server o českém Internetu
Rychlost Internetu
Články
Aktuality
Video
Podcast
Nástroje
Lupa+
Lupa.cz do mailu
DigiZone
Galerie
Hledat
Lupa.cz
»
Témata
»
Reklama na Internetu
Reklama na Internetu
31
–
60
/
1 566
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
10
20
Následující strana
Poslední strana
Němečtí vydavatelé si stěžují Komisi na záměr Googlu ukončit podporu cookies třetích stran
Skupina německých vydavatelů a zadavatelů reklamy zaslala Evropské komisi stížnost, ve které požadují, aby Komise zasáhla proti záměru Googlu ukončit podporu tzv. cookies třetích stran v prohlížeči Chrome. Informuje o tom deník Financial…
David Slížek
24. 1. 2022
Zákaz cílené reklamy neprošel. Jak chtějí europoslanci změnit Akt o digitálních službách?
Komentář
Evropský parlament odhlasoval svou verzi návrhu zásadního nařízení, které změní fungování online služeb. Europoslanecká verze obsahuje zajímavé novinky.
Michal Feix
24. 1. 2022
Doba čtení:
9 minut
Reflex Capital Ondřeje Fryce investuje desítky milionů do startupu PPC Bee
Český nástroj na automatizaci reklamy PPC Bee hlásí nového spolumajitele. Desítky milionů Kč do firmy vložil fond Reflex Capital investora Ondřeje Fryce. Fond získal ve startupu 12,4% podíl, ostatní podíly si dělí spolumajitelé firmy Ondřej…
David Slížek
19. 1. 2022
Velcí čeští vydavatelé chystají společný systém identity, který má nahradit cookies
Sdružení Czech Publisher Exchange (CPEX) společně se Seznamem pracuje na společném systému, který by zadavatelům umožnil cílit reklamu i po předpokládaném konci cookies třetích stran (3rd party cookies). Zástupci firmy a sdružení to oznámili na…
David Slížek
12. 10. 2021
V Newsfeedu Seznamu se za den protočí 1400 článků, firma slibuje omezení clickbaitů
Celkem 324 partnerských webů už zveřejňuje odkazy na své články nebo svá videa či podcasty v tzv. Newsfeedu na hlavní stránce Seznamu. Chodí na ně v průměru 7,5 milionu návštěv za den, ze kterých firma denně nabídne v průměru 1400 článků. Vyplývá…
David Slížek
16. 9. 2021
Josef Šlerka: Servery „made for Seznam“ a využívající pseudostránky z Facebooku poškozují klasická média
Rozhovor a podcast
Na českém internetu vznikly nové zpravodajské servery, které dosud unikaly větší pozornosti. Jsou zaměřeny na vydělávání peněz, a přitom v lidech vytváří falešný dojem informovanosti, říká datový analytik a bývalý ředitel Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky.
David Slížek
23. 8. 2021
Doba čtení:
8 minut
Komise zahájila šetření reklamních systémů Googlu, prověří i konec cookies třetích stran
Evropská komise oznámila spuštění formálního vyšetřování praktik Googlu v oblasti displayové reklamy. Má odpovědět na otázku, zda firma neporušuje antimonopolní pravidla Evropské unie a nenarušuje hospodářskou soutěž. „Máme podezření, že Google…
David Slížek
23. 6. 2021
Google zaplatí ve Francii sankci 220 milionů eur za znevýhodňování konkurence v reklamě
Francouzský antimonopolní úřad L’Autorité de la concurrence oznámil výsledky vyšetřování možného zneužívání dominance Googlu v systémech pro programatické nakupování reklamního prostoru. Firma souhlasila se zaplacením pokuty ve výši 220 milionů eur…
David Slížek
7. 6. 2021
Zbavte dezinformátory příjmů z reklamy, vyzývá online služby Evropská komise
Musíme přitvrdit v boji proti dezinformacím, říká Evropská komise. Vyzvala proto velké online firmy, aby přijaly přísnější pravidla pro zamezení šíření falešných informací na svých službách. Mají se sejít a posílit tzv. kodex zásad boje proti…
David Slížek
27. 5. 2021
Matěj Novák končí v Czech Publisher Exchange, přechází do firmy DataSentics
Platforma pro prodej prostoru pro programatickou reklamu Czech Publisher Exchange (CPEx) po téměř osmi letech mění výkonného ředitele. Dosavadní šéf Matěj Novák končí a od května přechází do firmy DataSentics. Firma to oznámila v tiskové zprávě…
David Slížek
21. 4. 2021
Do internetové reklamy v Česku loni nateklo rekordních 40 miliard
Objem výdajů do internetové reklamy v roce 2020 dosáhl na 39,5 miliardy korun, což je meziroční nárůst o 15 procent a historicky zatím nejvyšší číslo. Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), které se statistikou přišlo, odhaduje, že letos by si…
