iVysílání České televize používá 1,4 milionu uživatelů měsíčně

6. 2. 2025

Sdílet

iVysílání v HbbTV Autor: Česká televize

Česká televize vyhodnotila loňskou návštěvnost svých digitálních produktů. Největší zájem byl o internetový archiv pořadů iVysílání, každý měsíc ho v průměru navštívilo 1,4 milionu uživatelů.

Návštěvníci iVysílání si mohou vybírat ze skoro 23 tisíc dostupných pořadů. Přehráli si celkem 195 milionů jednotlivých videí. Téměř polovina všech spuštění připadá na televizory, převážně v prostředí HbbTV. Prostřednictvím aplikací pro podporované značky chytrých televizorů proběhlo více než 35 milionů spuštění.

Podle tiskové zprávy mezi nejsledovanější pořady patřily Případy 1. oddělení, druhá řada Stínů v mlze, a bodovalo také StarDance. Úspěch zaznamenal mimo jiné oceňovaný premiérový seriál Smysl pro tumor, který si v iVysílání přehrálo více než 130 tisíc uživatelů.

Z původní tvorby určené pouze pro internet měl nejlepší výsledky seriál Adikts (přes 1,5 milionu spuštění a 146 tisíc diváků na jeden díl). Mladé publikum zaujala minisérie Vlastně se nic nestalo (rovněž 1,5 milionu spuštění a 154 tisíc diváků na jeden díl). Drama navíc získalo mezinárodní cenu Prix Italia v kategorii Digital Fiction a bylo nominováno na Cenu české filmové kritiky i Českého lva.

Od dubna 2024 má iVysílání také vlastní kanál na YouTube. Během osmi měsíců získal téměř 30 tisíc odběratelů a 4,7 milionu zhlédnutých videí. Nabízí například přes sto vzdělávacích videí v sérii What the fact? Nejpopulárnějším videem se stal speciál ČT art s Leošem Marešem a Benem Cristovaem se 753 tisíci zobrazeními. Z produkce iVysílání pak v závěru roku zaujal roční přehled Všechno, co se stalo v roce 2024, který na sociálních sítích vidělo přes 417 tisíc uživatelů.

„Celkový počet zhlédnutých videí na všech on-line platformách České televize loni dosáhnul 284 milionů, což dokazuje, že jsou naše digitální platformy vyhledávaným způsobem pro konzumaci veřejnoprávní tvorby. Představují cestu, jak přinášet obsah v různorodých formátech a prostřednictvím moderních platforem, které odpovídají měnícím se potřebám diváků, a proto se budeme nadále soustředit na jejich výrazný rozvoj,“ zdůraznil generální ředitel Jan Souček, který výsledky představil také na středečním zasedání Rady České televize.

Webové stránky a mobilní aplikace ČT24 v uplynulém roce zaznamenaly 56 milionů zobrazení zpravodajských článků. Mezi nejčtenější témata patřil atentát na slovenského premiéra Fica se 189 tisíci zobrazeními a vyhlášení výsledků evropských voleb, které si uživatelé zobrazili ve 142 tisících případů.

Uživatelé si na webu ČT24 pustili 8,5 milionu videí, přičemž více než 78 % tvořilo živé vysílání. V době mimořádných událostí vzrostl také zájem o on-line zpravodajství ČT. Během povodňového víkendu v září minulého roku vzrostla čtenost článků na 1,1 milionu zobrazení, což znamená trojnásobný nárůst oproti běžnému víkendu, sledovanost živého vysílání ČT24 na webu se zvýšila dokonce sedminásobně.

Na on-line platformách ČT sport dominovalo mistrovství světa v ledním hokeji, které v květnu 2024 zaznamenalo 12,8 milionu živých spuštění. Ve srovnání s rokem 2023 vzrostla návštěvnost webu ČT sport v době konání mistrovství o 46 % v počtu uživatelů a 112 % v počtu zobrazených stránek.

Počet zobrazených článků na kulturním webu ČT art dosáhl 1,4 milionu, což představuje nárůst o 70 %. Mezi nejčtenější příspěvky patřila recenze filmu Jednou to bude všechno tvoje se 101 tisíci zobrazeními, článek o ideologické cenzorce Mileně Balášové s 95 tisíci zobrazeními a recenze výstavního projektu Devadesátky, který si čtenáři zobrazili v 60 tisících případů.

Na dětském webu Déčko dosáhl počet spuštění her 15,5 milionu. Hra Zachraň, koho můžeš, která děti seznamuje s integrovaným záchranným systémem, získala nominaci na Prix Europa a ocenění Silver Award na varšavském festivalu Heart of Europe.

Portál ČT edu, který Česká televize spustila v době koronavirové pandemie jako podporu vzdělávání, navštívilo v minulém roce 162 tisíc uživatelů, kteří nejčastěji stahovali pracovní listy k výuce. Celkem si žáci, učitelé a další zájemci stáhli 1,4 milionu materiálů a spustili téměř čtyři miliony vzdělávacích videí. Projekt ČT edu byl také oceněn medailí České školní inspekce Za zásluhy o rozvoj kvality vzdělávání.

Údaje vycházejí z oficiálních měření NetMonitor, SPIR, ATO–Nielsen a nástrojů Emplifi a Google Analytics.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).