode zmiňována. Takže soudní proces by pro žalujícího asi dopadl neslavně. A jinak: O nabídky našich VoIP operátorů jsem se podrobně zajímal (strávil jsem s jejich podrobným rozborem a sháněním informací skoro celý den.) Závěr: pro mne a můj telekomunikační provoz je Skype absolutní jednička.
Měl jsem kdysi ne zcela legální windows office. Když začal mrkvosoft vyhrožovat, že si to nenechá líbit, přešel jsem na O. O. org. Až mi přestane Skype vyhovovat, prokecám kredit a udělám to samé.
No ono ani Skype nemusí být věčně. Dá se odrovnat poměrně jednoduše. Stačí když v Americe někdo na ně podá hromadnou žalobu kvůli funkci supernode.
Soudní spor (ať už je pravda kdekoliv, nejde vůbec o výslede, stačí jen mít proces a medializovat ho) může zničit či značně poškodit libovolně velké hráče.
Skype je možná paskvil tím, že není SIP. To je ale asi tak všechno.
Někteří VoIP operátoři se nakazili arogancí "pevných" operátorů. Děsivé www stránky, nefunkční podpora, arogance, vysoké ceny, zbytečné paušály a aktivační poplatky. Toho jsem se přeci chtěl zbavit, když jsem odhlašoval pevnou linku!
Ještě že tu je Skype! Ukaže mi v cz někoho, kdo by uměl konkurovat nabídce:
- žádná aktivace
- žádný paušál
- 0,75/min kdykoliv ČR
- 0,54/min kdykoliv zbytek (civilizovaného :) světa
- příchozí číslo 4€/měsíc
- kredit vydrží neomezené dlouho
No treba to, ze jste do integrace Skype do komunikacni infrastruktury vasi firmy vynalozil hodne penez a nechce se vam ty penize znova vynakladat na jine reseni. "Vypalne pro otrokare" je kratkodobe levnejsi, nez prechod jinam a mnohem snadneji se to prosazuje pred vedenim, ktere nechce ani slyset o nejakych velkych jednorazovych nakladech, ktere jim rozhodi financni ukazatele podle kterych dostavaji premie.
Nemluve o tom, ze prechod jinam se dost tezko realizuje, kdyz se ten prislusny uzavreny format prilis rozsiril.
Zrovna Word je podle me nejlepsi priklad, proc se takovych reseni snazit vyvarovat a nikoliv priklad toho, ze muzete snadno prejit jinam.
No spouste lidi usetril spoustu penez treba textovy procesor Word. Ale nekterym z nich pozdeji pridelal spoustu starosti (nakladu), kdyz si uvedomili, ze jsou defacto rukojimi jedne komercni firmy a jejiho uzavreneho binarniho formatu.
Skype možná paskvil je, ale už mi ušetřil řádově desítky tisíc a umožňuje absolutně novou úroveň komunikace se zahraničím, takže na to zmizení bych tak nespěchal. Hlavně manželka se baví hodiny a hodiny s kamarádkama z celýho světa, se kterými si dřív mohla tak akorát psát nebo si zavolat tak 1x ročně.
Když jsme u toho mizení - radši bych to viděl s nenažranými klasickými nebo mobilními operátory, ti by si podobný konec zasloužili mnohem víc než Skype.
Duvodem vetsiny zakazniku k prechodu na VoIP je cena. Z tohoto pohledu je ocekacani tucnych zisku ze strany operatora nesmysl. Zadny zakaznik nepujde do VoIP pokud to bude drassi, proc by to delal? Soucasny trend VoIP je volani ve vlasni siti a volani do spratelenych siti zcela zdarma. Teprve prepojeni hovoru do zahranici/pevnou/mobil/cizi_sit se plati. Z techto penez momentalne VoIP operatori ziji. S narustajicim prechodem na VoIP se budou penize VoIP operatorum tencit a nastane zklamani na mnoha stranach.
PS: Skype neni VoIP ale paskvil, ktery by mel zmizet.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).