Vlákno názorů k článku Zvyk je železná košile od Radek - Ja to tenhle tyden nasazuju na 3PC pro...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 11. 2005 7:55

    Radek (neregistrovaný)
    Ja to tenhle tyden nasazuju na 3PC pro matersky skolky ... tak uvidime, jak to dopadne tam :) ... prvni faze MS-Office -> OO.org pred mesicem probehla bezbolestne :)
  • 9. 11. 2005 8:17

    Libb (neregistrovaný)
    nechápu. Oni měli ty MS Office nelegálně, že se jich vzdali a nebo legálně - a pak nechápu, proč by se jich vzdávali?
  • 9. 11. 2005 8:34

    Flasi (neregistrovaný)
    Mohli je mit OEM, ale spis me prekvapuje sefova reakce. Kdyby ta zenska rekla - neni tam program XY a v tom co tady je nemohu (snadno) delat ukon Z, tak nereknu ani popel. Ale ze ustoupil agrumentum o pasiansu, jinem vzhledu webu a sporici obrazovky? Notabene kdyz pasians v nekterych distribucich linuxu je (a predpokladam, ze by sel dinstalovat i do tamte) a sporic-akvarko by se snad dal taky sehnat, v nejhorsim vyrobit.

    Nediktuje si ta zenska i takove veci, jakou dostane znacku mobilu podle toho jake jsou tam hry? :-)
    Mozna bych tam sel pracovat a hned zkraje sefovi rekl, ze sluzebni skodovka nema tak vyladeny podvozek, jako BMW a ze na to nejsem zvykly a moc me to znervoznuje.
  • 9. 11. 2005 8:49

    Libb (neregistrovaný)
    asi jsi přehlédnul, že se jednalo o manželku jednoho z šéfů.
    BTW osobně považuju jakýkoliv zásah do konfigurace počítače sekretářky za blbost. Podle článku ta paní skvěle zvládala své pracovní povinnosti a pokud k její pohodě a vysokému pracovnímu nasazení přispívala možnost zahrát si pasians a uklidňoval ji spořič s rybičkami, nevidím důvod ji o to připravit. BTW pokud chodila na www stránky některých společností, mohla mít v ne-IE problémy se zobrazením. I některé internetové obchody mně špatně zobrazují ve Firefoxu stránky s online obchodem.
    Je třeba si uvědomit, že to, co připadá jako plná náhrada Windows IT profíkovi, nemusí rozchodit uživatel. Už jsem narazil u mé mámy na to, že jsem jen zmenil pozici jedné ikonky na ploše! Prostě jsme jen lidi a je třeba na to brát ohledy.
  • 9. 11. 2005 9:02

    Flasi (neregistrovaný)
    Jo to jsem prehledl.
    Kazdopadne zasah do funkcni konfigurace sekretarky blbost rozhodne neni. Jinak by mela na stole kalendar z roku 1982 :-). Pripadne by tam mela 80286ku s DOSem a T602kou a devitijehlickovou tiskarnou.
    Zasadni problem tohoto pripadu je, ze nekdo nasadil BFUcku novy system a na tyden odjel. Kdyz nekomu nasadite novy system, tak vas bude prvni tri dny volat co hodinu a vy mu budete trpelive vysvetlovat, ze to co chce se vlastne dela temer uplne stejne, jenom je potreba to predvest.
    Pripadne tam doinstalujete ten pasians a sporic. To, ze zamestnanci vasi firmy sluzebne navstevuji IE-only stranky mate vedet davno predem a neco s tim delat. Treba jim poradit jine, nebo se drzet platformy s MSIE.
  • 9. 11. 2005 9:30

    petrv (neregistrovaný)
    Tam se ale nikde nepíše, že "na týden odjel". Já si to představuji tak, že nainstaloval, zprovoznil, předvedl a věnoval se jiné činnosti. Týden si pochvaloval, jak bezbolestný ten přechod byl, když si sekretářka na nic nestěžuje, nic nechce vědět. Týden si takhle klidně chodil do práce, až osmého dne přišla katastrofa, náhlý zvrat podpřený nevyvratitelnými argumenty. To docela dobře znám.
  • 9. 11. 2005 9:38

    Flasi (neregistrovaný)
    Hmm. Asi jsem si mel tu glosu precist mnohem pecliveji. Mate pravdu, ze z textu neplyne, ze byl tyden mimo firmu.
    A mate pravdu, ze tenhle vzorec chovani (tise trpet a po case explodovat) je mezi lidmi casty.
  • 9. 11. 2005 10:29

    Milos (neregistrovaný)
    Ten článek opravdu vyzněl tak, že admin na týden odjel. Pokud to udělal, byla to velká chyba a neznalost lidské psychiky. Pokud neodjel, měl se vyptávat jak se paní daří s novým počítačem atd. Roli hrálo i to, že šlo o manželku jednoho z majitelů. Mám ze článku pocit, že je něco zamlčeno, a že tam byla ještě nějaká racionálnější stížnost, buď na linux nebo osobně na správce.

