server o českém Internetu
Rychlost Internetu
Články
Aktuality
Video
Podcast
Nástroje
Lupa+
Lupa.cz do mailu
DigiZone
Galerie
Hledat
Lupa.cz
»
Témata
»
Asociace televizních organizací (ATO)
Asociace televizních organizací (ATO)
1
–
20
/
20
IPTV kraluje českým domácnostem, je to hlavní typ příjmu televizního signálu
Aktuálně nejpoužívanějším hlavním typem příjmu TV signálu v České republice jsou IPTV a kabelové služby. Využívá je 46 % domácností, v posledních letech tento způsob distribuce roste na úkor ostatních platforem. Uvedla to Asociace televizních…
Filip Rožánek
10. 2. 2025
Češi sledují televizi v průměru 3,5 hodiny denně
Hodnota průměrné doby strávené u televize (ATS) se v České republice stabilně drží na 3,5 hodinách denně. Ukazují to data z elektronického měření sledovanosti za leden až říjen letošního roku pro cílovou skupinu diváků starších 15 let. Nejvyšší…
Filip Rožánek
21. 11. 2024
Sledovanost letošních novinek. Diváky zajímalo kynutí, zločiny a rakovina
Sledovanost
Sobotní pořad Peče celá země se stal útočištěm všech, kdo mají po krk kriminálek a vztahových seriálů. A kolik seriálů z Jadranu ještě uvidíme?
Filip Rožánek
25. 3. 2024
Doba čtení:
7 minut
Čerstvá data: Televizor má 88 % českých domácností, roste podíl IPTV
Sledování televize stále patří mezi nejoblíbenější aktivity českých domácností. Průměrný denní čas sledování televize loni v cílové skupině 15+ činil téměř 3 hodiny a 40 minut. Asociace televizních organizací také oznámila, že 88 % českých…
Filip Rožánek
23. 1. 2024
Vlasta Roškotová opouští Asociaci televizních organizací, nahradí ji Michal Jordan
Asociace televizních organizací bude mít od 1. června 2023 nového jednatele. Současná jednatelka Vlasta Roškotová odchází po 12 letech výkonu funkce. Její místo zaujme Michal Jordan. Asociace zajištuje pro český trh data o televizní sledovanosti a…
Filip Rožánek
28. 4. 2023
Tahounem televizní sledovanosti je česká tvorba
Česká tvorba v televizní sledovanosti vítězí nad zahraniční. Televizi jsme loni sledovali průměrně přes 4 hodiny denně, přičemž 60 % času trávili lidé sledováním domácí – české nebo československé – tvorby. Dlouhodobá data z elektronického měření…
Filip Rožánek
21. 11. 2022
Televizní sledovanost bude nadále měřit Nielsen Admosphere
Agentura Nielsen Admosphere podepsala s Asociací televizních organizací smlouvu na elektronické měření sledovanosti, která bude platit do roku 2027. Prodlužuje se tak spolupráce trvající už dvě dekády. Stejně jako dosud klienti dostanou data…
Filip Rožánek
28. 6. 2022
Co může přinést zvažovaný konec televizního vysílání „přes anténu“?
Komentář
Budoucí vývoj spojený s omezením možností v terestrickém vysílání bude znamenat navýšení domácích poplatků za telekomunikační služby, říká ve svém komentáři šéf asociace českých telekomunikačních společností.
