Křišťálová Lupa 2025
server o českém Internetu
Rychlost Internetu
Články
Aktuality
Video
Podcast
Nástroje
Lupa+
Lupa.cz do mailu
DigiZone
Galerie
Hledat
Lupa.cz
»
Témata
»
Reklama na Internetu
Reklama na Internetu
61
–
90
/
1 576
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
5
10
20
Následující strana
Poslední strana
Android svým inzertním ID porušuje GDPR, tvrdí organizace právníka Schremse
Organizace NOYB, za kterou stojí rakouský právník Max Schrems, podala na Google formální stížnost kvůli možnému porušování GDPR. Firma podle ní evropská pravidla na ochranu soukromí nedodržuje tím, že v systému Android používá bez souhlasu…
David Slížek
13. 5. 2020
Média dostávají 51 % z investic zadavatelů do programatické reklamy, zjistila studie
V průměru jen polovina z peněz, které britští zadavatelé investují do programatické reklamy, nakonec skutečně dorazí na účty médií, která inzerci zobrazí. Zjistila to studie, kterou poradenská firma PwC zpracovala pro britské reklamní sdružení…
David Slížek
11. 5. 2020
Filip Rožánek: Některá média současnou krizi nepřežijí
Podcast
Čísla naznačují, že se část čtenářů alternativních médií přesunula k tradičním médiím, říká editor DigiZone a mediální analytik Filip Rožánek. Uvnitř: PODCAST.
Jan Vaca
9. 4. 2020
Doba čtení:
2 minuty
Seznam.cz nabídne malým firmám postiženým epidemií zvýhodněnou reklamu
Cestovní a realitní kanceláře, restaurace, provozovatele ubytování, malovýrobci a další živnostníci nebo malé firmy postižené dopady epidemie COVID-19 budou moci požádat Seznam.cz o podporu v podobě zvýhodněné nebo bezplatné inzerce. Firma o tom…
David Slížek
20. 3. 2020
Spotify začne do svých podcastů vkládat cílené reklamy, spouští reklamní systém
Spotify si vsadilo na podcasty a chce na své sázce začít vydělávat. Firma oznámila, že v testovacím režimu spouští reklamní platformu Streaming Ad Insertion (SAI), která umožní do podcastů vkládat personalizovaná reklamní sdělení, měřit jejich…
David Slížek
13. 1. 2020
Rok 2019: Další hráči zkoušejí prémiový obsah a zbrojí do streamingových válek
Ročenka 2019
Byl rok 2019 nějak charakteristický pro internetovou reklamu a média? Těžko říct. Stále bojují o přežití, stále jde o trh ovládaný několika bigtech subjekty. Více než kdy jindy se zde projevuje nástup mobilů a aplikací. A také to, že světlo na konci tunelu je stále stejně v nedohlednu.
Daniel Dočekal
27. 12. 2019
Doba čtení:
7 minut
Velký úspěch digitálního průmyslu: nařízení ePrivacy čeká zásadní přepracování
Komentář
Kdyby prošel současný návrh ePrivacy, reálně by hrozilo, že si zvýšená ochrana soukromí vybere daň v podobě méně příjemného prostředí na internetu.
Michal Hanák
9. 12. 2019
Doba čtení:
5 minut
Prohlížeč Brave: utopistický projekt, který si sám pod sebou řeže větev?
Brave je postavený na Chromiu, láká uživatele na rychlejší a soukromější prohlížení, včetně implementace Toru, a slibuje změnit monetizaci obsahu na internetu.
