Přibližně 51% české populace, tedy cca 4,4 milionu Čechů, ve věku 16 let a více již někdy použilo internet a připojení k internetu má 32% domácností, což je 1,36 milionů domácností. Přesto má s online nakupováním zkušenost pouze 28% Čechů. V ostatních zemích Evropské Unie je počet nakupujících přes internet podstatně vyšší – například ve Velké Británii nakoupilo v loňském roce přes internet 57% uživatelů internetu, v Německu 62% a v Belgii 51% populace. Podíly v ostatních zemích Evropské Unie ukazují, že Češi mají z nakupování na internetu stále spíše respekt a ještě nepropadli kouzlu nakupování mimo kamenné obchody.
Výzkumy online nákupního chování v České republice uvádějí, že mezi nejčastěji zmiňované bariéry nákupu patří nejen nemožnost prohlédnout si zboží, ale také to, že uživatelé nevědí, jak nakupování na internetu funguje, mají strach z případné reklamace nebo se obávají problémů při doručování zboží.
Překonat tyto obavy jim mohou nové webové stránky www.NenechteSeNapalit.cz, které například přinášejí rady, jak se nespálit při nákupu přes internet, popisují, jak samotný nákup probíhá, shrnují práva nakupujícího na internetu a popisují nejčastější nešvary internetových obchodů. Uživatelé na webu také najdou kontakty na odborníky, pokud potřebují pomoc s nějakým problémem nebo pokud se chtějí informovat o vybraném internetovém obchodě. Nechybí samozřejmě diskuze, kde si mohou s ostatními uživateli vyměňovat informace o nakupování online. Zajímavým počinem je seznam důvěryhodných internetových obchodů, které jsou ověřeny samotnými uživateli.
Web www.NenechteSeNapalit.cz provozuje nezávislý nákupní rádce Heureka.cz společnosti Miton.