Společnost Allegro disponuje v oblasti elektronického nakupování více než 20 lety zkušeností, přičemž s průměrným počtem 22 milionu uživatelů a více než 14 miliony aktivních nakupujících měsíčně sdružuje nejširší zákaznickou bázi ve střední a východní Evropě. Lokalizovaná platforma Allegro.cz tak prodejcům usnadňuje růst, a to nejen lokálně, ale v budoucnu i za hranice.
V čem je tento marketplace specifický a jak z něj mohou těžit čeští prodejci, popisuje Marcin Półchłopek, viceprezident a Merchant Management Director ve společnosti Allegro.
Allegro na český trh přišlo v květnu a mezi obchodníky vzbudilo velký zájem – jaké hlavní benefity jim nabízí?
Tou největší výhodou, které Allegro.cz obchodníkům přináší, je v podstatě okamžité rozšíření zákaznické základny. Zároveň prodejcům poskytujeme prostředí, ve kterém mohou pro efektivní růst svého podnikání využít řadu pokročilých nástrojů vytvořených na základě dlouholetých zkušeností s úspěšným fungováním marketplace modelu. Již od počátku navíc obchodníkům nabízíme množství funkcí, které jim napojení i následný prodej na platformě výrazně usnadní, a pro první nově registrované jsme připravili také Uvítací program.
Na čem mohou obchodníci prostřednictvím tohoto programu ušetřit?
Uvítací program umožňuje obchodníkům začít na platformě prodávat zcela zdarma, nabízí totiž až stoprocentní slevu z poplatků spojených s prodejem zboží a dokáže tak prodejcům ušetřit až 50 000 korun měsíčně. Nad rámec tohoto programu pak obchodníci nic neplatí ani za samotné uvedení své nabídky. Za vystavení zboží na tržišti jim totiž neúčtujeme žádné fixní poplatky.

Máme tu tedy nulové fixní poplatky a rozšíření zákaznické báze. Jaké jsou další důvody, proč se obchodníkům registrace na Allegro.cz vyplatí? A existují i takoví prodejci, pro které platforma vhodná není?
Zakládáme si na tom, abychom poskytovali stejnou příležitost jakkoliv velkým obchodníkům. Ať už jde tedy o lokálního prodejce, nebo o roky zavedeného hráče, všem umožňujeme rychle a snadno diverzifikovat své prodejní kanály a oslovit tak zákazníky, ke kterým by se jinak třeba vůbec nedostali. Kromě toho jim nabízíme přístup k řadě pokročilých technologií, marketingovou podporu i spoustu vzdělávacích webinářů, výukových programů a online kurzů, stejně jako data potřebná pro další optimalizaci jejich procesů i prodejů. Napojením obchodníka to pro nás jednoduše zdaleka nekončí, naopak. Chceme pro něj být spolehlivým partnerem po celou dobu spolupráce a prostřednictvím vlastního know-how mu pomoci s rozvojem. Naším cílem je převzít za obchodníka všechny starosti, které jsou s prodejem běžně spojené, a umožnit mu věnovat se naplno pouze tomu, v čem je nejlepší – tedy samotnému prodeji svých produktů.
Jak se mohou čeští obchodníci na platformu napojit?
Zahájit svůj prodej na tržišti mohou obchodníci jednoduchou registrací přímo na Allegro.cz, a to prostřednictvím přehledného online formuláře. Stačí, aby si založili obchodní účet a připravili jej k vystavení první nabídky. To mohou provést v několika jednoduchých krocích: 1) vytvořit si účet a vybrat si, k čemu jej chtějí používat, 2) nastavit způsob vyplácení výnosů z prodeje a 3) nechat nás ověřit údaje o firmě.
A důležité je dodat, že prostředí platformy, včetně kontaktního centra a chatu, je k dispozici v českém jazyce, nemusí mít tedy strach, že by jim registraci komplikovala jakákoliv jazyková bariéra.
Platforma je sice spuštěna teprve krátce, přesto – dokážete již říci, v čem jsou nároky českých zákazníků specifické?
Ačkoliv je pravdou, že v České republice aktivně působíme teprve několik týdnů, již před vstupem na tento trh jsme se o charakter českého zákazníka detailně zajímali a prostředí platformy mu tak od počátku přizpůsobili. Využili jsme všechna možná dostupná data, včetně bohatých zkušeností našich kolegů ze samotného Mallu, kteří specifika českého zákazníka velmi dobře znají, vědí, co je pro něj v rámci online nakupování zásadní a co tedy nejvýznamněji ovlivňuje celou jeho nákupní zkušenost.
Je důležité říci, že hlavní očekávání nakupujících jsou bez ohledu na jejich původ velmi podobná. I pro české zákazníky jsou tak důležité základní aspekty, na kterých Allegro staví, tedy široký výběr, pohodlí a cena. Existují však i nuance, které musíme brát v úvahu, jelikož i čeští spotřebitelé jsou v některých ohledech specifičtí, například stále převládající preferencí platby na dobírku a častou neochotou se při nákupu registrovat. V obojím jsme jim proto platformu přizpůsobili, obchodníci tak nemusí mít strach, že by prodávali v prostředí, které je pro českého zákazníka jakkoliv nekomfortní či netradiční.
Dají se podobná specifika najít i na fungování celého trhu? V čem se ten český od ostatních evropských liší?
Z byznysového hlediska je Česko velmi zajímavým, stabilně rostoucím trhem s vyspělou zákaznickou základnou. Nakupující přesně vědí, co od obchodníků chtějí, a zároveň nejsou příliš ochotni ze svých nároků slevit. Jejich požadavky jsou jasné – široká nabídka, pohodlné nákupní prostředí a výhodné ceny. Jde o prvky, na kterých naše skupina již od počátku model online tržiště staví a které chceme nyní nabídnout i českým zákazníkům. Na Allegro.cz mohou čeští zákazníci nakoupit téměř vše pod jednou střechou, od kosmetiky přes oblečení až po produkty z kategorie auto-moto. Nemusí tak trávit čas procházením a srovnáváním desítek menších e-shopů. Allegro jim v současné době poskytuje jen v České republice přístup k přibližně 100 milionům aktivních nabídek. Náš výběr zároveň plánujeme dále rozšiřovat a navazovat partnerství s dalšími českými obchodníky, které tímto srdečně zveme k seznámení s naší platformou.