Karel Wolf
4. 12. 2019
Doba čtení:
9 minut
Neinzerujte na dezinformačních webech, vyzývá česká reklamní asociace
Asociace komunikačních agentur zveřejnila prohlášení, ve kterém se obrací na inzerenty, aby „chránili své značky před znehodnocením“ a nezadávali reklamu na dezinformační weby. Organizace sdružuje zhruba sedmdesát českých reklamních a mediálních…
Filip Rožánek
2. 12. 2019
Twitter od listopadu přestane přijímat reklamu týkající se politiky
Zaplatit si větší dosah příspěvků politiků nebo politických témat už nebude na Twitteru možné. Šéf služby Jack Dorsey v sérii tweetů oznámil, že Twitter od 22. listopadu zcela a celosvětově přestane přijímat politickou reklamu. „Věříme, že dosah…
David Slížek
31. 10. 2019
Twitter umožnil zneužít e-maily a telefonní čísla uživatelů k cílené reklamě
Společnost Twitter umožňovala svým partnerům zneužívat osobní data uživatelů fungující jako bezpečnostní prvky pro přihlášení k účtu na síti, konkrétně e-maily a telefonních čísla, pro cílenou reklamu. Prý neúmyslně, za incident se omluvila…
Karel Wolf
11. 10. 2019
Ministr zdravotnictví chce v televizi, rádiích a na webu omezit reklamy na alkohol
České pivovary nebo distributoři lihovin patří mezi významné inzerenty v reklamních časech televizních stanic, spolupracují na komerčních projektech s rádii a investují do digitálních formátů včetně spolupráce s influencery. Už příští rok by měla být reklama na alkohol podstatně přísněji hlídaná.
Filip Rožánek
9. 9. 2019
Doba čtení:
4 minuty
Británie začala vyšetřovat Google s Facebookem kvůli jejich dominanci v digitální reklamě
Internetové giganty Facebook a Google začal vyšetřovat britský antimonopolní úřad CMA, má podezření, že by platformy mohly poškozovat spotřebitele a konkurenci na britském trhu s digitální reklamou. Upozornila na to americká ekonomická televize…
Karel Wolf
4. 7. 2019
Velké online firmy mají v ČR platit novou 7% digitální daň, dohodla se koalice
Největší globální online firmy by měly v Česku začít platit novou digitální daň. Dotknout se má společností s globálním obratem nad 750 milionů eur (přes 19 miliard Kč) ročně, zjistila agentura ČTK. Podle záměru, na kterém se shodlo hnutí ANO a…
David Slížek
30. 4. 2019
Facebook znemožnil přeshraniční předvolební kampaně, stěžují si instituce EU
Nová pravidla Facebooku pro politickou reklamu brání evropským institucím a politickým stranám vést před květnovými volbami do Evropského parlamentu facebookové kampaně napříč členskými státy. V dopisu vedení Facebooku si na to stěžují zástupci tří…
David Slížek
17. 4. 2019
Další obří pokuta pro Google. Zneužíval dominanci v reklamě u vyhledávání, tvrdí Komise
Americká firma má podle verdiktu Evropské komise zaplatit za porušení pravidel hospodářské soutěže pokutu 1,49 miliardy eur.
David Slížek
20. 3. 2019
Doba čtení:
2 minuty
Internetová reklama v Česku loni rostla o 23 %, zadavatelé za ni utratili 28,6 miliard Kč
Reklamě na českém internetu stále vévodí displayová inzerce (zadavatelé za nic utratili 20,1 miliard Kč v ceníkových cenách), na druhém místě je reklama ve vyhledávání (7,3 miliardy Kč v reálných cenách). Celkem loni inzerenti investovali do…
David Slížek
6. 3. 2019
Jan Pátek (Business Factory): Klesající návštěvnost Facebooku je mýtus
Rozhovor
Ačkoli se říká, že Facebook upadá, ve skutečnosti to není pravda, jen se hlavní zájem přesouvá z jedné podoby Facebooku na jinou, říká výkonný ředitel digitální agentury Business Factory.
