Vlákno názorů k článku Zvyk je železná košile od Tomáš Kapler - mám pocit, že pisatel příspěvku není manažer a...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 11. 2005 21:31

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    mám pocit, že pisatel příspěvku není manažer a nikdy nepracoval na technické podpoře, protože uvedené chování ředitele je naprosto v pořádku a chyba je jednoznačně na straně toho ajtíka, a to dokonce několik
    1. nezjistil si předem, co uživatel používá a nenainstaloval ekvivalentní náhrady
    2. nevysvětlil uživateli rozdíly a dostatečně jej nepřipravil
    3. neměl vyřešen problém, co v případě vlastní nedostupnosti, na koho se obracet
    4. odjel na dovolenou, kdy neměl vyřešené předchozí body
    atd.

    To je bohužel typický způsob řešení IT v ČR, tedy dělá to někdo, kdo třeba dost rozumí technice, ale to je tak všechno, většinou ale jen nějaký student, či jen trochu vzdělanější zaměstnanec. Vůbec se nedivím, že se pod ním houpala židle, ředitele naprosto chápu. Jestli není schopen dělat počítačový servis (v širším slova smyslu, nikoliv tedy jen hardwarový), tak jej prostě nemá dělat. Auta také neprodává člověk co je servisuje a neservisuje je člověk, kdo je navrhuje.
  • 9. 11. 2005 21:58

    Flasi (neregistrovaný)
    Kdyz uz to tady flooduji porad dokola, tak jeste jednou:

    1. nezjistil si předem, co uživatel používá a nenainstaloval ekvivalentní náhrady

    2. nevysvětlil uživateli rozdíly a dostatečně jej nepřipravil

    Zrejme zjistil a vysvetlil, protoze uzivatel si na nic z toho nestezoval. Pokud si bude uzivatel stezovat na dve zjevne prkotiny (ktere by sly vyresit z fleku, pokud by byla vule) a tim ze web vypada trochu jinak, tak to povazuji za velky uspech. Uspech, ktery je mozna dusledkem nahody, mozna tvrde pripravy, to z clanku nevime.

    3. neměl vyřešen problém, co v případě vlastní nedostupnosti, na koho se obracet

    4. odjel na dovolenou, kdy neměl vyřešené předchozí body atd.

    To tedy nevime. Je mozne, ze odjel (je dokonce mozne ze odjel na dovolenou), ale je taky mozne, ze se cely tyden venoval ve firme sve praci a cekal az sekretarka ohlasi problem. A sekretarka mozna tise trpela, az za tyden vybuchla. Znam takove lidi. Nebo tyden cekala az prijde do prace jeji manzel, aby mela podporu a skutecny duvod odmitnuti je ten, ze na ni se prece setrit nebude. Proc by ona mela mit podradny OS, kdyz ostatni zenske maji kvalitni (drahy).

  • 9. 11. 2005 22:15

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    V tom případě doplním
    5. dosatečně neinformoval uživatele, že mohou nastat podobné drobné a velmi jednoduše řešitelné problémky a že okamžitě jak nastanou, tak ať je mu uživatel sdělí a budou neprodleně vyřešeny.
    Prostě nemůžu si pomoc, tohle je zcela nezvládnutá netechnická stránka věci a takový člověk by se neměl něčemu takovému věnovat, jestliže to není schopen zvládat.
    Kdyby udělal body 1 až 5 a přesto by k takovému problému nastalo, tak by měl být schopen za šesté asertivnímu jednání, kdy položí na stůl tyto argumenty:
    1. uživatel sdělil, že využívá tyto programy a tento program nespecifikoval (nejlépe papírová forma na vše, jestliže vím že pracuji v takové firmě) - chyba uživatele
    2. uživatel byl poučen o rozdílech a akceptoval je
    3. uživatel žádný takový problém nehlásil a nemohl být tedy vyřešen - chyba uživatele
    4. v případě nepřítomnosti mohl být problém odstraněn XY, podle informací mu nebyl problém hlášen - chyba uživatele
    5. ředitel byl předem informován o navrženém řešení a jeho výhodách a nevýhodách (kde odlišnost sw, neexistence určitých sw a odlišnost stránek jsou vůbec ty nejzejnější a musely by být sděleny) a rozhodl se pro něj na základě kvalifikovaného výběru, nemůže tedy protestovat, protože to akceptoval. Znám hodně ředitelů magorů, co hází vinu na všechny ostatní, ale prostě kdyby měl podloženy body 1-5, tak by při asertivním chování každý z nich ustoupil.
  • 9. 11. 2005 22:52

    Flasi (neregistrovaný)
    Uz to tady nekdo napsal o dost strucneji. ITik podcenil osobnost uzivatele a socialni vazby ve firme , to je cele. Kdyby to nebyla zena reditele, tak bysme cetli glosu o uspesnem nasazeni linuxu. Tak uspesnem, ze nejvetsi problem byl s IE only strankami.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).