server o českém Internetu
Rychlost Internetu
Články
Aktuality
Video
Podcast
Nástroje
Lupa+
Lupa.cz do mailu
DigiZone
Galerie
Hledat
Lupa.cz
»
Témata
»
Reklama na Internetu
Reklama na Internetu
1
–
30
/
1 566
První strana
Předchozí strana
1
2
3
10
20
Následující strana
Poslední strana
ÚOOÚ šetří české vydavatele kvůli „pay or ok“, Seznamu sbírání souhlasů předběžně zakázal
Zatímco jednotná evropská pravidla, zda a jak mohou média používat tzv. consent wall, zatím neexistují, český úřad pro ochranu osobních údajů rozjel s vydavateli první řízení.
David Slížek
18. 11. 2024
Doba čtení:
6 minut
Předplatné za Facebook či Instagram bez reklam zlevnilo. Meta nabídne i méně cílenou, ale nepřeskočitelnou reklamu
Společnost Meta oznámila, že o 40 % snižuje ceny předplatného za používání sociálních sítí Facebook či Instagram bez reklam. Platby zavedla v říjnu 2023 poté, co evropští regulátoři firmu přiměli získávat od uživatelů výslovný souhlas se…
David Slížek
13. 11. 2024
Česká národní banka vyrobila video s falešnou nabídkou dluhopisů. Varuje tím před AI podvody
„Jménem České národní banky bych vás nyní ráda oslovila s jedinečnou nabídkou dluhopisů, které Česká národní banka zanedlouho vydá a vy můžete být první, kdo bude mít možnost získat touto investicí až 25% garantovaný výnos za měsíc,“ říká na videu…
David Slížek
11. 11. 2024
Soud zrušil miliardovou pokutu Googlu za AdSense
Google nebude muset platit 1,49 miliardy eur Evropské komisi. Druhý nejvyšší soud v evropské justiční hierarchii zrušil rozhodnutí Komise, které provozovateli nejpopulárnějšího vyhledávače, společnosti Alphabet pokutu ukládala. Informuje o tom…
Martin Drtina
18. 9. 2024
Seznam.cz spouští předplatné, které skryje reklamy. Výjimkou jsou výsledky vyhledávání
Uživatelé služeb firmy Seznam.cz si mohou nově koupit předplatné Seznam bez reklam, které jim z těchto webů skryje bannery, audio a video reklamu. Spuštění předplatného firma oznámila na svém blogu. Nezobrazování reklamy se má týkat těchto webů: …
David Slížek
17. 9. 2024
Zaplať, nebo dej souhlas. Mafra zavádí na iDnes.cz platby za necílení reklam
Uživatelům zpravodajského serveru iDnes.cz se v nejbližších dnech začne zobrazovat výzva, aby buď dali souhlas s využíváním svých údajů k cílení reklam, nebo si zaplatili předplatné, které jim umožní sledovat obsah bez reklam. Oznámilo to…
David Slížek
14. 8. 2024
Cookies apokalypsa nekončí
Komentář
I když Google oznámil, že se odklání od zrušení podpory cookies třetích stran v Chromu, počítejte s tím, že do budoucna dojde k jejich zásadnímu omezení. Co to znamená z pohledu mediálního byznysu?
David Voráček
5. 8. 2024
Doba čtení:
7 minut
Google otočil: už nechce rušit cookies třetích stran v Chromu
Po několika letech od oznámení, že v prohlížeči Chrome zruší podporu cookies třetích stran, Google překvapivě otočil. Nově navrhuje cookies ponechat, ale dát uživatelům možnost na úrovni prohlížeče zvolit, jestli cookies chtějí nebo nechtějí. Na…
David Slížek
23. 7. 2024
Ondřej Krišica (Seznam.cz): Během letošního roku přijdeme s řadou placených produktů
Rozhovor
Jaké procento uživatelů Seznam.cz používá jeho služby, zatímco jsou přihlášení? Jaké placené produkty Seznam chystá? A jaká část lidí si zaplatila 79 Kč měsíčně za necílení reklamy?