Karel Wolf
13. 2. 2019
Doba čtení:
6 minut
Google Chrome rozšíří blokování příliš agresivních reklam na celý svět
Necelý rok poté, co začal prohlížeč Google Chrome blokovat agresivní reklamní formáty na webech v Evropě, USA a Kanadě, oznámil Google plánované rozšíření této funkce na weby ze všech zemí světa. Počínaje 9. červencem 2019 tak Chrome začne…
David Slížek
10. 1. 2019
Počet českých uživatelů, navštěvujících weby z mobilu, vzrostl loni o půl milionu
V průběhu roku 2018 citelně stoupl počet českých uživatelů, navštěvujících webové stránky pomocí mobilního telefonu. Zvýšil se o více než půl milionu a dosáhl téměř 4,3 milionu reálných uživatelů. Počet klasických počítačů připojených k internetu…
Karel Wolf
7. 1. 2019
Bývalý obchodní ředitel Seznamu Michal Heisig se stane šéfem online inzerce CNC
Vydavatelství Czech News Center (CNC) oznámilo sadu personálních novinek. Od listopadu nastoupil na místo manažera placeného obsahu Jiří Libánský, od prosince se novým ředitelem marketingu stane Jan Samko a od začátku roku 2019 pak do firmy…
David Slížek
13. 11. 2018
Facebook úmyslně lhal inzerentům o popularitě videí, tvrdí žaloba
Facebook měl manipulovat se statistikami popularity videí a úmyslně tak podvádět inzerenty a vydavatele. Průměrná míra nafouknutí statistik měla představovat 150–900 %. Vyplývá to z rozšířené žaloby, která navazuje na původní obvinění ze strany…
Karel Wolf
19. 10. 2018
Google nečekaně zmírňuje plošný zákaz reklamy na kryptoměny
Google zmírní plošný zákaz inzerce na kryptoměny ve svých reklamních systémech. Zákaz přitom začal platit teprve v červnu letošního roku. Nová pravidla se netýkají ICO, zde zůstává vše beze změny, povolují ale nově inzerci pro regulované…
Karel Wolf
26. 9. 2018
Oblíbená videa na jednom místě? Facebook spustil Watch i v Česku
Má to být konkurence klasické televizi, ale i například videoportálu YouTube. Facebook spustil novou záložku loni v září pro uživatele v USA a teď Watch uvolnil celosvětově. V aplikaci na Androidu či iOS nenápadnou novou ikonu Watch najdete mezi…
David Slížek
29. 8. 2018
Seznam.cz si chce sáhnout na další část trhu, začíná s mediálním zastupitelstvím
Portál Seznam.cz rozšiřuje své služby pro provozovatele webů. V rámci programu Seznam Partner jim začíná nabízet mediální zastupování, tedy kompletní zprostředkování prodeje reklamy na jejich webu. „Na webové stránky našich partnerů můžeme…
David Slížek
13. 8. 2018
Seznam.cz loni utržil více než 4 miliardy a TV Seznam má být do roka v černých číslech
Seznam.cz hlásí meziroční nárůst tržeb o více než 10 procent. „Jsme tedy určitě přes čtyři miliardy korun. Zisk se vyvíjel také velmi dobře,“ řekl agentuře ČTK místopředseda představenstva Pavel Zima. Přesná čísla má firma prozradit až po auditu…
David Slížek
23. 4. 2018
Blokování reklam není proti zákonům, potvrdil německý soud
Blokátor reklam AdBlock Plus neporušuje antimonopolní zákony, rozhodl minulý týden Nejvyšší soud (Bundesgerichtshof) v Německu. Majitelé webů se mohou bránit tím, že uživatele blokátorů na své stránky nepustí, dodal soud. O rozhodnutí napsal…
David Slížek
23. 4. 2018
Seznam.cz: investice do behaviorálně cílené reklamy meziročně stouply o 55 %
Online inzerenti stále častěji využívají tzv. behaviorální cílení reklam (tedy cílení podle pohlaví, věku, zájmů apod.). Dokazují to mimo jiné čísla portálu Seznam.cz za loňský rok. Podle firemních statistik investice do behaviorálně cílené reklamy…
David Slížek
12. 4. 2018
Twitter zakáže reklamu na kryptoměny a ICO, následuje Facebook a Google
Další z velkých internetových hráčů oznámil, že na své platformě zakáže jakékoli reklamy na kryptoměny a související produkty, jako jsou například prvotní úpisy tokenů (Initial Coin Offerings, ICO). Informovala o tom například agentura Bloomberg…
David Slížek
27. 3. 2018
Ondřej Krišica (Seznam.cz): Skoro půlku výnosů letos vyděláme programaticky. GDPR se inzerentů nedotkne
Rozhovor
Letos plánujeme razantní navýšení vývojových kapacit v oblasti cílené reklamy, říká ředitel divize Reklamy českého Seznamu. Firma sází na programatik i nativní reklamu.
David Slížek
22. 3. 2018
Doba čtení:
14 minut
61
–
90
/
1 576
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
5
10
20
Následující strana
Poslední strana
Česká republika
ČT1
Dění na Internetu
DigiZone
DVB-T
Ostatní
Programy
Technologie
Televize
TV Nova
Všechny témata
Czech Internet Forum: Do konce června máme zvýhodněnou cenu vstupenek!
TO CHCI
ČLÁNKY DO MAILU
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).
Povolit
Ne, děkuji