    Převáděl jsem zatím na Linux jednu paní, která si přála bezpečný počítač bez virů, a po instalaci jsem se jí několikrát ptal, jak se jí daří s novým systémem, i když si sama na nic nestěžovala. A opravdu na takovou výzvu vyjmenovala některé věci, které jsem pak doladil, nebo vysvětlil že v Linuxu se to dělá jinak. Dotyčná používá Linux dodnes (už skoro rok) a je na to pyšná. Kdykoliv jsem připraven že ji to přestane bavit a bude požadovat přechod zpět.

    Linux má na desktopu stále co dohánět, a každého odvážlivce - neprogramátora je třeba si vážit za skok do občas méně pohodlného prostředí, se kterým je člověk izolovaný, se kterým vám neporadí kamarádka ani manžel. Každého odvážlivce je třeba hýčkat, a ženy především :-)
  • 9. 11. 2005 13:04

    Radek (neregistrovaný)
    > nechápu. Oni měli ty MS Office nelegálně,
    > že se jich vzdali a nebo legálně - a pak nechápu,
    > proč by se jich vzdávali?

    Na pocitacich byli OEM verze (Win98), ale probehl upgrade HW + 1PC nove ...
  • 9. 11. 2005 16:14

    Petr Mach (neregistrovaný)
    Linux má na desktopu stále co dohánět, a každého odvážlivce - neprogramátora je třeba si vážit za skok do občas méně pohodlného prostředí, se kterým je člověk izolovaný, se kterým vám neporadí kamarádka ani manžel. Každého odvážlivce je třeba hýčkat, a ženy především :-)

    Tak s tím vášnivě nesouhlasím. Těžce nepohodlné je právě prostředí Windows. Pro Win uživatele je to ale prostředí cizí, takže se v něm z počátku hůře orientují. To pak může být problém pro typ lidí, který se nechce učit nic nového a dokáží udělat ze všeho neřešitelný problém a zaměstnant okolo sebe tisíc dalších lidí, jen aby se nic nového učit nemuseli.
  • 9. 11. 2005 16:46

    MM (neregistrovaný)
    Nerekl bych, ze ma co dohanet. Pokud uzivatel dostane nainstalovane PC s prostredim KDE, ma k dispozici GUI minimalne tak komfortni jako ve Windows.
    Problem je jen v tom zvyku. Pak byva take problem v tom, ze lide jsou od prirody stadni tvorove a nekteri spatne snaseji, ze delaji v necem jinem nez "Ruza vodvedle"...
    Mam zkusenosti s klikaci, ktere jsem prevadel na Linux, uspesnost je zhruba 75%, coz neni spatne. Za neuspechy nikdy nebyly technicke duvody - jen ten zvyk a nebojme se to rici - nekdy i obycejna lidska hloupost.
  • 9. 11. 2005 19:40

    thr (neregistrovaný)
    S tímhle bych tak docela nesouhlasil. Teď jsme v jedné firmě sice nechali na nové stroje kupovat WIN XP, ale zaváděla se Open Office místo toho, aby se koupila licence MS Office. A proti OO 1.1.x se objevilo poměrně dost skutečně smysluplných námitek, nedá se to odbýt jen silou zvyku či hloupostí uživatelů. Naštěstí dost těchto problémů řeší nedávno uvolněná OpenOffice 2.0, takže nakonec nebylo nutno měnit zvolenou strategii, ale kdyby byla dostupná jen 1.1.x, tak by asi na nákup MS Office došlo.

    Opravdu ale věřte tomu, že se na lidskou hloupost nedá svést úplně vše...
  • 9. 11. 2005 19:51

    Libb (neregistrovaný)
    tohle podepíšu. Dělám ve firmě, kde používáme OpenOffice, dokonce pod hrozbou snížení osobního ohodnocení je zakázáno ve firmě byť je přeposílat dokumenty v jiném formátu (za DOC a XLS hrozili pomalu upálením), ovšem vedení vesele dál posílá dokumenty vytvořené v MS Office a my nadáváme na OO1.1. Je prvda, že doma mám taky OO (2.0) a dá se v tom psát, to jo, ale mám pocit, že pokud někdo tráví 50% pracovní doby prací s Office, se bez MS Office neobejde. On ten soft až tak drahý není, 15 000 je s bídou jeden plat té sektetářky a pokud bude mít problémy se s OO domluvit, tak se MS Office brzo vyplatí i finančně. Argument, že se dá přijmout někdo, kdo se bude ochotný s OO naučit, neberu, protože
    a) jsem přesvědčen, že MSOff je objektivně o dost lepší, akorát je často nasazen tam, kde se nevyužije naplno asi OO, takže je fakt zbytečný,
    b) práce v office není většinou jediná věc, kterou sekretářka dělá a pokud šéfovi jinak výborně sedí (důvody mohou být různé, že) může být jednodužší koupit MS Office než shánět novou sekretářku.
  • 9. 11. 2005 21:28

    mm (neregistrovaný)
    Nepopiram, ze nekde mohou vyuzivat takove vlastnosti softwaru od MS, ktere jeho konkurence nema. V takovem pripade at zustanou tam, kde jsou. Jenze o tom ja nepsal.
    Mimochodem - konkurence ma zase spoustu jinych dobrych vlastnosti, ktere jsou v MS svete pouhym snem.
  • 12. 11. 2005 9:55

