Křišťálová Lupa 2025
server o českém Internetu
Rychlost Internetu
Články
Aktuality
Video
Podcast
Nástroje
Lupa+
Lupa.cz do mailu
DigiZone
Galerie
Hledat
Lupa.cz
»
Témata
»
Reklama na Internetu
Reklama na Internetu
1
–
30
/
1 576
První strana
Předchozí strana
1
2
3
10
20
Následující strana
Poslední strana
Konec otravných cookies lišt? Evropská komise zvažuje zjednodušení pravidel pro cookies
Ukládání souhlasu či nesouhlasu s ukládáním cookies v rámci prohlížeče nebo více výjimek pro získávání souhlasů. To jsou některé z možných způsobů, jak by se v budoucnu mohla změnit evropská pravidla pro ukládání cookies. Podle serveru Politico to…
David Slížek
23. 9. 2025
Google dostal od EU pokutu 2,95 miliardy eur a možná bude muset prodat část svých reklamních služeb
Sotva Google v USA odvrátil hrozbu, že bude muset prodat prohlížeč Chrome a systém Android, čelí na druhé straně Altantiku podobně vážnému problému. Evropská komise firmě udělila pokutu 2,95 miliard eur (v přepočtu skoro 72 miliard Kč) za to, že…
David Slížek
5. 9. 2025
Do AI typu ChatGPT se chystá reklama, Andrej Kiska na to vybral 210 milionů
Andrej Kiska mladší se po přesídlení z Prahy do San Franciska vrací k aktivnímu působení ve startupovém prostředí. Poté, co odešel z úspěšného působení v pražském fondu Credo Ventures (mimo jiné exit UiPath na newyorskou burzu), rozjel vlastní…
Jan Sedlák
6. 8. 2025
Meta v EU od října přestane umožňovat zadávání politické reklamy
Sociální sítě Facebook, Instagram či Threads přestanou umožňovat nákup reklam týkajících se politiky, voleb nebo tzv. sociální problematiky. Oznámila to společnost Meta, která tyto služby provozuje. Stopka politické reklamě přijde na začátku…
David Slížek
28. 7. 2025
Seznam.cz bude na ověřování politické reklamy před volbami spolupracovat s Demagog.cz
Seznam.cz zveřejnil aktualizovanou verzi svých podmínek pro politickou reklamu. Ty nově obsahují právo Seznamu konkrétní reklamy odmítnout nejen na základě vlasního zvážení, ale také v případě, že ji za lživou nebo…
David Slížek
9. 7. 2025
Stárnu a křičím na mraky, že web je rozbitý. Spasí tu bídu chatboti, umělá inteligence a svět bez klikání?
Komentář
Dostal Google po desítkách letech konkurenci? Nahradí web, který je prolezlý nástrahami, chatboti pohánění LLM? Nevíme, ale hygienu webu by to chtělo.
Jan Sedlák
23. 6. 2025
Doba čtení:
6 minut
WhatsApp začíná uživatelům zobrazovat reklamy
Až dosud se komunikační služba WhatsApp obešla bez reklam. To se mění. Její provozovatel, firma Meta, oznámila zavedení nových reklamních formátů. Nemají se týkat konverzací, uživatelé je uvidí pouze v záložce Aktuality, kde se zobrazují…
David Slížek
17. 6. 2025
ÚOOÚ řeší přes 80 stížností na "souhlas, nebo zaplať", řízení stále vede jen se Seznamem
Přes 80 stížností a podnětů na používání tzv. principu „souhlas, nebo zaplať“ (consent or pay) médii či online platformami zatím eviduje český Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). „Úřad všechny tyto podněty a stížnosti prošetřuje a v rámci…
David Slížek
12. 5. 2025
Online reklama v Česku loni vzrostla na 64 miliard, letos se přiblíží 70 miliardám
Objem online reklamy na českém trhu loni vzrostl o 7,5 procenta na 64 miliard korun. Letos by se číslo mohlo dostat na 68,3 miliardy, růst by tedy činil 6,7 procenta, odhaduje Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). Ten dodává, že účastníci…
Jan Sedlák
28. 4. 2025
Je to definitivní: Google potvrdil, že cookies třetích stran v Chromu nakonec nekončí
Po letech odkladů a vymýšlení opatření, jak získávat data k cílení reklamy a zároveň ochránit soukromí uživatelů, je vše jinak. Google potvrdil, že ruší plánované ukončení podpory cookies třetích stran ve svém prohlížeči Chrome. Firma nakonec…
David Slížek
23. 4. 2025
ÚOOÚ šetří české vydavatele kvůli „pay or ok“, Seznamu sbírání souhlasů předběžně zakázal
Zatímco jednotná evropská pravidla, zda a jak mohou média používat tzv. consent wall, zatím neexistují, český úřad pro ochranu osobních údajů rozjel s vydavateli první řízení.
