„Cílem projektu je být odrazovým můstkem pro cílevědomé mladé lidi, kteří vytvářejí vlastní projekty na internetu. Za 6 let se kolem projektu vytvořila silná komunita mladých lidí aktivních na internetu. Nyní bychom si rádi vyměnili naše zkušenosti i s dalšími zeměmi střední Evropy,“ objasňuje Jiří Peterka, 18letý koordinátor projektu Junior Internet, který s jeho myšlenkou přišel ve svých 12 letech.
Do soutěže Junior Web lze přihlásit webové stránky, internetové služby a projekty umístěné na internetu, téma je libovolné. V soutěži Junior Text se budou hodnotit texty, které budou odpovídat některému ze zadaných témat – internet budoucnosti, podnikání na internetu a bezpečnost na internetu, slohový útvar je libovolný. Podrobné propozice obou soutěží jsou uvedeny na www.juniorinternet.cz.
Účastníci obou soutěží budou pozváni na konferenci Junior Internet, která proběhne v sobotu 1. dubna 2006 v prostorách Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze – Jinonicích. Vítězové soutěží zde kromě hodnotných cen dostanou také možnost předvést své projekty a práce před svými domácími a zahraničními vrstevníky, ale i před novináři a odborníky z oblasti IT. Kromě toho bude připraven bohatý program plný přednášek, diskusí a prezentací, konference se zúčastní i různí hosté a známé internetové osobnosti. Záštitu nad projektem převzalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR a děkan FHS UK Jan Sokol.
V průběhu konference proběhne rovněž tombola, z níž si téměř každý účastník odnese nějakou výhru – knihu, časopis, počítačovou hru, elektronický slovník a podobně. Cenami podpoří konferenci společnosti Computer Press, Software602, LangMaster, Microsoft a Zoner Software, mediálním partnerem jsou Moje 1. noviny.
Zvláštní důraz bude v 7. ročníku Junior Internetu kladen na účast mladých lidí se zdravotním postižením, kteří se rovněž zapojí do práce přípravného výboru a poroty. V programu konference zazní i přednáška na téma Zdravotně postižení a internet. Pro neslyšící účastníky konference bude zajištěno tlumočení do znakového jazyka, na místo konání bude bezbariérový přístup.
Díky podpoře Višegrádského fondu a programu Mládež Evropské komise se Junior Internet rozšíří i do Maďarska, Polska a na Slovensko, proto vznikne i pětijazyčný (angličtina, čeština, maďarština, polština, slovenština) web projektu. Bude obsahovat nejen informace o Junior Internetu, soutěžích, konferenci, ale též o úspěšných mladých lidech na Internetu, jejich projektech a podobně.
Proběhne rovněž statistický průzkum mezi účastníky nominačních soutěží o využívání internetu mladými lidmi, který nabídne možnost srovnání ČR s ostatními státy Višegrádské čtyřky i s minulými ročníky projektu.
Projekt Junior Internet se uskutečnil jako jedna z hlavních akcí projektu Březen – měsíc Internetu již v letech 2000, 2001, 2002, 2003, 2004 a 2005. Vymyslely si jej děti ve spolupráci s BMI sdružením, od kterého postupně přebíraly každý rok větší díl organizační práce. V 7. ročníku jsou již hlavním organizátorem, a to prostřednictvím občanského sdružení Together Czech Republic, které po dosažení dospělosti založily.
Všech šest úspěšných ročníků ukázalo, že děti a mladí lidé na Internetu vytvářejí často rozsáhlé projekty a weby, které jsou schopny konkurovat i dílům dospělých, profesionálních tvůrců. Mezi oceněné weby z předchozích ročníků patří například:
- RedBoss – portál s prodejní nabídkou mobilních aplikací, melodií, her, 50 zaměstnanců, pobočky v cizích zemích, www.redboss.cz
- SuperHosting – profesionální webhosting a serverhosting, tisíce klientů, www.superhosting.cz
- Český wap – wapový vyhledávač, www.ceskywap.cz, který nedávno autoři úspěšně prodali
- TextLink – textový výměnný reklamní systém, www.textlink.cz
- SuperSMS – SMS zpravodajství a řada doprovodných služeb, www.supersms.cz
- Mitril - server s kompletními informacemi pro kurzové sázení, www.mitril.cz
- Studentské stránky – portál pro studenty, zpravodajství z oblasti školství, bazar učebnic, studentské letenky apod., student.contactel.cz
Konference posloužila účastníkům jako odrazový můstek pro jejich další aktivity, všimla si jich média, jejich projektům se zvýšila návštěvnost a někteří autoři začali psát do různých prestižních internetových periodik, prosadili se i v televizním pořadu a podobně.