Jakub Rejzek
6. 1. 2022
Doba čtení:
7 minut
Data: DVB-T2 letos mírně oslabuje, zvyšuje se zájem o IPTV
Asociace televizních organizací zveřejnila aktuální data o hlavním způsobu příjmu televizního signálu v českých domácnostech. Zjišťuje se v rámci dlouhodobého průzkumu, jen letos už proběhly tři vlny dotazování. Díky tomu je vidět vývoj během…
Filip Rožánek
24. 11. 2021
Sledovanost TV Seznam se zvýšila na 0,63 %
Televize Seznam v lednu zvýšila svůj průměrný celodenní podíl na sledovanosti. Podle peoplemetrového měření zajišťovaného agenturou Nielsen Admosphere si ji zapínalo průměrně 0,63 % diváků starších 15 let. V lednu 2020 to bylo 0,35 %. Stanice se…
Filip Rožánek
9. 2. 2021
Sledovanost televize byla v březnu kvůli pandemii nejvyšší za posledních 17 let
Měření televizní sledovanosti v Česku zažilo rekordní březen. Podle společného oznámení agentury Nielsen Admosphere, která provozuje peoplemetrové měření sledovanosti, a Asociace televizních organizací byla průměrná denní sledovanost televizního…
Filip Rožánek
17. 4. 2020
Netflix a HBO GO jsou v českých domácnostech okrajové záležitosti
České domácnosti zatím službám jako je Netflix nebo HBO GO příliš neholdují. Ukazují to data z kontinuálního výzkumu agentury Nielsen Admosphere pro Asociaci televizních organizací, který sleduje data od roku 2012. Na konferenci Innovation Day jeho…
Filip Rožánek
12. 11. 2019
Dnes je Den peoplemetrů, měření sledovanosti má 22. narozeniny
Na neděli 2. června připadá v Česku Den peoplemetrů. Připomíná spuštění prvního projektu elektronického měření sledovanosti v České republice v roce 1997. Do té doby se sledovanost zjišťovala pomocí tzv. deníčkového výzkumu, kdy si vybraní diváci…
Filip Rožánek
2. 6. 2019
Sledovanost TV Seznam se pohybuje kolem 0,2 %
Na dubnové konferenci IAC 2019 nechtěl zástupce Seznam.cz uvést konkrétní čísla o sledovanosti TV Seznam. „To jsou věci, které nejsou úplně veřejné. Drží se na relativně nízkých číslech,“ odpověděl tehdy obsahový ředitel Igor Kalaš. Jak na svém…
Filip Rožánek
27. 5. 2019
Vlastní DVB-T2 přijímač desetina, nebo pětina domácností? ATO vysvětluje rozdílné údaje
Podle kontinuálního výzkumu Asociace televizních organizací přijímá DVB-T2 vysílání sedm procent domácností. Podle průzkumu Českých Radiokomunikací ale podíl domácností vybavených DVB-T2 přijímačem dosahuje 22 procent.
Jan Brychta
18. 6. 2018
Doba čtení:
5 minut
Kolik domácností přijímá DVB-T2 vysílání? Odhady ATO a ČRA se dost liší
Dnes zveřejněné údaje z kontinuálního výzkumu, který v rámci měření sledovanosti realizuje pro Asociaci televizních organizací výzkumná agentura Nielsen Admosphere, o penetraci DVB-T2 přijímačů v tuzemské populaci se poměrně zásadně rozcházejí…
Jan Brychta
12. 6. 2018
ATO zveřejnilo výsledky měření internetové sledovanosti, každý Čech vykáže měsíčně více než hodinu
Z naměřené internetové sledovanosti videoobsahu za letošní únor 2018 připadá 78 procent na počítače, devět procent na mobilní telefony, sedm procent na televizory (z většiny pomocí platformy HbbTV) a pouze pět procent na tablety. Autor:…
Jan Brychta
21. 3. 2018
Čas strávený před televizí se neustále prodlužuje, dvě třetiny domácností deklarují HD příjem
Absenci televizního přijímače přiznává pouze pět procent tuzemských rodin, diváci starší patnácti let tráví před obrazovkou necelé čtyři hodiny denně.
Jan Brychta
13. 3. 2018
Doba čtení:
1 minuta
ATO: Volby fungují jako olympiáda, přitáhnou k obrazovkám více diváků
UVNITŘ TABULKA – S blížícími se prezidentskými volbami očekává Asociace televizních organizací prudké navýšení sledovanosti souvisejících zpravodajských pořadů.
Jan Brychta
7. 1. 2018
Doba čtení:
4 minuty
Televizor má v domácnosti stále dominantní postavení. Na tabletu sledujeme videa jen minutu denně
Ani zvyšující se počet digitálních zařízení typu mobil, tablet, počítač, neohrožuje podle společnosti ATO vůdčí postavení televizního přijímače.
Bohumil Herwig
16. 8. 2017
Doba čtení:
2 minuty
1
–
20
/
20
Česká republika
ČT1
Dění na Internetu
DigiZone
DVB-T
Ostatní
Programy
Technologie
Televize
TV Nova
Všechny témata
Chcete mít Lupu bez bannerů? Zapojte se do podporovatelského programu Lupa+.
TO CHCI
ČLÁNKY DO MAILU
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).
Povolit
Ne, děkuji