David Slížek
18. 11. 2024
Doba čtení:
6 minut
Předplatné za Facebook či Instagram bez reklam zlevnilo. Meta nabídne i méně cílenou, ale nepřeskočitelnou reklamu
Společnost Meta oznámila, že o 40 % snižuje ceny předplatného za používání sociálních sítí Facebook či Instagram bez reklam. Platby zavedla v říjnu 2023 poté, co evropští regulátoři firmu přiměli získávat od uživatelů výslovný souhlas se…
David Slížek
13. 11. 2024
Česká národní banka vyrobila video s falešnou nabídkou dluhopisů. Varuje tím před AI podvody
„Jménem České národní banky bych vás nyní ráda oslovila s jedinečnou nabídkou dluhopisů, které Česká národní banka zanedlouho vydá a vy můžete být první, kdo bude mít možnost získat touto investicí až 25% garantovaný výnos za měsíc,“ říká na videu…
David Slížek
11. 11. 2024
Soud zrušil miliardovou pokutu Googlu za AdSense
Google nebude muset platit 1,49 miliardy eur Evropské komisi. Druhý nejvyšší soud v evropské justiční hierarchii zrušil rozhodnutí Komise, které provozovateli nejpopulárnějšího vyhledávače, společnosti Alphabet pokutu ukládala. Informuje o tom…
Martin Drtina
18. 9. 2024
Seznam.cz spouští předplatné, které skryje reklamy. Výjimkou jsou výsledky vyhledávání
Uživatelé služeb firmy Seznam.cz si mohou nově koupit předplatné Seznam bez reklam, které jim z těchto webů skryje bannery, audio a video reklamu. Spuštění předplatného firma oznámila na svém blogu. Nezobrazování reklamy se má týkat těchto webů: …
David Slížek
17. 9. 2024
Zaplať, nebo dej souhlas. Mafra zavádí na iDnes.cz platby za necílení reklam
Uživatelům zpravodajského serveru iDnes.cz se v nejbližších dnech začne zobrazovat výzva, aby buď dali souhlas s využíváním svých údajů k cílení reklam, nebo si zaplatili předplatné, které jim umožní sledovat obsah bez reklam. Oznámilo to…
David Slížek
14. 8. 2024
Cookies apokalypsa nekončí
Komentář
I když Google oznámil, že se odklání od zrušení podpory cookies třetích stran v Chromu, počítejte s tím, že do budoucna dojde k jejich zásadnímu omezení. Co to znamená z pohledu mediálního byznysu?
David Voráček
5. 8. 2024
Doba čtení:
7 minut
Google otočil: už nechce rušit cookies třetích stran v Chromu
Po několika letech od oznámení, že v prohlížeči Chrome zruší podporu cookies třetích stran, Google překvapivě otočil. Nově navrhuje cookies ponechat, ale dát uživatelům možnost na úrovni prohlížeče zvolit, jestli cookies chtějí nebo nechtějí. Na…
David Slížek
23. 7. 2024
Ondřej Krišica (Seznam.cz): Během letošního roku přijdeme s řadou placených produktů
Rozhovor
Jaké procento uživatelů Seznam.cz používá jeho služby, zatímco jsou přihlášení? Jaké placené produkty Seznam chystá? A jaká část lidí si zaplatila 79 Kč měsíčně za necílení reklamy?
David Slížek
10. 6. 2024
Doba čtení:
13 minut
Ondřej Krišica (Seznam.cz): Procento souhlasů s cílením reklamy napříč trhem klesá. Z cookies lišt nejsme nadšení
Rozhovor
Proč Seznam.cz v cookies lištách požaduje souhlas pro desítky partnerů? Dá se v nich vůbec poskytnout uživatelům dostatek dat ke skutečně informovanému souhlasu? Co pro Seznam znamená konec cookies třetích stran?