David Slížek
10. 6. 2024
Doba čtení:
13 minut
Ondřej Krišica (Seznam.cz): Procento souhlasů s cílením reklamy napříč trhem klesá. Z cookies lišt nejsme nadšení
Rozhovor
Proč Seznam.cz v cookies lištách požaduje souhlas pro desítky partnerů? Dá se v nich vůbec poskytnout uživatelům dostatek dat ke skutečně informovanému souhlasu? Co pro Seznam znamená konec cookies třetích stran?
David Slížek
5. 6. 2024
Doba čtení:
14 minut
Mapy.cz zůstanou bez předplatného i nutného souhlasu s cílením reklamy. A chystají prémiovou verzi
Seznam.cz přehodnotil názor na způsob monetizace mapové aplikace Mapy.cz. Jako na jedné z mála svých služeb na ní přestal zobrazovat výzvu, aby uživatelé buď začali platit předplatné, nebo firmě dali souhlas se sběrem dat pro cílenou reklamu. Na…
David Slížek
10. 5. 2024
Krátké vlny: Supervolební rok a operace Neviditelný inkoust
Dezinformační kampaně, kybernetické útoky a další formy hybridní války. Jakým hrozbám čelí demokracie a volební procesy v Evropské unii?
Jaromír Novák
9. 5. 2024
Doba čtení:
2 minuty
Google opět odkládá konec podpory cookies třetích stran v prohlížeči Chrome
Do konce letošního roku to nestihneme, říká Google v aktuálním vyjádření k postupnému ukončování podpory cookies třetích stran v browseru Google Chrome. Původně oznámený termín se tak posouvá někam na začátek roku 2025. Vzhledem k tomu, že firma…
David Slížek
24. 4. 2024
Jak může Seznam.cz vydělat na konci cookies třetích stran
Komentář
Konec cookies třetích stran je ukázka chvályhodného záměru, který vyústil ve zhoršení situace pro všechny.
David Slížek
15. 4. 2024
Doba čtení:
5 minut
Předplatné Facebooku bez reklam by se mohlo snížit skoro o půlku, reaguje Meta na kritiku
Platba za to, že Facebook uživatelům nebude zobrazovat reklamy, by se mohla snížit skoro o polovinu. Na slyšení se zástupci Evropské komise to řekl právník společnopsti Meta Timothy Lamb. Informovala o tom agentura Reuters nebo server Politico…
David Slížek
19. 3. 2024
Skupina médií včetně české Primy chce od Googlu 2 miliardy eur za nekalé praktiky v online reklamě
Google roky zneužíval svou dominantní pozici v oblasti technologií používaných v online reklamě, zvýhodňoval vlastní řešení, tím narušil konkurenci na trhu a mediální firmy kvůli tomu utržily méně peněz než mohly. To je zjednodušeně základ žaloby,…
David Slížek
28. 2. 2024
Seznam.cz začne testovat platby za necílení reklamy, bude za to chtít desítky korun měsíčně
Společnost Seznam.cz začne už za několik týdnů části uživatelů nabízet novou možnost zaplatit si za to, že jim nebude zobrazovat cílenou reklamu. Jako první o tom informovaly Hospodářské noviny, Seznam posléze Lupě informaci potvrdil. „Seznam bez…
David Slížek
27. 2. 2024
Výzkum: Češi jsou přesycení reklamou na Nově a Primě
Češi jsou přesycení reklamou v komerčních televizích. Nejvýraznější je to u Novy a Primy. Uvádí to dlouhodobý výzkum Češi a reklama. „Z jiných šetření ovšem víme, že právě tam si reklamy často všimnou a působí i na jejich nákupní rozhodování,“…
Filip Rožánek
17. 2. 2024
YouTube zaplavuje další vlna podvodných reklam. Google je nesmaže, ani když je nahlásíte
Komentář
Jedna z největších technologických společností světa nedokáže účinně zakročit proti jasně podvodným reklamám ve svých službách. Jak je to možné?
David Slížek
14. 12. 2023
Doba čtení:
6 minut
Krátké vlny: Šťastné a (kyber)bezpečné
Digitální prostor je skvělé místo k zábavě, podnikání, vzdělávání. Digitální prostor je ale také skvělé místo pro šmejdy a podvodníky.
Jaromír Novák
14. 12. 2023
Doba čtení:
4 minuty
Placený Facebook a Instagram bez reklam: jak si pořídit předplatné a jaké má háčky?
