Ze šetření, které bylo uskutečněno v květnu letošního roku na vzorku 235 firem do sta zaměstnanců, vyplynulo, že i malé firmy používají internet jako nástroj na vyhledávání nových pracovníků, zejména pak firemní stránky a pracovní portály. Nejznámějšími pracovními portály jsou Jobs.cz a Prace.cz. Na třetím místě byly uváděny webové stránky úřadu práce.
„Zatímco pracovní portál Jobs.cz je vhodný zejména pro hledání VŠ vzdělaných odborníků a specialistů, na Prace.cz si chodí hledat práci lidé všech profesí ze všech regionů České republiky,“ uvedla Jitka Pouzarová, Communication & Marketing Manager společnosti LMC.
Internetové zdroje jsou v současnosti v preferencích menších firem při hledání zaměstnanců na celkovém třetím místě, ihned za vedoucím doporučením známých a hledáním prostřednictvím úřadů práce. „Průzkum mezi firmami do sta zaměstnanců nám potvrdil, že i menší hráči na trhu se vedle tradičních zdrojů hledání vhodných uchazečů začínají přiklánět k využití internetových zdrojů. Ať už jde o inzerci na svých vlastních firemních webech nebo prostřednictvím specializovaných pracovních portálů,“ řekla Barbora Farkašová, Trade Marketing Manager LMC.
Důkazem toho, že si i malé firmy do sta zaměstnanců uvědomují, že jsou kariérní stránky jejich vizitkou směrem k uchazečům, je zvýšený počet zpracovaných zakázek právě pro tento segment zákazníků. „V prvním pololetí letošního roku jsme pro firmy do sta zaměstnanců zpracovali o 65 % více kariérních webů než ve stejném období loňského roku,“ vysvětluje Jitka Pouzarová ze společnosti LMC.
Pokud firmy přistupují k rozhodnutí inzerovat na internetu, rozhodují se zejména dle kritérií známosti portálu, dobré předchozí zkušenosti s ním a především jim portál musí přinášet dostatek kvalitních uchazečů. Z klientů, kteří se pro online recruitment rozhodli, je s danými zdroji plně spokojeno 70% respondentů.
V současnosti není náborová potřeba malých firem příliš vysoká, inzerují průměrně jednou až třikrát ročně, přičemž tato potřeba s velikostí firmy výrazně roste. Firmy obvykle hledají jednoho až dva kandidáty v průběhu jednoho roku.
O společnosti LMC
LMC s.r.o. je již 14 let nejvýznamnější operátor na českém elektronickém trhu práce a jedna z předních evropských e-recruitmentových společností. Provozuje službu www.jobs.cz určenou pro elitní pozice na domácím pracovním trhu a největší pracovní portál na českém internetu www.prace.cz. Na Slovensku operátor provozuje pracovní portál www.topjobs.sk. LMC v současné době registruje zhruba 8 500 firemních zákazníků z ČR i zahraničí. LMC poskytuje řešení na správu náborového procesu – LMC G2.