Jan Sedlák
22. 3. 2021
SPIR: zrušení podpory cookies třetích stran v Chromu posílí dominanci Googlu
Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) se ohradilo proti avizovanému zrušení podpory cookies třetích stran v prohlížeči Chrome, které minulý týden potvrdil Google. SPIRu podle tiskové zprávy vadí, že Google nepředstavil „adekvátní náhradu, která by…
David Slížek
11. 3. 2021
Seznam spouští placenou službu Seznam Premium, nabízí sledování videí bez reklam
Seznam.cz poprvé koketuje s platbami za obsah. Spustil službu Seznam Premium, která umožňuje za předplatné sledovat videoobsah Seznamu bez reklam. Firma to oznámila na svém blogu. Členství ve službě Premium ročně vyjde na 339 Kč. Zaplatit je…
Ondřej Novák
9. 2. 2021
Univerzity hledají studenty i na sociálních sítích. Za kampaně dávají stovky tisíc korun
Za reklamy na Facebooku, Instagramu nebo přes Google Ads a Sklik české vysoké školy utrácejí statisíce korun. Od investic do kampaní si obvykle slibují větší zájem uchazečů o studium, případně zviditelnění pořádaných akcí. Některé školy si na…
Ondřej Novák
2. 2. 2021
Ministerstvo financí propaguje za 5 milionů online finanční úřad a paušální daň
Státní online kampaň na zvýšení povědomí o portálu MOJE daně 2021 a o nové paušální dani bude stát 5 milionů korun. Ministerstvo financí s vysoutěženou agenturou DigitalAd, s. r. o. uzavřeno smlouvu na konci prosince loňského roku. Přitom stávající…
Ondřej Novák
20. 1. 2021
Britové nejspíš prošetří Google kvůli Privacy Sandboxu
Britský úřad Competition and Markets Authority, který ve Spojeném království zajišťuje ochranu hospodářské soutěže, se v pondělí začal zabývat novou stížností na společnost Google. Stěžovatelům se nelíbí plány Google s na začátku roku představenou…
Karel Wolf
23. 11. 2020
Jana Břeská končí v čele SPIR, sdružení hledá novou výkonnou ředitelku či ředitele
Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) hledá novou výkonnou ředitelku/ředitele a manažerku/manažera pro oblast Public Affairs. Profesní sdružení internetových firem na pozici vypsalo výběrové řízení. Post chce obsadit od 1. ledna 2021. Kandidátka…
David Slížek
20. 11. 2020
Google ukáže víc informací o zadavatelích reklam, má na to i doplněk pro Chrome
Google představil několik novinek, které se týkají informací o tom, jaké reklamy jeho reklamní systém uživatelům na webu zobrazuje. K nástroji „Proč tyto reklamy?“, který zobrazuje informace o obecných důvodech, proč se uživateli konkrétní reklama…
David Slížek
31. 7. 2020
Drahý zákazníku, gratulujeme! Reklamy směřující na podvodný web byly i v síti Seznamu
Přijdete na web, ale zničeho nic vás stránka přesměruje jinam – obvykle na web, který se z vás nějakým způsobem snaží vylákat peníze. S takovou situací se v posledních měsících setkala řada uživatelů internetu. Na vině jsou většinou reklamy, které…
David Slížek
12. 6. 2020
Facebook označí výstupy z ruských a čínských médií jako státem kontrolované
Facebook začne na svých službách označovat výstupy velkých mediálních organizací z Ruska, Číny a dalších státy ovládaných mediálních organizací speciální nálepkou „státem kontrolovaná média“. Informovala o tom agentura Reuters. Nálepky se objeví…
Karel Wolf
5. 6. 2020
Android svým inzertním ID porušuje GDPR, tvrdí organizace právníka Schremse
Organizace NOYB, za kterou stojí rakouský právník Max Schrems, podala na Google formální stížnost kvůli možnému porušování GDPR. Firma podle ní evropská pravidla na ochranu soukromí nedodržuje tím, že v systému Android používá bez souhlasu…
David Slížek
13. 5. 2020
Média dostávají 51 % z investic zadavatelů do programatické reklamy, zjistila studie
V průměru jen polovina z peněz, které britští zadavatelé investují do programatické reklamy, nakonec skutečně dorazí na účty médií, která inzerci zobrazí. Zjistila to studie, kterou poradenská firma PwC zpracovala pro britské reklamní sdružení…
David Slížek
11. 5. 2020
Filip Rožánek: Některá média současnou krizi nepřežijí
Podcast
Čísla naznačují, že se část čtenářů alternativních médií přesunula k tradičním médiím, říká editor DigiZone a mediální analytik Filip Rožánek. Uvnitř: PODCAST.