    Mark J. (neregistrovaný)
    Opovazim se nesouhlasit, pokud te sekretarce ten stroj na praci kterou dela staci a nema s nim zadne problemy, je blbost ji tam davat novou nadupanou P4 na 3GHz 1GB RAM, ...
    kdyzna tom stale bude psat treba v te t602 na kterou je roky zvykla a nikomu to nevadi a na 200GB disku stale zabere misto jen na system + 10MB na dokumenty ktere vytvorila
  • 12. 11. 2005 10:03

    Pizi (neregistrovaný)
    Ale v tom pripade ji musite jako zalohu drzet skladem cely novy PC, protoze jestli se ji v tom jejim starem neco pokazi, nesezenete nahradni dil. VGA na ISA nekoupite, velke disky to taky nezvladne, totez procesor, atd... Takze v pripade poruchy novy stroj. A to je jednodussi ji ten novy stroj co pro pripad poruchy mate ve sklade, dat rovnou. V klidu a bez stresu z poruchy. Nebo ji je nechat bezet vedle sebe soucasne a umoznit pozvolny postupny prechod s moznosti kdykoliv pouzit stary stroj.
  • 12. 11. 2005 10:23

    Flasi (neregistrovaný)
    Ano. To, ze ona pise v T602 a ze naprosta vetsina dnesni kancelarsko-uredni komunikace se posila ve formatech DOC/RTF/PDF/XLS/PPT apod. opravdu nikomu nevadi.
    A kdyby tam ta sekretarka tesala do skaly starogermanske runy, tak je lepsi to tak nechat, nez prechazet na latinku a papir, ze.
  • 18. 11. 2005 23:50

    Martin Kozák (neregistrovaný)

    Dobrý večer,

    nepohodlnost uživatelského prostředí je věc subjektivní. Používám Windows i když bych mohl používat Linux. Jenže nemám potřebu na Linux přecházet protože to vyžaduje čas a nutnost se učit. Vzhledem k tomu, že by mi tento přechod nic pro mou práci podstatného nepřinesl, čas, který bych na něj musel věnovat mnohem radši využiji lépe, třeba tak, že vypnu počítač a budu se věnovat přítelkyni, víme?

    --

    Zdraví
    Martin Kozák

  • 18. 11. 2005 23:58

    Martin Kozák (neregistrovaný)

    Dobrý večer,

    záleží na úhlu pohledu. Rok starý kalendář má ve vztahu k současným potřebám užitnou hodnotu výrazně nižší než když byl nový. Poměrná užitná hodnota DOSu a T602 na 80286 je víceméně stále stejná. Pokud tedy stávající konfigurace plně vyhovovala, bylo velmi neopodstatněné zavádět nové řešení. To je třeba dělat vždy až tehdy, vznikne-li provozní problém jež je nejsnadněji řešitelný aktualizací. To si bohužel mnozí neuvědomují a často tak vznikají nejen takovéto konflikty.

    --

    Zdraví
    Martin Kozák

  • 19. 11. 2005 0:05

    Martin Kozák (neregistrovaný)
    Dobrý večer,

    pokud formát produkovaný T602 *opravdu* nikomu technicky nevadí, není důvod přecházet jinam. Pokud starogermánské runy technicky společnosti nevadí a nečiní jí žádné problémy, také není důvod přecházet jinam. Přiznejme si ovšem, že vzhledem k přítomnosti okolního světa by byly například právě s runami tyto komplikace přinejmenším zjevné a T602 na tom je jen o něco lépe.

    --

    Zdraví
    Martin Kozák

  • 9. 11. 2005 10:24

    Dalibor (neregistrovaný)
    Myslím si, také, že chyba byla hodně na straně toho, kdo programy instaloval. Programátoři a IT manažeři musí stále sledovat koncového uživatele - jeho pocity, nároky, zkušenosti.
    Než někam odjíždím, nikdy před tím neinstaluji nový sw. Dají se očekávat drobné, ale fatální potíže. Měl vše nejdřív konzultovat s vedením firmy, i s tou dotyčnou dámou. Vysvětlit jim o co jde a proč to dělá, objasnit strategii. A naučit jí dělat třeba i s tím
    Solatairem pod Linuxem.
    Pak teprve přejít na vlastní realizaci změny a být stále přítomen,
    když budou nějaké dotazy. Takového správce sítě bych měl taky chuť vyhodit - právě pro ten chybný přístup, ne pro špatně instalovaný systém.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).