
Soutěže WebTop100, která oceňuje kvalitu internetových prezentací firem, se může zúčastnit jakákoli firma podnikající v České republice s webem v českém jazyce. Firmy mohou své webové prezentace registrovat na stránkách WebTop100 prostřednictvím online formuláře, a to do 30. června 2011. Do hlavního žebříčku jsou automaticky zařazeny webové prezentace stovky nejvýznamnějších firem na základě žebříčku CZECH TOP 100, který je sestaven dle tržeb jednotlivých firem.
Odborná porota složená z odborníků na internetový marketing, ale i ze specialistů na příslušný segment podnikání, bude hodnotit weby v celkem 11 oborových kategoriích a ve čtyř speciálních žebříčcích – Microsite a Marketingový nástroj. Slavnostní vyhlášení výsledků potom proběhne v úterý 25. října 2011 na galavečeru navazujícím na celodenní odbornou konferenci WebTop100.
Přehled vyhlášených oborových žebříčků pro rok 2011:
- Auto-moto
- IT
- Telekomunikace
- Finance
- Obchod a prodej
- Průmysl
- Energetika
- Transport
- E-shop
- Potravinářství a gastronomie
- Služby
Speciální žebříčky:
- Microsite
- Mobilní web (NOVINKA)
- Marketingový nástroj
- Firemní Facebook page (NOVINKA)
U dvou nových kategorií sledují pořadatelé Soutěže WebTop100 nové trendy ve vývoji webového prostředí.
V kategorii Mobilní web bude hodnoceno, jak weby reflektují jiné způsoby ovládání, jak zohledňují různá prostředí používání a v neposlední řadě jak jsou dostupné na různých platformách.
V kategorii Firemní Facebook Page se bude hodnocení zaměřovat na, mimo jiné, na míru integrace na firemní web, na aktivitu na stránce a komunikaci s fanoušky, míru přizpůsobení stránky a použití aplikací a jejich vliv na počet fanoušků.
V poslední době se hodně hovoří o potřebě využívat sociální média a využití potenciálu dalších možností připojení k internetu a to převážně toho mobilního. Proto jsme se v letošním roce rozhodli přidat dvě nové speciální kategorie Mobilní web a Firemní Facebook page, aby mohli firmy své nové platformy porovnat a na základě posouzení odborné poroty vytvořit tradici v posuzování těchto platforem,
upřesňuje ředitel Dobrého webu Luboš Plotěný.
Hodnocení webů zajišťuje odborná porota složená ze specialistů na internetový marketing, ale i z odborníků na daný segment podnikání. Každou webovou stránku zhlédne nejméně sedm porotců, přičemž hodnocenými kritérii jsou použitelnost, grafický design, technické řešení, marketing a přínos pro uživatele. Tímto způsobem je zajištěna maximální objektivita hodnocení. Předsedou poroty tak jako v minulých ročnících je Ivan Pilný.
Každý účastník soutěže získá celou řadu benefitů:
- písemné individuální zhodnocení přihlášené prezentace – zajímavá zpětná vazba od širšího spektra odborníků, tipy na zlepšení z různých úhlů pohledu
- porovnání úrovně přihlášené webové prezentace s konkurencí prostřednictvím bodového ohodnocení všech soutěžících webů
- vstupu zdarma na celodenní odbornou konferenci WebTop100 pro svého zástupce
- pozvánku na slavnostní vyhlášení výsledků soutěže
- odbornou studii o firemních webech shrnující aktuální trendy v oblasti internetového podnikání
- možnost využití účasti v soutěži v rámci vlastního PR, příležitost zviditelnit se
- inspirace pro další činnost
Součástí projektu WebTop100 je kromě soutěže také celodenní odborná konference týkající se problematiky firemních webů a Klub WebTop100 sdružující manažery odpovědné za firemní internetové prezentace.
Pořadatelem soutěže WebTop100 je konzultační centrum Dobrý web.
Generálním partnerem je společnost IBM Czech republic.
Hlavním partnerem společnost ACTIVE 24 a Seznam.cz.
Mediálními partnery jsou týdeník Podnikatel.cz.
Pro bližší informace nás kontaktujte:
Ondřej Lachman – info@webtop100.cz