David Slížek
5. 6. 2024
Doba čtení:
14 minut
Mapy.cz zůstanou bez předplatného i nutného souhlasu s cílením reklamy. A chystají prémiovou verzi
Seznam.cz přehodnotil názor na způsob monetizace mapové aplikace Mapy.cz. Jako na jedné z mála svých služeb na ní přestal zobrazovat výzvu, aby uživatelé buď začali platit předplatné, nebo firmě dali souhlas se sběrem dat pro cílenou reklamu. Na…
David Slížek
10. 5. 2024
Krátké vlny: Supervolební rok a operace Neviditelný inkoust
Dezinformační kampaně, kybernetické útoky a další formy hybridní války. Jakým hrozbám čelí demokracie a volební procesy v Evropské unii?
Jaromír Novák
9. 5. 2024
Doba čtení:
2 minuty
Google opět odkládá konec podpory cookies třetích stran v prohlížeči Chrome
Do konce letošního roku to nestihneme, říká Google v aktuálním vyjádření k postupnému ukončování podpory cookies třetích stran v browseru Google Chrome. Původně oznámený termín se tak posouvá někam na začátek roku 2025. Vzhledem k tomu, že firma…
David Slížek
24. 4. 2024
Jak může Seznam.cz vydělat na konci cookies třetích stran
Komentář
Konec cookies třetích stran je ukázka chvályhodného záměru, který vyústil ve zhoršení situace pro všechny.
David Slížek
15. 4. 2024
Doba čtení:
5 minut
Předplatné Facebooku bez reklam by se mohlo snížit skoro o půlku, reaguje Meta na kritiku
Platba za to, že Facebook uživatelům nebude zobrazovat reklamy, by se mohla snížit skoro o polovinu. Na slyšení se zástupci Evropské komise to řekl právník společnopsti Meta Timothy Lamb. Informovala o tom agentura Reuters nebo server Politico…
David Slížek
19. 3. 2024
Skupina médií včetně české Primy chce od Googlu 2 miliardy eur za nekalé praktiky v online reklamě
Google roky zneužíval svou dominantní pozici v oblasti technologií používaných v online reklamě, zvýhodňoval vlastní řešení, tím narušil konkurenci na trhu a mediální firmy kvůli tomu utržily méně peněz než mohly. To je zjednodušeně základ žaloby,…
David Slížek
28. 2. 2024
Seznam.cz začne testovat platby za necílení reklamy, bude za to chtít desítky korun měsíčně
Společnost Seznam.cz začne už za několik týdnů části uživatelů nabízet novou možnost zaplatit si za to, že jim nebude zobrazovat cílenou reklamu. Jako první o tom informovaly Hospodářské noviny, Seznam posléze Lupě informaci potvrdil. „Seznam bez…
David Slížek
27. 2. 2024
Výzkum: Češi jsou přesycení reklamou na Nově a Primě
Češi jsou přesycení reklamou v komerčních televizích. Nejvýraznější je to u Novy a Primy. Uvádí to dlouhodobý výzkum Češi a reklama. „Z jiných šetření ovšem víme, že právě tam si reklamy často všimnou a působí i na jejich nákupní rozhodování,“…
Filip Rožánek
17. 2. 2024
YouTube zaplavuje další vlna podvodných reklam. Google je nesmaže, ani když je nahlásíte
Komentář
Jedna z největších technologických společností světa nedokáže účinně zakročit proti jasně podvodným reklamám ve svých službách. Jak je to možné?
David Slížek
14. 12. 2023
Doba čtení:
6 minut
Krátké vlny: Šťastné a (kyber)bezpečné
Digitální prostor je skvělé místo k zábavě, podnikání, vzdělávání. Digitální prostor je ale také skvělé místo pro šmejdy a podvodníky.
Jaromír Novák
14. 12. 2023
Doba čtení:
4 minuty
1
–
30
/
1 576
První strana
Předchozí strana
1
2
3
10
20
Následující strana
Poslední strana
Česká republika
ČT1
Dění na Internetu
DigiZone
DVB-T
Ostatní
Programy
Technologie
Televize
TV Nova
Všechny témata
Czech Internet Forum: Do konce června máme zvýhodněnou cenu vstupenek!
TO CHCI
ČLÁNKY DO MAILU
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).
Povolit
Ne, děkuji