Společnost Meta začala v Evropě nabízet možnost mít za předplatné Facebook a Instagram bez reklam. Sbírat data o vašem chování ale bude dál.
David Slížek
7. 11. 2023
Doba čtení:
5 minut
Velký krok malých vydavatelů. Kuráž Media chce přinést nové peníze nezávislým médiím
Skupina menších online vydavatelů spojuje síly, aby se jejich média snáze dostala k reklamním příjmům.
David Slížek
21. 8. 2023
Doba čtení:
4 minuty
Velcí evropští operátoři budou poskytovat data pro cílení reklam, mají souhlas Komise
Operátoři Deutsche Telekom, Orange, Telefónica a Vodafone v Evropě vstupují do oboru digitální reklamy. Jejich společný projekt získávání dat pro personalizované cílení reklam získal zelenou od antimonopolních orgánů Evropské komise. V rámci joint…
David Slížek
14. 2. 2023
Cílení reklam na Facebooku, Instagramu a WhatsAppu v ohrožení, evropský úřad vydal přelomový verdikt
Evropský sbor pro ochranu osobních údajů (EDPB) vydal zásadní rozhodnutí ve sporu o to, jestli služby firmy Meta splňují požadavky evropského nařízení o ochraně osobních dat (GDPR). Verdikt zatím není veřejný, podle informací uniklých do médií ale…
David Slížek
7. 12. 2022
Google v Česku spustil kampaň, která má „očkovat“ lidi proti dezinformacím
Jaké metody používají dezinformátoři? To má ukázat nová kampaň společnosti Google. Na sociálních sítích se uživatelé nově mohou setkat s minutovými videospoty, které na ukázkových situacích popisují, jakým způsobem se šíří dezinformace…
David Slížek
13. 9. 2022
Proč se (ne)přihlašovat přes Seznam.cz
Glosa
Seznam.cz v aktuální kampani přesvědčuje, že chce posílit bezpečnost uživatelů. Spíš ale řeší své byznysové zájmy.
David Slížek
16. 8. 2022
Doba čtení:
5 minut
Výdaje na internetovou reklamu v Česku loni vzrostly o 22 procent na 48 miliard
Výdaje na internetovou reklamu v roce 2021 dosáhly na 48,3 miliard korun. Meziročně to je o 22 procent více. Odhaduje se, že letos číslo vzroste o 12 procent na 54,2 miliardy korun. Uvádí to čísla Sdružení pro internetový rozvoj. Na růstu se…
Jan Sedlák
12. 4. 2022
Google oznámil Android Privacy Sandbox, slibuje větší ochranu soukromí na mobilech
Google oznámil novou iniciativu Privacy Sandbox pro Android, která má do mobilního systému Android přinést větší ochranu soukromí. Zároveň má i nadále umožnit zadavatelům reklamy cílit inzerci podle zájmů uživatelů. Novinka je zatím ve fázi…
David Slížek
17. 2. 2022
Google Topics je nový recept na konec cookies třetích stran
Root.cz
Po kritice takzvaných kohort FLoC přišel Google s novým řešením náhrady za cookies třetích stran. Topics mají být anonymní a nemají zasahovat do uživatelova soukromí. Jenže je to trochu složitější.
Petr Krčmář
27. 1. 2022
Doba čtení:
do minuty
Google představil novou náhradu cookies, Topics mají vystřídat dříve plánovaný FLoC
Po kritice, která se snesla na technologii Federated Learning of Cohorts (FLoC), jíž chtěl Google výhledově nahradit funkčnost cookies třetích stran, je tady nový pokus. Google představil Topics, které by po předpokládaném zrušení podpory cookies…
David Slížek
25. 1. 2022
1
–
30
/
1 566
První strana
Předchozí strana
1
2
3
10
20
Následující strana
Poslední strana
Česká republika
ČT1
Dění na Internetu
DigiZone
DVB-T
Ostatní
Programy
Technologie
Televize
TV Nova
Všechny témata
Chcete mít Lupu bez bannerů? Zapojte se do podporovatelského programu Lupa+.
TO CHCI
ČLÁNKY DO MAILU
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).
Povolit
Ne, děkuji