Jan Vaca
9. 4. 2020
Doba čtení:
2 minuty
Seznam.cz nabídne malým firmám postiženým epidemií zvýhodněnou reklamu
Cestovní a realitní kanceláře, restaurace, provozovatele ubytování, malovýrobci a další živnostníci nebo malé firmy postižené dopady epidemie COVID-19 budou moci požádat Seznam.cz o podporu v podobě zvýhodněné nebo bezplatné inzerce. Firma o tom…
David Slížek
20. 3. 2020
Spotify začne do svých podcastů vkládat cílené reklamy, spouští reklamní systém
Spotify si vsadilo na podcasty a chce na své sázce začít vydělávat. Firma oznámila, že v testovacím režimu spouští reklamní platformu Streaming Ad Insertion (SAI), která umožní do podcastů vkládat personalizovaná reklamní sdělení, měřit jejich…
David Slížek
13. 1. 2020
Rok 2019: Další hráči zkoušejí prémiový obsah a zbrojí do streamingových válek
Ročenka 2019
Byl rok 2019 nějak charakteristický pro internetovou reklamu a média? Těžko říct. Stále bojují o přežití, stále jde o trh ovládaný několika bigtech subjekty. Více než kdy jindy se zde projevuje nástup mobilů a aplikací. A také to, že světlo na konci tunelu je stále stejně v nedohlednu.
Daniel Dočekal
27. 12. 2019
Doba čtení:
7 minut
Velký úspěch digitálního průmyslu: nařízení ePrivacy čeká zásadní přepracování
Komentář
Kdyby prošel současný návrh ePrivacy, reálně by hrozilo, že si zvýšená ochrana soukromí vybere daň v podobě méně příjemného prostředí na internetu.
Michal Hanák
9. 12. 2019
Doba čtení:
5 minut
Prohlížeč Brave: utopistický projekt, který si sám pod sebou řeže větev?
Brave je postavený na Chromiu, láká uživatele na rychlejší a soukromější prohlížení, včetně implementace Toru, a slibuje změnit monetizaci obsahu na internetu.
Karel Wolf
4. 12. 2019
Doba čtení:
9 minut
Neinzerujte na dezinformačních webech, vyzývá česká reklamní asociace
Asociace komunikačních agentur zveřejnila prohlášení, ve kterém se obrací na inzerenty, aby „chránili své značky před znehodnocením“ a nezadávali reklamu na dezinformační weby. Organizace sdružuje zhruba sedmdesát českých reklamních a mediálních…
Filip Rožánek
2. 12. 2019
Twitter od listopadu přestane přijímat reklamu týkající se politiky
Zaplatit si větší dosah příspěvků politiků nebo politických témat už nebude na Twitteru možné. Šéf služby Jack Dorsey v sérii tweetů oznámil, že Twitter od 22. listopadu zcela a celosvětově přestane přijímat politickou reklamu. „Věříme, že dosah…
David Slížek
31. 10. 2019
31
–
60
/
1 566
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
10
20
Následující strana
Poslední strana
Česká republika
ČT1
Dění na Internetu
DigiZone
DVB-T
Ostatní
Programy
Technologie
Televize
TV Nova
Všechny témata
Chcete mít Lupu bez bannerů? Zapojte se do podporovatelského programu Lupa+.
TO CHCI
ČLÁNKY DO MAILU
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).
Povolit
Ne, děkuji